U ovom trenutku tzv. tržišta predviđanja daju Donaldu Trumpu šansu za pobjedu od 97 do 93 posto, a Kamali Harris 9 do 3 posto.
Ovaj odnos zabilježen je oko 6.45 sati ujutro nakon objave podataka da je Trump osvojio Sjevernu Karolinu. Ako dođe do pozitivnih iznenađenja za Kamalu Harris, doći će i do promjene ovih omjera, piše Jutarnji list.
No, oni su u ovom slučaju na razini kad govore da je vrlo sigurno da će Trump postati predsjednik, pa ‘oklada‘ na njegov politički uspjeh ne može donijeti zaradu. Oni pak koji vjeruju da gospođa Harris može do pobjede u ovom trenutku uz vrlo visok rizik i male novce mogu se, još uvijek, nadati pristojnoj zaradi.
Tržišta predviđanja, poput Polymarketa, Kalshija i PredictIta, funkcioniraju kao platforme na kojima sudionici mogu ulagati novac u određene ishode budućih događaja, na primjer, tko će pobijediti u američkoj predsjedničkoj utrci. Kroz ta ulaganja, tržište na neki način “predviđa” vjerojatnost određenih ishoda na temelju agregiranog znanja i uvjerenja sudionika.
Kada tržište predviđanja prikazuje, na primjer, 97 posto šanse za pobjedu Donalda Trumpa na Polymarketu, 95 posto na Kalshiju i 92 posto na PredictItu, to znači da većina sudionika na tim tržištima smatra da je njegova pobjeda vrlo izgledna, na temelju aktualnih informacija i raspoloženja među ulagačima. Slično tome, niske brojke za Kamalu Harris (10 posto, 5 posto i 3 posto) ukazuju na opće uvjerenje da su njezine šanse za pobjedu male.
Tržišta predviđanja funkcioniraju kroz ulaganja odnosno ‘klađenja‘ na ishode: Sudionici kupuju ili prodaju "dionice" ishoda događaja. Ako se događaj ostvari (npr., Trump pobijedi), "dionice" se isplaćuju po maksimalnoj vrijednosti (obično 1 USD), dok neuspješan ishod vodi gubitku uloženog iznosa. Cijena dionice za određeni ishod na tržištu u stvarnom vremenu odražava koliko je vjerojatan taj ishod prema mišljenju svih sudionika.
Dakle, ako cijena za Trumpovu pobjedu iznosi 0,97 USD po dionici, to znači da tržište procjenjuje njegovu pobjedu na 97%. Tržišta predviđanja se oslanjaju na ideju "mudrosti mnoštva" - kombiniranjem individualnih procjena, tržište daje rezultat koji često dobro odražava stvarnu vjerojatnost ishoda jer mnogi sudionici imaju različite informacije i analitičke pristupe.
Tržišta predviđanja su korisna jer mogu reflektirati kolektivno mišljenje o vjerojatnosti događaja, a povijesno su se pokazala točnijima u predviđanju ishoda nego neki klasični oblici anketa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....