StoryEditorOCM
4 kantunaZADAR PITA DUKIĆA/ 2

Gradonačenik odgovara: o ‘Gustav frizuri‘, Trogrliću, štandovima i štekatima na Poluotoku, Karmi, betonizaciji, stanogradnji, staračkim domovima...

Piše Priredili: Ivica Nevešćanin i Iva Ivanac
23. studenog 2021. - 15:08

Donosimo drugi nastavak intervjua Zadar pita Dukića s odgovorima gradonačelnika na pitanja Zadranki i Zadrana.

Prvi nastavak možete pročitati OVDJE:

31) MARINA ZUBČIĆ: Zanima me zašto ulica Bonpanov prilaz, kvart Stanovi, nije u planu za priključak na odvodnju?

- U tijeku je novelacija projekta, odnosno izrada projektne dokumentacije sliva Splitske ulice, uključujući između ostalih i ulicu Bonpanov prilaz. Dovršenjem tehničke dokumentacije i ishođenjem dozvola, planirati će se izvođenje radova po projektu sredstvima iz Proračuna Grada Zadra.

32) STANAR POLUOTOKA: Zašto se građanima, prije svega stanovnicima Poluotoka, nije vratio parking kod hotela Zagreb, kojeg je sebi još prije puno godina prisvojila policija, a na kojem su policajci uglavnom parkirali svoja privatna vozila i to besplatno i uopće nije služio za službene svrhe?

Policija se odselila s Poluotoka, a sad je navodno parking sebi uzeo sud. Po čemu su zaposlenici suda zaslužni građani koji imaju privilegiju pred svima ostalima koji rade na Poluotoku a dolaze iz drugih kvartova imati rezervirana i BESPLATNA parkirna mjesta? I po čemu su oni zaslužniji od nas stanara Poluotoka koji smo već dovoljno zakinuti za stotine parkirnih mjesta bez kojih smo ostali i svaki dan muku mučimo s nalaženjem parkinga? To je frustrirajuće ne samo zato što je netko privilegiran pa ima rezervirano parkirno mjesto. Problem je što se to besplatno, što je oduzeto stanovnicima, koristi za privatne automobile.

Dok je parking držala policija, oni su tamo ostavljali svoje aute kad bi dolazili ljeti navečer u grad, kad se nigdje nije mogao naći parking na cijelom Poluotoku, a i inače su ga koristili za svoje privatne dolaske u grad. To će vjerojatno biti i s ljudima sa suda.

- Nisu se mijenjali uvjeti korištenja parkinga jer je prostor za parkiranje o kojem govorite neophodan svim navedenim službama i institucijama.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

33) TIHANA ALEN: U ulici Roberta Frangeša Mihanovića (na prostornom planu na službenoj web stranici Grada Zadra radi se o k.č. 1129/10) oko novo sagrađene zgrade postavljen je zid visine oko metar i po i to duž cijelog raskrižja. Problem je što je zid postavljen na cestu odnosno cesta je sada uža oko 20-30 cm. Nema mjesta ni za rasvjetni stup a kamoli nogostup. Pješaci tom ulicom prema ulici Ivana Duknovića više ne mogu ići osim ako žele ugroziti vlastiti život. Problem vozača na raskrižju je ”riješen” postavljanjem ogledala. Kako su na prostornom planu objavljenom na web stranici grada Zadra katastarske čestice dovoljno udaljene jedna od druge i po tom planu ima prostora i uz cestu koji nije obuhvaćen niti jednom katastarskom česticom, stvarno stanje mi je u najmanju ruku čudno a više zabrinjavajuće. Moja pitanja glase:

1. Do kada ćete dozvoljavati ovakvu betonizaciju grada s natiskanim zgradama jednu uz drugu bez mogućnosti postavljanja nogostupa na kojem bi djeca, stariji ljudi, roditelji s kolicima i svi ostali i stanari i stanovnici trebali biti sigurni od prometa na kolniku?

2. Razmišljate li o tome da prilikom izdavanja građevinskih dozvola uz objekt mora biti i bar malo zelene površine, a na određenoj veličini prostora i obavezno dječje igralište ili ćete i dalje dozvoljavati ovako "bezobraznu" gradnju u interesu pojedinca a na štetu svih ostalih građana našeg grada?

- Sve legalno izgrađene zgrade u skladu su s Prostornim planom Grada Zadra. Ulica R.F. Mihanovića će se rekonstruirati i dobit će nogostup i javnu rasvjetu, a djelomično se slažem s vama da se kroz izmjene i dopune Prostornog plana Grada Zadra treba strože propisati pa čak i povećati potrebna količina zelenila na građevinskog parceli. Za sve objekte za koje smatrate da nisu u skladu s Prostornim planom slobodno prijavite građevinskoj inspekciji kao bi se eventualno ispravile nepravilnosti.

34) DAMIR VANJAK: Gradu Zadru fali mjesta za privezivanje brodova, jedrilica, kaića, ja imam 23 godine, uložio sam sredstva i otvorio svoj obrt s ciljem da ne idem van našeg grada, ali u idućim godinama i ako se nastavi ovaj trend sve više brodova a sve manje vezova, mislim da će ljudi morati prodavati svoje brodove i odustajati od poslova. Imate li u vidu širenje kapaciteta za brodove, izgradnja marina, lučica, bova za vezivanje brodova npr. Obala Kneza Trpimira (uvala ispred staračkog doma i caffe bar Sfinga)?

- U tijeku su pripreme za izradu urbanističkih planova uređenja uvala Maestral i Draženica kako bi se dobio kontinuitet uređen obale od Borika pa sve do Maraske. Grad Zadar zajedno s Županijskom lučkom upravom planira na tom dijelu obale izgraditi dodatne komunalne vezove kojima će naši sugrađani pronaći rješenje svojih morskih problema. U tijeku je izrada urbanističkoga plana uvale Bregdetti i UP lučice u Kožinu. U konačnici dozvolite mi da podsjetim kako uređenjem rive (Obale P. Krešimira IV) i produljenjem gata, uz pomoć europskih sredstava u konačnici će se nabaviti i električni brod za dužobalni prijevoz od Gaženice preko rive do Puntamike, Kožina i Petrčana.

35) NIKOLA KNEŽEVIĆ: Kada će se ukloniti uspornici na ul. Put Bokanjca?

- Uspornici u Ulici Put Bokanjca postavljeni su na inicijativu mještana mjesnog odbora s ciljem sprječavanja pa i najmanjih prometnih nezgoda. Međutim, u tijeku je testiranje uređaja za mjerenje brzine te će se nakon što spomenuti uređaj prođe testnu fazu na dijelu koji isti nadzire, moći ukloniti uspornike o kojima govorite.

36) BRANKA MARTINOVIĆ: Imam jako velike pritužbe na stanje prometnica u predjelu Borik, konkretno jednosmjerna ulica Put Dikla, Ulica Matije Gupca, Ulica A.G. Matoša. Po tim ulicama je užasno voziti, a i jako ružna slika za mnogobrojne turiste koji tuda naravno voze.

