Poslije izbora na kojima je pobijedio Donald Trump u SAD-u je bilo dosta govora o utjecaju Rusije na američke predsjedničke izbore putem trolova i lažnih vijesti s platformi smještenih po svijetu. Zato je na mjestu pitanje hoće li tako biti i na izborima u studenom.
Microsoft je izvijestio da su ruske online kampanje za utjecaj na predstojeće predsjedničke izbore u Sjedinjenim Državama krenule "punom parom" u posljednjih 45 dana, ali sporijim tempom nego na prošlim izborima.
Nalozi povezani s Rusijom šire sadržaje koji izazivaju podjele usmjerene na američku publiku, uključujući kritiziranje podrške Ukrajini u njezinom ratu s Rusijom, rekli su u izvještaju istraživači tehnološkog giganta, piše Reuters, prenosi Radio Slobodna Evropa.
Rusi bez komentara
Rusko veleposlanstvo u Washingtonu nije odgovorilo na zahtjev za komentar, ali je Kremlj prošlog mjeseca rekao da se neće miješati u izbore u SAD-u.
Također je odbacio optužbe SAD-a da je orkestrirao kampanje za utjecaj na predsjedničke izbore u SAD-u 2016. i 2020.
Iako ruska aktivnost koju je Microsoft primijetio nije tako intenzivna kao uoči prethodnih izbora, mogla bi se pojačati u idućim mjesecima, kažu istraživači.
"Poruke u vezi s Ukrajinom - preko tradicionalnih medija i društvenih mreža - u toku su posljednja dva mjeseca, uzburkane mješavinom tajnih i otvorenih kampanja iz najmanje 70 vrsta aktivnosti povezanih s Rusijom koje pratimo", priopćio je Microsoft.
Najplodnija od takvih kampanja povezana je s ruskom predsjedničkom administracijom, dodaju oni.
fokus na političke ličnosti i političke krugove
Druga je usmjerena na objavljivanje dezinformacija na internetu na različitim jezicima, pri čemu objave obično počinju tako što očigledan zviždač ili građanin novinar postavlja sadržaj na videokanal.
Taj sadržaj je zatim pokriven mrežom web lokacija koje uključuju DC Weekly, Miami Chronical i The Intel Drop.
"Na kraju, nakon što je narativ kružio online tijekom niza dana ili tjedana, američka publika ponovno postavlja ovu dezinformaciju, vjerojatno nesvjesna njezina originalnog izvora", navodi Microsoft.
"Zapaženi porast" primijećen je kod ruske hakerske skupine koju Microsoft naziva Star Blizzard ili Cold River, koja je fokusirana na zapadne trustove mozgova, priopćila je kompanija.
"Trenutni fokus Star Blizzarda na američke političke ličnosti i političke krugove može biti prva u nizu hakerskih kampanja čiji je cilj ostvariti rezultate Kremlja do studenog", navodi se.
Zlonamjerna upotreba umjetne inteligencije stranih rivala koji ciljaju izbore u SAD-u ključna je briga koju navode američki politički promatrači, ali je Microsoft priopćio kako je otkrio da su jednostavniji digitalni falsifikati češći od deepfake varijanti.
Manipulacije zvukom imaju veći utjecaj od videozapisa, dodaje se, piše Radio Slobodna Evropa.