StoryEditorOCM
Svijetpismenost na daljinu

Znanje čitanja i pisanja njemačkih đaka palo na najnižu razinu; Krivac je pandemija, zbog koje su bolji - u engleskome

Piše vijesti sd
17. listopada 2023. - 15:13
Vjerojatno ćemo trebati pet godina da nadoknadimo tih pet mjeseci koliko su škole bile zatvorene, kaže ministar obrazovanja pokrajine Hessen Ralph LorzAfp

Već se dugo piše da vezanost djece za mobitele i društvene mreže štetno utječe na njihovu pažnju i fokusiranost te znanje pisanja i čitanja. Sada se u tu neveselu jednadžbu može uključiti i pandemija, odnosno nastava od kuće. Sve je egzaktno pokazalo njemačko istraživanje.

Na redovitome sastanku ministara obrazovanja njemačkih pokrajina ravnateljica Instituta za unapređenje kvalitete nastave Petra Stanat novinarima je prikazala šokantnu analizu dosega njemačkih maturanata, dakle učenika devetog razreda u predmetima njemački, engleski i francuski jezik.

Upravo kod njemačkog jezika pokazao se drastičan pad kvalitete: u 2022. godini 33 posto učenika nije zadovoljilo ni minimalne zahtjeve u kategoriji "čitanja" – u prethodnom istraživanju 2015. godine to je bilo 24 posto. Također i njih 22 posto ne zadovoljava i u kategoriji "pravopisa" – u prethodnom istraživanju je to bilo 13 posto, piše Deutsche Welle.

Tko ima barem 100 knjiga kući

Što je još gore, sve manje učenika njemačkih srednjih škola uopće zanima predmet njemačkog jezika i književnosti: 44 posto učenika taj predmet smatra "nevažnim", a tek njih 18 posto visoko vrednuje važnost njemačkog.

Naravno da se i u ovom istraživanju pokazala dobro poznata pravilnost kako s nastavom njemačkog najviše problema imaju učenici iz obitelji niže razine obrazovanja koje jedva da išta čitaju – kriterij jest, imaju li barem 100 knjiga u kući. A problem imaju i učenici doseljeničkih obitelji, pogotovo u onima kojima se i tu u Njemačkoj u obiteljima "govori po naški".

image

Problem učenika doseljeničkih obitelji ne može biti objašnjenje za ovaj porast neuspjeha od gotovo deset posto u obje kategorije elementarnog vladanja njemačkim jezikom (ilustracija)

Afp

Ali to ne može biti objašnjenje za ovaj porast neuspjeha od gotovo deset posto u obje kategorije elementarnog vladanja njemačkim jezikom: udio slabije obrazovanih obitelji je ostao manje ili više isti, učenika iz obitelji stranog porijekla je tek neznatno više. Povrh toga, porazni rezultati poznavanja njemačkog jezika se vide i u područjima s mnogo i u onima u kojima gotovo da nema "gastarbajtera".

loši rezultati ‘slušanja‘ i razumijevanja

Zaključak pročelnice Stanat je jedini detalj koji se dogodio u proteklom razdoblju: korona i obustava školske nastave u doba mjera protiv pandemije. "Vjerujemo kako su ograničenja u nastavi uzrokovane pandemijom tu odigrale određenu ulogu." U to doba učenici jedva da su bili prisiljeni nešto čitati i samostalno pisati na njemačkom jeziku, a najbolji pokazatelj kako je upravo prekid nastave uzrok ovim lošim rezultatima jest i kako je u kategoriji "slušanja" i razumijevanja onoga što je rečeno na njemačkom rezultat čak još gori od čitanja i pisanja.

Porazni utjecaj mjera protiv korone na obrazovanje ističe i ministar obrazovanja pokrajine Hessen Ralph Lorz: "Vjerojatno ćemo trebati pet godina da nadoknadimo tih pet mjeseci koliko su škole bile zatvorene." Gotovo apsurdna posljedica mjera protiv pandemije jest i iznenađujuće poboljšanje njemačkih maturanata u predmetu – engleskog jezika. Jer kako tumači Petra Stanat, učenici su, umjesto da sjede u školskim klupama, u to doba masovno"surfali" po internetu i gledali sve i svašta na streaming-portalima kao što su Netflix ili Amazon. A dok je "obična" njemačka televizija u pravilu sinkronizirana na njemački jezik, tamo je program na engleskom, piše Deutsche Welle.

Teško da činjenica višega znanja engleskoga jezika i serija sa streaming servisa može utješiti njemačke prosvjetne vlasti koje će nedvojbeno imati veliki posao prenošenja znanja i ljubavi prema materinskome jeziku i knjigama.

image

Gotovo apsurdna posljedica mjera protiv pandemije jest i iznenađujuće poboljšanje njemačkih maturanata u engleskome jeziku jer učenici su, umjesto da sjede u školskim klupama, gledali sve i svašta na streaming-portalima kao što je Netflix

Olivier Douliery/Afp
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. veljača 2024 02:45