- Po završetku radova aglomeracije na svim navedenim prometnicama obnovit ćemo kolnički zaslon u cijelosti.

36) BRANKA MARTINOVIĆ: Također pritužba na šumu u predjelu od bivše "Predvojničke" na Bokanjcu do Plodina na Žmirićima. Nakon što je šuma sanirana i što su uklonjena suha i porušena stabla, očekivali smo da će biti uredna, prohodna za šetnju ali sve je jako neuredno, puno smeća, ostataka neuklonjenih grana i nema nikakvu svrhu, funkciju ni namjenu. Bilo bi jako lijepo kad bi se šuma barem očistila i uredile šumske staze za šetnju u očekivanju nekih drugih sadržaja za mnogobrojne stanovnike u blizini. Molim Vas da utječete da se to sve napravi u interesu i na radost mnogobrojnim stanovnicima našeg grada kao i našim gostima.

- Područje „Predvojničke“ je prostornim planom Grada Zadra predviđeno kao građevinsko, samim time uređene zelenih zona unutar takvih područja namjene je u našoj nadležnosti. Preduvjet izvođenja zahvata je rješavanje imovinsko pravnih odnosa s RH. Hrvatske šume su me informirale da su na predmetnoj lokaciji tijekom 2019/2020 izvele radove sanacije vjetroloma i protupožarnog čišćenje.

Imali smo sastanak s Hrvatskim šumama na temu uređenja zelenih površina i realizaciji takvih uređenja kroz partnerski odnos i kroz EU fondove.

Što se tiče same lokacije za koju pitate radi se o vrlo vrijednom i značajnom prostoru na raskrižju Ulica Put Vrela i Hrvatskog sabora gdje već sada postoji zainteresiranost investitora, no potrebno dobro promisliti o namjeni toga prostora. Grad Zadar će za to područje kroz prostorno-plansku dokumentaciju definirati optimalan sadržaj koji će obuhvatiti i rješavati i javne i gospodarske potrebe. Ovdje govorimo samo o prostoru bivše vojarne, koju kolokvijalno zovemo „Predvojnička“. Ostatak oko tog područja ostat će zelena zona koju ćemo zajedno s Hrvatskim šumama urediti na korist rekreativcima, ljubiteljima prirode svim našim građanima.

37) ALIS PERIČIĆ-FIALA: Interesira me kada će biti usvojena odluka o probijanje cesta po novom urbanističkom planu za stambenu zonu Karma? Naime, čekali smo 22 godine na usvajanje plana i bojim se da ćemo čekati sljedećih 22 na uređenje cesta koje su njime predviđene.

- U proračunu za 2022. god. su predviđena inicijalna sredstva za infrastrukturu u obuhvatu UPU Karma čije projektiranje je u tijeku. U proteklom razdoblju je napravljen novi kružni tok na križanju ul. Gaženičke i Ul. braće J. i M. Perice (Biogradska), otkupljuje se zemljište za lijevi skretač iz J. i M. Perice u Šestanski prilaz (podvožnjak u Arbanasima) i Ul. Put Kotlara gdje su kontinuirani prometni zastoji. Također se u perspektivi planira proširenje Ul. J. i M. Perice koja je u planu predviđena kao četverotračna prometnica. Sve ovo zajedno, s prezentiranim idejnim rješenjem arhitekte Pere Marušića o izmještanju autobusnog kolodvora i izmicanju željezničke pruge će promijeniti prometnu, a i ukupnu sliku MO Arbanasi. Ova ulaganja ne isključuju ulaganja unutar infrastrukture predviđene UP Karma.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

38) U ŠTO IGRA: Kad ste u svom prvom mandatu angažirali Jerka Trogrlića rekli ste da će se on baviti projektom Vrata Zadra. Prolazi i peta godina, a od Vrata Zadra ni v, a Jerko Trogrlić i dalje uzima masne novce Zadrana za usluge koje su samo Vama osobno potrebne. Ako vam je Trogrlić i njegova firma toliko važna, zašto ih ne plaćate iz svog džepa ili iz HDZ-a koji je Trogrlića platio i za Vašu kampanju?

- Tvrtka Vajt s kojom imamo ugovor iz područja odnosa s javnošću dnevno sudjeluje na komunikaciji svih važnih projekata Grada Zadra. Sretni smo kad možemo surađivati s izvrsnim i od struke prepoznatim tvrtkama neovisno radi li se o arhitektima, odvjetnicima, IT-evcima ili u ovom slučaju stručnjacima za odnose s javnošću, a to stručnjaci iz tvrtke Vajt sigurno jesu. Njihove usluge su bile povoljnije nego kod ostalih tvrtki istog ranga na tržištu, a i zadovoljni smo suradnjom. Na žalost dio oporbe u svojoj nemogućnosti da konstruktivno doprinese Zadru napada nešto što je standard u civiliziranom i zapadnom svijetu, a na koji se često vole pozivati, a to je da se za komunikaciju angažiraju i vanjski stručnjaci. Ako je za njih najveći krimen to što grad surađuje s PR agencijom onda sam ponosan na mandat koji je iza nas.

Projekt Vrata Zadra je napravio velike korake u smislu objedinjavanja zemljišta, definiranja odnosa s državom, analize tržišnih potreba i definiranja prometnog rješenja u faznoj realizaciji projekta. Na žalost svjedočili smo i tome da se je dva puta došlo do promjena na čelu Ministarstva imovine, a onda i epidemije što je dovelo do usporavanje dinamike razvoja tog projekta, no to nije odgovornost tvrtke koja je zadužena za komunikaciju.

Transparentna i suvremena komunikacija s građanima bi trebala biti važna svakome tko želi dobro ovom gradu.

39) ANGIE ANGIE: Zanima me zbog čega se na Punti Bajlo dozvoljava parkiranje na zelenim površinama između borova, skoro do dječjeg igrališta i skroz do rive. Tamo su davno posađeni borovi i sve je uništeno. Možemo li očekivati jednog dana da se stave stupići i da se tako onemogući parkiranje? Ako ti ljudi nemaju nimalo savjesti i moraju tamo parkirati svog ljubimca možda Vi možete nešto učiniti pa da i djeca slobodno tamo trče i da mame normalno šetaju s kolicima. Pitam Vas jer je isto pitanje bilo postavljeno i gosp. Dujeli na koje nismo dobili odgovor...

- Pročelnik Dujela nema naviku neodgovaranja na pitanja, ako niste dobili odgovor provjerit ću s njim je li došlo do nesporazuma, no odgovor i reakcija na terenu će sigurno brzo stići.

40) DAMIR BAJLO: Dana 15. lipnja u 11:15 sati JVP Zadar zaprimila je dojavu o požaru stana u gradu Zadru (kod Narodnog trga) na adresi Ulica Mihe Klaića br.1. Požar koji je zahvatio stan na prvom katu zgrade, proširio se drvenom međustropnom konstrukcijom i drvenim gredama na više prostorija dvokatne zgrade i spojenih krovišta. Požar je zahvatio 15-tak prostora unutar zgrade, a neki od prostora su uništeni i urušeni. U požaru nije bilo ozlijeđenih osoba. Vlasnici prostora dogovorili su s Gradskom upravom stalnu koordinaciju kako bi se došlo do rješenja kako obnoviti zgradu. Koordinacija se nije sastala od lipnja, tako da ne znamo na koji se način misli zgrada obnavljati.

