StoryEditor
Svijetpozadina odluke vodećeg svjetskog medijskog magnata da počne naplaćivati čitanje ‘elitnog’ londonskog ‘the timesa’

NOVINE I TEHNOLOGIJA Murdoch: Nećete plaćati na internetu? Vidjet ćemo!

Piše PSD.
12. srpnja 2010. - 21:33
Studija kaže da će do 2014. internet postati drugi medij po snazi u svijetu, odmah iza televizije. Zato i Murdoch pokušava “uhvatiti vlak“ koji brzo izmiče

Medijski magnat Rupert Murdoch za većinu je alfa i omega plasiranja
informacija u javnost REUTERS
Australsko-angloamerički medijski mandat Rupert Murdoch, odnosno njegova News Corp., nakon duge kampanje protivljenja besplatnom čitanju “uglednih novina“ na mreži, ovih dana uvodi naplatu sadržaja londonskog “The Timesa” i njegova nedjeljnog izdanja, i to jednu funtu dnevno i dvije funte tjedno.

Murdochova korporacija, istina, naplaćuje čitanje mrežnog izdanja newyorškog “The Wall Street Journala” još od 2007. godine, kada ga je preuzela, ali ovo sada je već dijelom puno šire zamisli komercijalizacije dosad besplatnih mrežnih izdanja dugovječnih novina s kioska.

Dodirni zasloni

Tako je News Corp. nedavno kupio dvije tehnologije za ovu svrhu: Skiff LLC, koji bi početkom sljedeće godine na kvalitetnom dodirnom zaslonu objedinio niz poznatih novinskih i knjiških izdavača, te “Journalism Online”, na kojem bi bilo čak 1500 izdavača, od čijeg bi prihoda Murdoch uzimao 20 posto. Ovi potezi ne prolaze bez osporavanja, u čijoj su podlozi, osim natjecateljskih trvenja, i određene svjetonazorne razlike.

Naime, iako Murdoch izdaje i spomenuta “elitna“ (liberalna) glasila, njegovo srce kuca za visokonakladne i “žute“ (populističke) listove, koje neki zovu i “desnoradikalnim“, tipa londonskog “The Suna” i 2The New York Posta” (slika toga je i Murdochov sukob s liberalnim “The New York Timesom”).

Ti kritičari se pitaju zašto bi netko plaćao za takve sadržaje kad ih ima u izobilju na mreži. “Ljudi mi govore da od 20 milijuna ljudi koji čitaju ‘The Times’ na mreži, samo 10 posto njih je spremno za to i platiti“, odgovara Daniel Finkelstein, izvršni urednik lista. “Ja na to kažem:

- To je još uvijek četiri puta više od broja ljudi koji novine kupe na kioscima.

Moćni medij

Ovo se događa u medijskom svijetu, u kojem internet postaje sve moćnijim medijem. Istina, još uvijek samo dva posto odraslih dobiva svoje informacije isključivo s mreže, dok čak 38 posto ostaje uz dobre stare tiskane novine.

Slika se ipak brzo mijenja, dijelom svakako i zbog gospodarske krize: naklada novina od 2007. do 2009. godine u Velikoj Britaniji pala je za 25 posto, a u SAD-u još i za pet posto više.

Studija poznate procjeniteljske tvrtke “PricewaterhouseCooper” o razdoblju od 2010. do 2014. godine kaže da će za to vrijeme internet postati drugi medij po snazi u svijetu, odmah iza televizije.

U tom svjetlu treba gledati i Murdochove tegobne, ali uporne pokušaje da osigura budućnost svoga “News Corpa”, jednog od vodećih medijskih konglomerata zapadne oligarhije, u uvjetima širenja novih elektroničkih tehnologija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. rujan 2020 22:32