StoryEditor
SvijetZLOUPOTREBA POLOŽAJA

Njemački tabloid i sam postao skandal: glavni urednik napastovao suradnice, uprava medijske kuće to je pokušala zataškati

Piše PSD
19. listopada 2021. - 15:42

Njemački tabloid "Bild" svoju nakladu postiže skandalima, ali sad je i sam postao golem skandal: ne samo da je glavni urednik napastovao suradnice, nego su spriječili objavu članka o tome u drugom listu, piše DW.

Uprava izdavačke kuće Axel Springer zapravo barem još od ovog ožujka zna kako ima više žalbi ženskih suradnica na ponašanje i zlouporabu dužnosti glavnog urednik "Bilda" Juliana Reichelta tijekom posljednjih godina.

Reichelt se tada dragovoljno privremeno povukao sa svog položaja dok se ne provede interna istraga što se zbivalo u tom listu, ali je uprava izdavačkog koncerna koncem ožujka objavila kako usprkos "utvrđenim greškama" u vođenju redakcije, "nema opravdanja" za sankcije protiv glavnog urednika i on se vratio na dužnost.

No novinari druge njemačke izdavačke kuće, Ippen Media, koja je vlasnica minhenskih listova TZ i Merkur kao i Frankfurter Rundschau nisu samo tako htjeli prihvatiti priopćenje iz kuće Axel Springer.

Mjesecima su istraživali slučajeve napastovanja i zlouporabe i utvrdili kako bi za Reichelta itekako "bilo opravdanja" za mnogo ozbiljnije sankcije. Ali tek tu dolazi skandal koji sad potresa čitavu medijsku scenu Njemačke: taj članak s otkrićima je trebao biti objavljen prošle nedjelje - ali je članak povučen na intervenciju "odozgor" iz uprave Ippen Media.

Otkaz glavnom uredniku 

I zbivanja u listu "Bild" i ovakva neviđena intervencija u rad redakcija je bila nešto o čemu su javili maltene svi njemački mediji, kako privatni tako i javni, tiskani i elektronski. To je ipak bilo previše za izdavačku kuću Axel Springer: ovog ponedjeljka je objavljeno kako je glavni urednik "Bilda" "razriješen dužnosti" jer i nakon interne istrage ovog ožujka "nije jasno razlučio privatni i poslovni život i o tome rekao neistinu upravi medijskog koncerna". Utoliko uprava sad smatra "neminovnim" da dođe do prekida njegove djelatnosti.

Oluja još traje i u izdavačkoj kući Ippen Media: na optužbe novinara kojima je zaustavljen tekst, uprava te izdavačke kuće službeno priopćava kako i Ippen Media mora kao medijska grupa u neposrednom tržišnom natjecanju s listom "Bild" "veoma dobro paziti da se ne stvori dojam kako želimo nanijeti gospodarsku štetu konkurentu", ali glasnogovornik te izdavačke kuće tvrdi kako "nije bilo" utjecaja iz kuće Axel Springer.

U svakom slučaju, šef izdavačke kuće Axel Springer, Mathias Döpfner je i u priopćenju o otkazu Reichelta još dodao kako je on kao glavni urednik "u novinarskom smislu izuzetno razvio rad Bilda i s brendom Bild Live ga osposobio za budućnost." Mi bismo rado nastavili taj kulturni preobražaj u 'Bildu' zajedno s Julianom Reicheltom, ali sad to više nije moguće."

Jer očito optužbe o napastovanju i zloupotrebi nisu tek prazne priče: barem u jednom slučaju je doista bilo "obostrano prihvaćenog" ljubavnog odnosa s jednom suradnicom "Bilda", ali kako se čini ta je suradnica zato imala koristi u samoj redakciji. No to, kako tvrdi izdavačka kuća Springer, nije posve jasno, piše DW.

item - id = 1136281
related id = 0 -> 1145974
related id = 1 -> 1145872
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2021 07:00