Pitanje za gradonačelnika glasi što će biti sa zgradom i kad se i kako ona misli obnavljati, ima li Gradska uprava ikakav plan? Hoće li korisnike prostora pozvati na dogovor?

- Nastavno na Vaš upit u vezi koordinacije za obnovu zgrada u ulici Mihe Klaića 1 i Mihe Klaića 3, ovim putem Vas obavještavam kako je Grad Zadar kao jedan od suvlasnika u stalnom kontaktu s upraviteljem zgrade tvrtkom Zadar Stan d.o.o., te je na raspolaganju za bilo kakvu obavijest ostalim suvlasnicima zgrade. Unatoč tome što je Grad Zadar suvlasnik na obje nekretnine, te je u svojim pravima i obvezama jednak ostalim suvlasnicima, Grad Zadar je odlučio na sebe preuzeti ulogu administrativne podrške kao posrednik između suvlasnika zgrada i izvođača radova kao i upravitelja zgrade. Nadalje, razlog za čekanje na organizaciju sastanka je bio u komunikaciji s osiguravajućim društvom koje nije dobilo svu potrebnu papirologiju za procjenu štete. U međuvremenu je i taj slučaj riješen, te preko Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom planiramo sazvati radni sastanak sa svim suvlasnicima zgrade tijekom tekućeg tjedna. Na sastanku će se izložiti sve dobivene informacije, te će se pokušati u što skorijem roku iznaći rješenje problema.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

41) JOŠKO TOLIĆ: Poštovani, postoji li politička volja i/ili strategija za izgradnju novog nogometnog stadiona u Zadru ili kao alternativa dovođenje stadiona Stanovi do stanja u kojem bi zadovoljio uvjete za organizaciju prvoligaških utakmica ili čak UEFA-inih klupskih natjecanja?

- ŠC Višnjik svojedobno je predložio, što je i usvojeno, da se za područje tzv. Barutane usvoje određene promjene koje će omogućiti da se na oko 80 tisuća četvornih metara projektira nogometni kamp pri čemu bi se podigla i suvremena atletska staza na terenu koji će imati tribine. Taj kamp zamišljen je kao objekt čija će svekolika infrastruktura omogućiti suvremeni standard razvoja (i) nogometne igre. Kad je riječ o nogometnom stadionu kao zasebnom objektu, o njemu se intenzivno promišlja sa svih aspekata no jako je važno da grad vodimo financijski odgovorno i vodimo računa o prioritetima, pogotovo u ovako neizvjesnoj situaciji.

42) VIŠNJA ŠARUNIĆ / MARINA BALJAK: Pitanje za g. Dukića, kada misli ispuniti predizborna obećanja i naknadu za rođenje trećeg djeteta podignuti u visini 35.000 kn kako je i obećavao.

- Duboko vjerujem u važnost te mjere i ona će se naći u prijedlogu proračuna za 2022. Godinu.

43) OLD SKUL: Svakim danom niču na stotine novih zgrada i stanova, ali nijedna novi starački dom. Gradonačelniče, zašto ne brinete o starijim građanima, zašto je dočekati starost u Zadru postao luksuz? Privatni domovi su skuplji od hotela, a smještaj se čeka desetljećima. Zašto Grad na gradi staračke domove kao što gradi POS-ove stanove za mlade obitelji i ratne stradalnike?

- Iako je ova tema u nadležnosti Zadarske županije Grad Zadar planira u idućem razdoblju definirati jednu, a potencijalno i dvije lokacije na kojima bi se predvidjela izgradnja staračkoga doma. Odrađeni su sastanci s ministrom Aladrovićem i našom državnom tajnicom Majom Pletikosom te je za očekivati da će i sredstva EU ubrzati realizaciju ovih projekata. Grad će infrastrukturno opremiti građevinske čestice, po potrebi projektirati, planirati i kandidirati na moguće adrese financiranja ove projekte.

44) MEMORIES FORMOVEMENT: Zanima me kada će se napokon početi poštivati normativi za dječje vrtiće. Po normativima u najmlađim jaslicama trebalo bi biti maksimalno 12 djece, dok je u gradskim jaslicama upisano 21 dijete. Pripadamo li zaista Europi ili je to samo na papiru, jer to nisu uvjeti u kojima želim da moje dijete odrasta. Jadne odgojiteljice se trude, ali na toliki broj djece doista ne mogu puno. Osim toga često se dogodi da ako se jedna odgojiteljica razboli, da se ne šalju zamjene.

Imam dojam da je Vama najvažnije u novinama napisati da su sva djeca upisana, a u kakvim uvjetima borave i po 10 sati dnevno nije Vaš posao.

- Normativi za dječje vrtiće se već poštuju, broj djece se može prilagoditi veličini prostora, odnosno pored dva zaposlena odgojitelja za takvu skupinu odobrava se dodatni odgojitelj. Sukladno pozitivnim zakonskim propisima i konvencijama koje uređuju ovo područje sva djeca trebaju biti obuhvaćena nekim programom predškolskog odgoja i obrazovanja i Grad Zadar nastoji na sve moguće zakonite načine omogućiti potporu svoj djeci predškolskog uzrasta. Stalno širimo kapacitete, podižemo razinu usluge i pri tom vodimo računa da je nužno što većem broj roditelja, a u skoroj budućnosti svima, omogućiti da upišu svoju djecu.

45) BORIS GAĆINA: Poštovani, 13.04.2021. poslali smo upit vezan za asfaltiranje nogostupa u ulici Marina Držića ispred zgrada 12 i 14 gospodinu Robertinu Dujeli te nam je nakon par sati stigao odgovor da nisu upoznati s predmetom ali da će istražiti. Do danas nisu ništa odgovorili niti se krenulo s radovima. Početkom lipnja gospodin Boris Budan je kontaktirao s gospodinom Darkom Kasapom koji je nakon nekoliko dana izašao na teren i obećao da će se ovaj problem uskoro riješiti. Međutim do danas nije riješeno ništa! Napominjem da je predmetni nogostup nasut sa sitnim granulatom kamena koji na kosini za ulaz auta postaje jako opasan tako da smo imali problem ali srećom bez posljedica. Čekamo da se ovaj problem riješi već tri godine. Nadamo se vašem odgovoru i brzom rješenju ovog problema.

Predstavnik stanara zgrada Marina Držića 12 i 14.

