Array ( [view] => item )
noget
StoryEditor
Svijetglobalni simbol

Nisu Hrvati jedini koji se protiv ‘korone‘ bore paničnim kupovanjem WC papira, i to je  pandemija. Role se grabe čim dođu u dućane, nitko ne zna zašto

18. ožujka 2020. - 21:40
I tako, žena se pripremila za koronavirusSceenshot Facebook

Toaletni papir postao je globalni simbol panične kupnje; kolutovi se diljem svijeta grabe odmah čim se stave na police. Internetom već kruže pošalice kako neki od velikih proizvođača tariguza od naglog skoka zarada već planiraju kupiti većinski paket Googlea. Kako bi demistificirao eksploziju interesa za toaletnim listićima, poseban prilog wc papiru posvetio je i američki CNN.

Tvrtke zadužene za opskrbu ovim svakodnevnim proizvodima nisu oduševljene nekontroliranom potražnjom, prilično su zaprepaštene i pokušavaju se prilagoditi iracionalnom ponašanju potrošača. S jedne bi strane morali svesti pogone na najnužnije ljudstvo zbog straha od širenja zaraze, no ne mogu jer im povećana potražnja istodobno iziskuje pojačani rad.

"Ako me pitate zašto se svi sad hvataju za toaletni papir, to ne mogu ničim objasniti", kaže Tom Sellars, direktor tvrtke za proizvodnju papira u Milwaukeeju u Wisconsinu.

Georgia Pacific, proizvođač toaletnog papira Angel Soft također priznaje kako su se prošli tjedan narudžbe američkih trgovaca gotovo udvostručile. I Američka udruga za šume i papir, industrijska grupacija koja predstavlja proizvođače proizvoda od papira, primijetila je da se industrija naporno trudi odgovoriti na nagli skok potražnje. No, džabe i oni poručuju kupcima da ne brinu i da će papira za sve sigurno biti dovoljno – jagma ne prestaje.

Toaletni papir izrađuje se od djevičanske pulpe s drveća ili reciklirane celuloze dobivene od materijala poput odbačenog papira za kopiranje koji se ponovno obrađuje, pa pretvara u pulpu. Djevičanska ili reciklirana pulpa dostavlja se u mlinove papira koji je pretvaraju u velike rolice širine preko 100 centimetara. Krajnji proizvođač kupuje takve velike valjke od mlinova te ih specijalnom opremom reže i pakira kao toaletni papir ili kuhinjske ručnike, ovisno o kvaliteti.

Kad se dogodi neočekivani skok potražnje, većina mlinova već obično radi 24 sata i 7 dana u tjednu. Za dobavljače, brzo povećanje proizvodnje jako je teško izvedivo. Umjesto toga, više preusmjeravaju kapacitete na ono što ljudi više kupuju, pa sad proizvode manje kuhinjskih ručnika a više wc papira.

Takav plan rada ima, primjerice, Kimberly-Clark, čiji brendovi maloprodajnog toaletnog papira uključuju Scott i Cottonelle. Drugi način na koji dobavljači reagiraju na ludu potražnju je da neki šalju kamione izravno do tvornica papira i time brže dobivaju proizvod na police.

Tvrtke koje proizvode toaletni papir brine još jedna stvar - trenutno skladištenje WC papira po kućanstvima moglo bi dovesti do pada potražnje u budućnosti. Svi smo vidjeli fotografije ljudi koji iz trgovina izlaze s kolicima punima toaletnog papira. Narednih nekoliko mjeseci sigurno neće morati kupiti nijedan kolut, a to sve šokira sustav, kazuju ljudi iz ove industrije.

Zanimljivo je da povećana kupnja WC papira u zapadnom svijetu nije samo vjesnik krize, nego i – Božića. Prema dugogodišnjim izvještajima britanskih trgovaca, troslojni WC-papir najviše se prodaje u prosincu, i to u vrijeme božićnih blagdana kad nerijetko najbolje idu luksuzna pakiranja. Prodaja u to vrijeme, baš kao i u epohi korone, raste i preko 35 posto standardne mjesečne potražnje.

 

Izdvojeno

31. srpanj 2020 10:32