Najveći kineski proizvođač automobila BYD planira izgraditi svoju prvu europsku tvornicu automobila u Mađarskoj. Tvornica u Szegedu proizvodit će električna vozila i plug-in hibride za europsko tržište i u njoj će se otvoriti tisuće radnih mjesta, objavio je BYD u petak.
Odluka BYD-a dolazi nakon godinu dana izbora lokacije, a u igri su još bili Francuska i Njemačka, piše Bloomberg.
BYD-ov cilj je 10 posto tržišnog udjela u Europi do kraja desetljeća. Tvrtka je prodala nešto više od 13.000 automobila u Europi do kraja studenog, što je zasad skromna brojka. Atto 3 bio je najprodavaniji model marke s gotovo 11.000 prodanih primjeraka. Ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto rekao je da će Mađarska dati subvencije za tvornicu BYD, ali će iznos objaviti tek nakon što dobije odobrenje Europske komisije, navodi HAK Revija.
– Ovo će biti jedno od najvećih ulaganja u mađarskoj gospodarskoj povijesti – rekao je Szijjarto.
U dekretu objavljenom u četvrtak, premijer Viktor Orban alocirao je 125 milijuna eura iz proračuna za nadogradnju cestovne, željezničke, električne, plinske i vodovodne infrastrukture oko industrijskog parka u Szegedu, bez imenovanja BYD-a u dokumentu.
Kineski brendovi kao što su BYD, MG i Nio šire se u Europi kako bi postali manje ovisni o domaćem tržištu, gdje prevelika ponuda i rat cijenama koji je Tesla pokrenuo tijekom prošle godine opterećuju njihov profit.
Ovako BYD planira izbjeći i možebitne nove carinske stope Europske unije na automobile proizvedene u Kini.