- U sklopu uređenja infrastrukture UPU Vitrenjak, uključujući i navedene nogostupe, bit će uređen sav okoliš, javna rasvjeta i ostala popratna komunalna infrastruktura. Na žalost, prije svega je potrebno riješiti imovinsko pravne odnose te uskladiti izgradnju između svih zainteresiranih vlasnika i investitora na tom području kako ne bi došlo asfaltiranja ulice i nogostupa, a potom nekoliko dana iza toga prekopavanja istih za priključke struje, vode, odvodnje i ostale infrastrukture koju je potrebno dovesti na privatne čestice.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

46) ANONIMNO: 1. Pitanje kada će se riješiti problem besplatnog parkiranja po gradskim dvorištima koja su zatrpana vozilima konobara, kuhara, vlasnika suvenirnica, zlatarnica i sl. koji ne stanuju na Poluotoku, a zbog čega stanari, koji plaćaju mjesečnu parkirnu kartu i parkiraju se u tim dvorištima već desetljećima, nemaju gdje parkirati ili im vozila bivaju zatrpana pa ne mogu izaći iz dvorišta?

- Već su napravljeni pomaci po tom pitanju. Volio bih da konkretno pitanje uputite prema prometnom redarstvu ili policiji kako bi reagirali, osim ako se ne radi da se navedene površine u vlasništvu stanara, a nerijetko je upravo riječ o tome.

46) ANONIMNO 2. Postoji li ikakva mogućnost da Grad uvede planiranje djelatnosti na površini u gradskoj jezgri kako je to normalno u drugim europskim zemljama? Npr. ako u određenoj ulici postoje dvije suvenirnice, ne može se otvoriti treća i sl. Tako je uređena ljekarnička djelatnost.

3. Jeste li razmišljali o smanjivanju javnih površina koje se daju u zakup ugostiteljima kao što je to učinjeno u Dubrovniku? Naime, pojedinim se ulicama ljeti ne može prolaziti od stolova.

- Uslijed navale turističke industrije, grad Zadar kao i mnogi povijesni gradovi u Hrvatskoj i Europi, suočavaju se sa zajedničkim problemom održivog upravljanja povijesnom jezgrom, a koji se odražava kroz sužavanje javnog prostora grada poradi prekomjernog korištenja javne površine, dok se život u staroj jezgri postupno reducira na obavljanje uslužnih djelatnosti u turizmu, ugostiteljstvu te smještajne kapacitete. S obzirom na ove ključne izazove prostornog razvoja Poluotoka, Grad Zadar pristupio je izradi Plana upravljanja povijesnom jezgrom Grada Zadra kojim će se utvrditi opće i konkretne smjernice za upravljanje kulturnom baštinom, ali i potaknuti lokalno stanovništvo na sudjelovanje u aktivnostima koje će pridonijeti definiranju bolje kvalitete urbanog života kroz citirani Plan. Nužno je pronaći održivi balans u kojem će se omogućiti razvoj te gospodarske djelatnosti i sačuvati kvaliteta života lokalnog stanovništva, dok po pitanju sigurnosti nema kompromisa.

46) ANONIMNO 4. Imaju li štandovi na Forumu dozvolu za puštanje glasne glazbe?

- Sukladno odredbama Ugovora o zakupu javne površine zaključenim sa zakupnicima ljetnih štandova, isti nemaju odobrenje od Grada Zadra za puštanje glazbe pri korištenju javne površine.

46) ANONIMNO 5. Zašto se ne zalijeva trava na rivi? Nekoć se zalijevala.

- Nasadi redovito zalijevaju zelene površine na rivi, a nakon obnove rive u planu je ugradnja i poboljšanje sustava za navodnjavanje.

46) ANONIMNO 6. Pitanje za gradsku tvrtku Čistoću: Zašto ugostiteljski objekti ne zadužuju kantu kao vlasnici privatnih kuća? Ovako odlažu otpad u kante kojima se služe stanari zgrada, a kako je tog njihovog otpada puno više, gomilaju ga pored kanti (osobito ambalažu) pa to izgleda kao mini odlagalište otpada.

- Pravne osobe, kao i obrtnici, zadužuju spremnike za otpad na isti način kao i kućanstva. Spremnici mogu biti individualni i zajednički. Zavisno od obračunskog mjesta (adrese nekretnine) status spremnika (zajednički ili individualni) određuje davatelj usluge prema stanju na terenu, sukladno članku 38. Odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Zadra (Glasnik Grada Zadra 1/2018). Na Poluotoku se nalaze zajednički spremnici čiji se sadržaj prazni u velike spremnike u sklopu transfer stanice Ravnice, odakle se MKO odvozi na odlagalište otpada.

46) ANONIMNO 7. Zašto se ljeti ne peru sve ulice na Poluotoku, već samo Cardo i Decumanus maximus? Zbog ugostitelja većina ih je puna masnih, razgaženih mrlja...

- Pranje ulica na području Poluotoka u ljetnim mjesecima odvija se redovno na svim dijelovima gdje je to moguće. Radi se o strojnom pranju specijaliziranim vozilom - peračicom ulica koje je organizirano u noćnoj smjeni, a po potrebi i danju. Nastavno na postavljeni upit o propustu u pranju pojedinih ulica u staroj gradskoj jezgri, napominjemo da se to vjerojatno odnosi na one ulice u kojima je, iz nekih razloga, našem vozilu onemogućen neometan prolaz. Uglavnom se radi o prostorima i terasama s ugostiteljskim namještajem i opremom koji se ne sklanjaju nakon završetka smijene. Upravo zbog toga gotovo svakodnevno komuniciramo s ugostiteljima ukazujući im na navedeni problem i način na koji bi se on mogao riješiti. Nažalost, unatoč postignutim usmenim dogovorima, rijetko kad se isti realiziraju, sva oprema ostaje, a samim time ostaje i navedeni problem. No i taj bismo dio konačno definirali Planom upravljanja povijesnom jezgrom.

image
Ilustracija
Cropix

47) NATAŠA JURIČEVIĆ: Hoće li i kada konačno krenuti gradnja Gradskog groblja na Crnom?

- U tijeku je natječaj za odabir izvođača radova procijenjene vrijednosti 22 milijuna kuna plus PDV. Izgradnja prve faze groblje odvijat će se u iduće tri godine, a ta faza uključuje pristupnu aleju, parkiralište, lagunu za oborinske vode, trafostanicu, ispraćajnicu i grobno polje za 2700 mjesta. Grad Zadar u prethodne dvije godine izgradio je prvu fazu pristupne prometnice prema GZ Crno vrijedne 5 milijuna kuna te odvojak ceste prema novom gradskom groblju grada Zadra vrijedne 2 mil 700 tis kn.

48) LISSETTE CAROLINA JIMENEZ RESTREPO: Imam jedno pitanje za gradonačelnika, Zadar je turistički grad, a imamo toliko starih zgrada čije su fasade totalno izblijedjele. Npr. na samom ulazu u grad, na Bulevaru, sve zgrade su izgubile boju, ostaci od rata, razarane od gelera, zatim 5 nebodera (samo jedan opituran), itd. Zanima me je li ikako moguće da grad uloži u obnovu fasada na najvažnijim mjestima tako da domaći i turisti ne gledaju taj ružni dio grada, a turistički veoma bitan?

- Na žalost revizijskim izvješćem je onemogućeno investiranje javnih sredstava na privatnom vlasništvu, no mi ćemo kroz projekte i program energetske učinkovitosti nastojati poticati suvlasnike stanova na zgradama kao i privatnih kuća na obnovu fasada kroz povećanje energetske učinkovitosti njihovih objekata. I mi želimo turistički izgled grada s obnovljenim fasadama kao što je to u najljepšim mediteranskim gradovima sličnim Zadru.

49) FRIZER: Jeste li se ikad posavjetovali s nekim frizerom o tome da obrijete glavu na ćelavo jer bi vam to vjerojatno bila bolja i modernija frizura od postojeće 'Gustav frizure', gdje radite razdjeljak s rijetkom kosom...?

- Vjerojatno bih bez kose izgledao opasnije. Nikad nisam previše vodio računa o kosi, ali evo od kad sam gradonačelnik redovitije se šišam nego prije, a Vaš prijedlog i kritike ću prenijeti svojoj frizerki.

50) ANTONIJA MIČIĆ: Kada će biti riješen dio kanalizacijskog sustava, konkretno u ulici Put Mičića u Diklu? Prvih 20 metara kanalizacijskog sustava proveden je prije nekoliko godina i tu se stalo. U nastavku ulice postoji još kuća do kojih nije stigla kanalizacija. Dakle i dalje ćemo koristiti crne jame, koje će na tom dijelu ostati izgleda zauvijek.

- Sustav odvodnje na području Dikla, odnosno sliva crpne stanice Zgon, građen je prema okvirnom sporazumu u razdoblju od 2013-2016. godine, sukladno tadašnjim projektnim, financijskim i imovinsko pravnim mogućnostima. Svi neizgrađeni odvojci ili nastavci ulici koji nisu tada izgrađeni po navedenom projektu, kao i po ostalim projektima, bit će postupno realizirani paralelno s izgradnjom Aglomeracije Zadar – Petrčane kroz Proračun Grada Zadra.

51) BORIS MILETA: Imam potrebu pitati/urgirati, zašto je neispravna rasvjeta na dijelu ceste na ulazu u Zadar iz pravca Zadar 2 prema rotoru u luci Gaženica? Na svijetli cca 70% rasvjetnih tijela, tj. sijalice su izgorene. Slična stvar je pri skretanju u Zadar ili prema Bibinjama. To je ulaz u Zadar i nije lijepo vidjeti toliko neispravnih sijalica, posebno za sigurnost noću. Prije par godina urgirao sam kod Hrvatskih cesta i nije popravljeno. Evo sada molim i Vas da se to popravi.

- Urgirali smo i urgirat ću osobno opet. Isto je u nadležnosti Hrvatskih cesta s kojima imamo dobru suradnju i nadam se da ćete uskoro vidjeti promjenu.

52) ANONIMNO: Kada će se suvislo riješiti pitanje dostave na poluotoku i kada će pješačka zona zaista biti pješačka zona a ne najprometnija trasa kamiona, cisterni i caddyja u svako doba dana, a pogotovo u vrijeme najvećih gužvi kada je najviše npr. djece koja idu u školu (svoje dijete sam poslala u Petra Preradovića radi manjeg prometa i pješačke zone a sad vidim da bi bilo sigurnije svaki dan ići do Šime Budinića). Smatram bez pretjerivanja da se sva dostava može završiti do 7 sati ujutro.

- Analizirat ćemo i vaš prijedlog. Trenutno je dostava dozvoljena u vremenskom periodu do 9 sati uz zabranu od 7:30 do 8 sati na što kontinuirano skrećemo pozornost policiji u nadzoru nad provedbom Odluke o dostavi na Poluotoku.

53) ANTE TOMIĆ: Ne znan da li bih postavim pitanje jer će gradonačelnik ionako nabaciti neku floskulu ka i prije četiri godine jer drugo ni ne zna, ali dobro...

Dakle, od sinoć pada kiša. Ništa naročito, rekli bi, ali bome ako živite u ulici Stanka Vraza tribate se dobro zamisliti. Uskoro se neće moći voziti automobilima već samo traktorima ili bagerima s obzirom na stanje "drumskog puta" koji se naziva cestom.

Nesposobni do bola, a bome isto tako i lažljivi, s obzirom na to kako se prije četiri godine reklo kako se čekaju novci od EU fondova pa me sad zanima kako sebe netko može nazvati gradonačelnikom "bisera Mediterana" i ponajbolje EU turističke destinacije a "cesta" u Stanka Vraza je u lošijem stanju nego kad su Osmanlije vladale gradonačelnikovim selom prije par stotina godina. Ako se on navikao drumove nazivati cestama mi nismo.

Živimo u 21. stoljeću, uredno plaćamo poreze, prireze i čitav niz izmišljenih nameta još čudnijih naziva i bio bi red da se onda bar kaže i prizna kako je izvršna vlast u gradu nesposobna i ne zna ili ne želi asfaltirati 50 metara "ceste" jer drugog objašnjenja nema. Kako drukčije objasniti ljudima iz te iste EU da "biser Mediterana" ima ceste pogodne za snimanje novih nastavaka Gospodara prstenova bez pretjeranog ulaganja u scenografiju na setu i da nije potrebno donositi ni blato ni šljunak kojeg ionako ima u izobilju. Nek samo ipak ponesu one gumene čizme do kolina. Trebat će im.

Zapravo ne tražim odgovor na sve prije navedeno. Vrli gradonačelnik će opet izvaliti neku floskulu i budalaštinu tipa "imamo dozvole, projekte, čekaju se šoldi iz EU...” blah blah pa ću se onda samo još vise naljutiti. Tija bi samo čuti da prizna da je on i cila njegova svita "trusta mozgova" znanih i kao pročelnici, nesposobna... Do bola.

image
Ilustracija
Jure Miskovic/Cropix

- Osobno sam se u više navrata družio se sa stanarima Ul. Stanka Vraza i to sa sjevernim krilom i južnim krilom. Vjerojatno se pitate zašto dijelim ulicu na sjeverni i južni dio pa ću vas podsjetiti da sjeverni dio Ul. S. Vraza kumi, moli i inzistira na asfaltiranju iste, dok južni dio se buni protiv asfaltiranja dok se prethodno ne izgradi sustav oborinske i fekalne odvodnje jer ovako su njihove kuće i dvorišta u kontinuiranom izazovu prilikom svakih pa čak i manjih oborina. E sad, sustav fekalne i oborinske odvodnje se može izgraditi i izgradit će se kroz projekt aglomeracije ali je potrebno da od strane mora ili nizvodno bude isti prethodno izgrađen kako bi se iz Ul. S. Vraza fekalne i oborinske vode imale na što priključiti. Ovaj projekt je vrijedan 7 milijuna kuna, a cjelokupni sustav koji se prethodno mora izgraditi vrijedan je preko 30 milijuna kuna.

Ovoga ljeta su otpočeli radovi na izgradnji drugog LOT-a, za područje grada Zadra koje obuhvaća rješenje sustava odvodnje od uvala Vitrenjak, Maestral i Draženica prema sjeveru kako bi se potom mogle na ta sustav spojiti i ostale neizgrađene i infrastrukturom neopremljene ulice kao što je Ulica Stanka Vraza. Razumijem vaše nezadovoljstvo ali se nadam da i vi razumijete složenost ovoga procesa za kojeg se nadam da ćemo ga uskoro riješiti.

54) SONJA IVIĆ: Gradska četvrt Ričina se razvila posljednjih desetljeća, napučila se i stambenim zgradama, doselilo se puno ljudi, a četvrt je i dalje, po pitanju gradskog prijevoza, na razini onog s kraja 20. stoljeća. Ričina je PREPUNA stanovnika starije životne dobi, koji - pročitajte dobro: DO BOLNICE (ILI POLIKLINIKE) NEMAJU GRADSKU AUTOBUSNU LINIJU. Imaju je u suprotnom pravcu, i to samo do kolodvora.

To je samo pitanje bolnice, a poanta je da se ni kroz razgovore s čelništvom "Liburnije", niti kroz razgovore s članovima MO Ričina ne može naći rješenje, već svi uvjeravaju kako se ništa ne može promijeniti. Stanovnici Ričine NAJPRIJE MORAJU DOĆI DO KOLODVORA da bi krenuli bilo kuda gradskim autobusom! Starijima je to doslovno neizvedivo.

Jedan od argumenata zašto autobus ne može u Ričinu je da su Put Kotlara i Put Vukića preuske ulice (što bi trebali reći za ulice u Arbanasima?!). Pitam: zašto te ulice ne mogu biti jednosmjerne? Apsolutno ništa se u prometu ne bi poremetilo, osim što bi stanovništvo Ričine, za koje doslovno gradsku upravu nije briga, dobilo autobusnu liniju. Ako četvrt ne može imati jedan autobus koji redovito kroz nju prolazi, zašto uopće ima Mjesni odbor?

- Uključivanje naselja Ričina u javni gradski prijevoz putnika tehnički je moguće isključivo tako da se omogući prometovanje autobusa ulicom Put Kotlara. S obzirom na to da niti jedna druga ulica u naselju Ričina nema minimalnu potrebnu širinu za prolazak autobusa, jedina mogućnost je reorganizacija režima prometa kroz naprijed navedenu ulicu i to tako da ista bude ulica namijenjena prometu u jednom smjeru. Naša je preporuka da promet bude dozvoljen iz smjera sjevera prema jugu te da se prometnom signalizacijom onemogući parkiranje ostalih motornih vozila na koridoru koji je namijenjen prometovanju autobusa. Ako se osiguraju tehnički uvjeti za prometovanje autobusa, liniju Gradsko groblje usmjerili bismo ulicom Put Kotlara i tako osigurali uključivanje predmetnog naselja u javni gradski prijevoz.

S obzirom na to da liniju Gradsko groblje naizmjenično obavljaju autobusi koji prometuju prema naseljima Diklo, Bokanjac i Plovanija, to podrazumijeva da svaka linija iz smjera Gradskog groblja prolazi i preko Locco kolodvora i Male pošte što znači da putnici imaju mogućnost unaprijed odabrati liniju koja ih u određeni sat povezuje direktno s naseljima Diklo, Bokanjac ili Plovanija (Bili Brig), ili obaviti presjedanje na Locco kolodvoru za bilo koje naselje na području Grada Zadra, ili pak svoje putovanje produžiti do stajališta Mala pošta.

Po našem mišljenju uvođenje posebne linije koja bi naselje Ričina direktno povezivala s Općom bolnicom Zadar ili s Polutokom bilo bi apsolutno ekonomski i organizacijski neopravdano.

image
Ilustracija
Jure Miskovic/Cropix

55) ANONIMNO: Zašto je usred našeg grada i dalje visoka žičana ograda oko bivših vojarni (prostor Vodovoda i Policije). Zbog te ružne prepreke odvojena su dva dijela grada i nemogućnost spajanja Puta stanova i Voštarnice.

- Cjelokupno područje omeđeno ulicama Dr. F. Tuđmana, Put stanova, D. Rata i B.J.Jelačića je područje koje je RH dodijelila Gradu Zadru, a Grad Zadar predao na upravljanje Sveučilištu Zadar. To područje je namijenjeno za budući studentski kampus. Sukladno financijskim mogućnostima Sveučilište, uz ogroman trud i napor, potpomognuto Gradom Zadrom, uređuje izgrađuje i održava cjelokupno područje. Svjedoci smo da se izgrađuje studentski dom i studentska menza, rekonstruiraju se postojeći objekti, dakle kampus pomalo zaživljava. Izražavam zadovoljstvo što Grad Zadar kao studentski grad dobiva ovakve sadržaje i uložit ćemo sve napore da još čvršće podupremo Sveučilište u nastojanjima ka što bržoj realizaciji cjelokupnog područja kampusa. Na žalost, ratna zbivanja su pozicionirala dio tvrtke Vodovod d.o.o. Zadar unutar područja kampusa, no kako je u tijeku natječaj za izgradnju infrastrukture unutar same Gospodarske zone Crno izgledno je da nam se bliži selidba Vodovoda na novu lokaciju u GZ-u Crno. Tada će taj prostor biti u potpunosti na raspolaganju studentima i građanima Zadra.

56) ANA: Poštovani gradonačelniče, imate li namjeru povećavati postotak zelenila koji mora biti na građevinskoj parceli jer se uporabne dozvole trenutno izdaju doslovno i za cvijeće u pitaru. I tko uopće kontrolira provođenje tog nužnog postotka? Također, zašto po prostornom planu trgovački centri koji se grade u centru grada, kao novi Lidl na Murvičkoj, ne moraju imati nikakva stabla, kome je u interesu imati ledine s autima usred grada?

- Poštovana Ana, slažem se s vama da bi u budućnosti trebalo propisati s dosadašnjih 20% na 30% zelenila unutar građevinske čestice i to okrupnjenih zelenih površina. Krajem prošle godine Gradsko vijeće Grada Zadra je donijelo odluku o početku izrade izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Zadra unutar koje su moguće i ovakve izmjene. Toplo se nadam da će novi saziv Gradskog vijeća prepoznati i poduprijeti ovakve i slične inicijative i kao što sam u nekoliko navrata naglasio svaki dobar prijedlog koji u sebi ne sadrži dnevno politikantstvo je dobrodošao i mi ćemo ga uvažiti i podržati.

57) ZABRINUTI ĆUKO: Hoćete li zadarskom azilu za napuštene životinje dodijeliti Grb Grada Zadra? Vezano uz to, postoje li konkretni planovi izgradnje Azila na trajnoj lokaciji?

- Kao što smo već naveli, Grad Zadar sva pitanja hvatanja i daljnjeg zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih pasa riješio je u skladu s propisima koji reguliraju tu problematiku, a gradnja novog azila je u nadležnosti Zadarske županije. Ako ste mislili na „azil“ koji je smješten na području Žmirića, njemu je Veterinarska inspekcija zabranila rad, djeluje posve ilegalno i na tuđem, privatnom terenu i nema nikakav pravni legitimitet. Razumijem brigu i cijenimo trud koji volonteri ulažu kako bi održali na životu dio pasa koji su vlasnici odbacili, ali razumijete da iz navedenih razloga nije moguće dodijeliti im nagradu.

58) MAJA MLADINEO: Zanima me kada će se konačno donijeti odluka da se gradski prostori ne mogu samo tako prenamijeniti te da u jednoj ulici imamo tri restorana, pet prodavaonica bombona(!) i dvije zlatarnice? Što grad može napraviti po pitanju "bijele kuge", odnosno prostora koji se (gle čuda) isključivo zimi preuređuju?

Hoćete li uskoro odlučiti o tome koliko čega smije biti u jednoj ulici (ako već ne na cijelom Poluotoku) da se ne dogodi da NASRED Kalelarge imamo najveći dućan bombona?!

Veliki broj gradskih prostora je prazan preko cijele godine, ne mislite li da bi ih po povoljnim cijenama trebali dati, recimo, mladim umjetnicima, ili pak udrugama koje nešto stvaraju kako bi i tako podigli ponudu i za vrijeme sezone, ali, što je važnije, i van nje?

Također, ne mislite li da su ružni, stari i oronuli štandovi ispod UNESCO-vih bedema (Ul. Pod bedemom) ipak šaka u oko? Mislite li ih uskoro maknuti od tamo ili bar zamijeniti s nekim standardiziranima, koji bi priličili tom mjestu?

- Raspolaganje poslovnim prostorom u vlasništvu jedinica samouprave, uređeno je Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora pa tako Grad Zadar dodjeljuje prostore u svom vlasništvu u zakup po provedenom javnom natječaju, a sam tekst natječaja obavezno sadrži namjenu i djelatnost koja se može obavljati u prostoru. S obzirom na posebnost lokacije gradskih poslovnih prostora na Poluotoku, isti se u pravilu iznajmljuju putem javnog natječaja, dok je dio dan na korištenje udrugama, pri čemu Grad pridaje posebnu pažnju racionalnom korištenju svih gradskih prostora.

Zbog nemogućnosti nametanja obavljanja određenih djelatnosti u poslovnim prostorima u vlasništvu drugih osoba, Grad nema namjeru prodaje poslovnih prostora u svom vlasništvu, a upravo radi mogućnosti utjecaja na djelatnosti koje će se odvijati u tim prostorima, drugim riječima mora zadržati svoje poslovne prostore kao jedan od instrumenata s kojima može utjecati na revitalizaciju stare gradske jezgre i očuvanje njene vrijednosti kao centra društvenog života grada.

Nadalje, Grad Zadar kontinuirano donosi poticajne mjere za zakupce poslovnih prostora i to u vidu privremenog oslobađanja odnosno smanjenja zakupnine, pa su tako od početka pandemije COVID-19 zakupnici poslovnih prostora bili oslobođeni plaćanja zakupnine za vrijeme obustave rada, dok je posljednjem paketu pomoći svim zakupnicima poslovnih prostora u vlasništvu Grada Zadra koji obavljaju svoju djelatnost tijekom cijele godine umanjen iznos zakupnine za 50%, a onim zakupnicima koji svoju djelatnost obavljaju periodički umanjen iznos zakupnine za 25%. Zakupnici poslovnih prostora u vlasništvu Grada Zadra, koji se bave tradicijskim i umjetničkim obrtima te zakupnici putničke agencije, a koji imaju s Gradom Zadrom sklopljen ugovor o zakupu poslovnog prostora, također su oslobođeni plaćanja zakupnine zaključno s 31. svibnja 2021. godine.

Nesporno je da se zimi suočavamo s problemom tzv. "nedovoljne konkurentnosti" Poluotoka pa tako svjedočimo bijelim izlozima praznih poslovnih prostora, a što je osobito naglašeno sad u vrijeme pandemije COVID-19, no pojedinačne mjere poput smanjenja cijena parkinga ili poslovnih prostora nisu dovoljne za rješavanje ovog problema.

Ipak, treba napomenuti kako je Grad Zadar do sada uspješno provodio projekte u cilju oživljavanja Poluotoka, poput projekta uređenja šetnice Muraj te rekonstrukcije i obnove Providurove palače, a koju pozitivnu praksu će nastaviti i dalje nastojati strateški djelovati s ciljem općeg društveno-gospodarskog razvoja grada Zadra.

Što se tiče limenih kioska u ulici Pod Bedemom u kojima se obavlja djelatnost prodaje tekstila i suvenira, radi se o tržnom prostoru koji je u nadležnosti Tržnice Zadar d.o.o.

image
Ilustracija
Jure Miskovic/Cropix

59) IVA: Poštovani gosp. Dukić, već duže vrijeme nastojim riješiti svoj problem. U prilogu ću Vam proslijediti mailove i dopise koje sam poslala u Grad Zadar i na koje baš nitko nije odgovorio, još manje nešto poduzeo. Sad Vas molim da prosudite sami kakav je to odnos gradske uprave prema građanima, te da se izjasnite tko treba riješiti nastalu situaciju.

MAIL: Poštovani gosp Korona, moje ime je Iva Jurič i od Grada Zadra, kao vlasnika prostora Branimirova Obala 12 a, već duže vrijeme tražim odgovore i rješenje za nastalu situaciju.

Naime, u navedenom prostoru je kafić Porat, koji je u proljeće ove godine temeljito renoviran. Pri tom renoviranju je zatvoren izlog moga poslovnog prostora u susjednoj zgradi, preusmjerena oborinska voda, te čvrsta metalna konstrukcija učvršćena za fasadu zgrade koja ima adresu Rikarda Katalinića Jeretova 1, (jer ima ulaz iz susjedne ulice). Za ništa od navedenog vaš najmoprimac nema suglasnost stanara Zgrade Jeretova 1.

24.05.2021 dok su još radovi bili u tijeku upozorila sam osobu koja se predstavila kao vlasnik kafića, a njegov odgovor je bio da je to bilo tako i do sada, što naravno nije točno. Isti dan sam poslala mail i to na josipa.mileta@grad-zadar.hr i ivana.vanjak@grad-zadar.hr i nisam dobila nikakav odgovor. Kasnije sam čula za neke kadrovske promjene, koje sa mnom ne bi trebale imati veze i mislim da je dužnost Grada kao vlasnika da riješi ovaj problem.

Dana 19.07.2021 poslala sam pismeni dopis i predala ga na pisarnicu, muk. Dana 21.09.2021 došla sam u Grad Zadar i bila zaustavljena već kod portira. Shvatila sam da je to zbog epidemioloških mjera kojim su zaštićeni samo djelatnici Grada, jer da je drugačije, ne bi sve stranke prvo rekle portiru što im treba, onda on uzme telefon u ruke, nazove odgovarajući odjel i slušalicu da stranci, dakle telefonska slušalica svaki dan prođe kroz ruke svih stranaka... ali stranke ne smiju u urede Grada, zar nije to malo ponižavajuće, ako znamo da ih mi financiramo i da trebaju biti naš servis.

Ja sam bila tako ozbiljan slučaj da je vaša sekretarica čak došla do porte i uzela moje podatke da mi zakaže sastanak s Vama jer ste vi na sastanku. I evo valjda sastanak još traje.

Razgovarala sam i s komunalnim redarima i zamolila ih da obiđu lokaciju, ali oni kažu da to nije njihova nadležnost. Pa da Vam bude lakše u prilogu ću Vam poslati slike, i to kako je to prije izgledalo, a kako izgleda danas.

Od Vas očekujem da fasadu Zgrade Jeretova, koja je u jako lošem stanju i pitanje kad će nekome pasti komad žbuke na glavu, oslobodite u cijelosti jer su stanari napravili projekt i odlučili sami financirati obnovu fasade (obnova bi počela početkom 11. mjeseca).

Evo kako je ova fasada prije izgledala: dakle na slikama je vidljivo sve što sam navela: prozora nema, napravljena je čvrsta konstrukcija, oborinske vode su zauzele javnu površinu. Budući da je Grad vlasnik prostora, očekujem brzo rješenje.

DOPIS GRADU: Poštovani, Grad Zadar je vlasnik poslovnog prostora u Obala kneza Branimira 12, (bivši Gavrilović), koji se trenutno renovira.Kao predstavnica stanara Zgrade Jeretova 1, (adresa Rikarda Katalinića Jeretova 1) i vlasnica poslovnog prostora u prizemlju molim Grad za sljedeće očitovanje:

- Da li po ugovoru o najmu najmoprimac ima pravo zatvoriti izlog susjednog prostora (prozor, koji je ujedno i izlog najmoprimac je prekrio gips pločama)

- Da li po ugovoru o najmu najmoprimac ima pravo svoju konstrukciju za zatvaranje terase učvrstiti na susjednu zgradu i to tako da Zgrada Jeretova nema pristup svojoj fasadi za čiju obnovu upravo radi projekt. Najmoprimac je također samoinicijativno preusmjerio oborinske vode sa Zgrade Jeretova.

U očekivanju vašeg odgovora srdačno Vas pozdravljam.

- Kako su me informirali u nadležnom UO za gospodarenje gradskom imovinom, društvo SUIT d.o.o. kao vlasnik ugostiteljskog objekta ”Porat” ima s Gradom Zadrom zaključen Ugovor o zakupu javne površine. Sukladno odredbama zaključenog Ugovora, zakupnik nema odobrenje o zatvaranju prozora-izloga susjednog prostora u zgradi na adresi R. K. Jeretova, niti za postavljanje konstrukcije na pročelju iste zgrade, o čemu je gđa Jurič obaviještena podneskom od dana 4. listopada 2021. godine. Naposljetku, naš Upravni odjel pisanim je putem pozvao zakupnika da u cijelosti postupi po Vašoj zamolbi te oslobodi pristup fasadi zgrade u R. K. Jeretova, a kako bi ju suvlasnici mogli obnoviti sukladno napravljenom projektu.

60) OMER VRSALJKO: Zašto dajete novce građana za financiranje KK Zadra, dok ti isti građani jedva mogu platiti režije? I temeljno pitanje: zašto ne privatizirate KK Zadar?

- Košarka i KK Zadar su dio identitetske, odgojne i razvojne priče grada. Nitko nije zakinut niti je iti jedan socijalni program manji zbog potpora sportu. Otvoreni smo za privatnog partnera i sve što se radi od rješavanja financijskih dubioza iz prošlosti, transparentnog vođenja kluba i zadržavanje natjecateljskih ambicija svakako čini klub zanimljiviji potencijalnim ulagačima.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

61) TANJA KOKIR: Kad će kanalizacija na Sinjoretovo? Točnije u Ulici palih rodoljuba, kod mjesne zajednice? Rečeno je bilo da smo mi treća faza i da će početak radova biti krajem srpnja ali se svelo na onu staru OBEĆANJE LUDOM RADOVANJE.

- U tijeku je izrada projektne dokumentacije javnog sustava odvodnje Benkovačke ulice. Dovršenjem sustava odvodnje u predmetnoj ulici ostvarit će se preduvjeti za prihvat otpadnih voda dijela slivnog područja MO Sinjoretovo, uključujući i ulicu Palih Rodoljuba. Na ostalom dijelu Sinjoretova radovi su u tijeku – sliv Farlatija.

62) ANTE RADONIĆ: Pitanje je jednostavno, pa bih volio i jednostavan odgovor: Kada će kanalizacija stići na Ploču i Dračevac?

- U tijeku je izrada projektne dokumentacije javnog sustava odvodnje duž cijele Benkovačke ulice. Dovršenjem sustava odvodnje u toj ulici ostvarit će se preduvjeti za prihvat otpadnih voda dijela slivnog područja MO Sinjoretovo, MO Dračevac i MO Ploča.

63) BEO FANTASTIC: Koliko se mjesečno stabala posadi u našem gradu?

- Stabla se sade u određenom vremenskom dijelu godine ne tijekom cijele godine. U 2020. godini posađeno je 356 stabala, dok je od početka 2021. godine do rujna posađeno ukupno 215 stabala.

64) LUCIJA DUJMOVIĆ: Nedavno je u Narodnim novinama objavljen natječaj TZ Grada Zadra u kojem se traži stručni suradnik - pripravnik sa srednjom stručnom spremom i najmanje godinom dana radnog iskustva na odgovarajućoj ili sličnoj poziciji, a u nastavku istog natječaja stoji napomena da je pripravnik osoba koja se prvi put zapošljava. Zanima me kako osoba, koja se prvi put zapošljava kao pripravnik, može imati godinu dana radnog iskustva i položeni stručni ispit za rad u turističkom uredu (iako stoji da stručni ispit nije uvjet, ali je prednost)?

- Radi se o natječaju TZ pa vam prosljeđujem odgovor koji su mi dali na vaše pitanje: „Unutar objavljenog natječaja za radno mjesto “Stručni suradnik za turističku organizaciju – pripravnik” navedeni su uvjeti za radno mjesto Stručni suradnik za turističku organizaciju sukladno Pravilniku o posebnim uvjetima koje moraju ispunjavati zaposleni u turističkom uredu turističke zajednice općine, grada, županije i Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednica NN23/17 i NN72/17. TZ grada Zadra nije raspisala natječaj za zapošljavanje za radno mjesto Stručni suradnik za turističku organizaciju, već za pripravnika za radno mjesto Stručni suradnik za turističku organizaciju. Stoga, raspisani natječaj za zapošljavanje pripravnika odnosi se na osobu koja se prvi put zapošljava u zanimanju za koje se školovala, kako je i navedeno u napomeni predmetnog natječaja. Na pripravnike se primjenjuje Zakon o radu, jer člankom 21. stavkom 1. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma propisano je da se na radne odnose zaposlenih u turističkoj zajednici primjenjuju opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije propisano.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix
28. travanj 2024 06:11