StoryEditorOCM
Svijetbizarna nesreća

Na letu London - Singapur putnik poginuo tijekom jakih turbulencija: kapetan Cvijin objasnio što je moglo poći po zlu

Piše Ivica Marković
22. svibnja 2024. - 16:54

Čuli smo stotine puta za nevjerojatne, krajnje bizarne nesreće u kojima je život izgubila jedna osoba ili više njih. No ono što se dogodilo u zrakoplovu Singapore Airlinesa koji je letio iz Londona za Singapur zaista se rijetko događa.

Naime, jedna je osoba tijekom snažnih turbulencija poginula u zrakoplovu, a više ih je ozlijeđeno.

Boeing 777-300ER za Singapur preusmjeren je u Bangkok i sletio je u 15.45 po lokalnom vremenu. Prevozio je ukupno 211 putnika i 18 članova posade, navodi se u priopćenju zrakoplovne kompanije.

Singapore Airlines priopćio je da je let SQ321 s londonskog Heathrowa za Singapur naišao na ozbiljne turbulencije.

image

Singapore Airlines Boeing 777

Nicolas Economou/Nurphoto Via Afp

"Možemo potvrditi da u Boeingu 777-300ER ima ozlijeđenih i da je jedna osoba smrtno stradala. U zrakoplovu je bilo ukupno 211 putnika i 18 članova posade. Singapore Airlines izražava najdublju sućut obitelji preminulog", priopćila je kompanija.

Dodali su da "surađuju s lokalnim vlastima u Tajlandu kako bi pružili potrebnu medicinsku pomoć ozlijeđenima" te da šalju tim u Bangkok da pruži dodatnu pomoć.

Tajlandske vlasti poslale su dodatna vozila hitne pomoći i timove hitne pomoći u zračnu luku Suvarnabhumi. Još uvijek nije jasno što se točno dogodilo u avionu.

Turbulencije nisu neuobičajene tijekom letova, međutim, rijetki su ozbiljni incidenti kao što je ovaj.

"Postoje neke sugestije da je zrakoplov udario u zračni džep prije nego što je morao hitno sletjeti", rekla je dopisnica Sky Newsa za Aziju Cordelia Lynch.

"Ozljede uzrokovane jakim turbulencijama relativno su rijetke u kontekstu milijuna letova koji se odvijaju na svijetu. Međutim, ozbiljne turbulencije mogu biti dramatične i dovesti do teških ozljeda ili, nažalost, u ovom slučaju smrtnog ishoda", rekao je John Strickland, stručnjak za zrakoplovstvo, za BBC.

"Letačke posade imaju resurse za predviđanje turbulencija te su obučene kako reagirati kad se one dogode", rekao je Strickland. "Ne preporučuju uzalud kompanije da sigurnosni pojasevi ostanu vezani tijekom leta, bio on dug ili kratak", dodao je.

O tome što se moglo dogoditi na ovom letu porazgovarali smo s Markom Cvijinom, iskusnim kapetanom zrakoplova, zaposlenikom kompanije Trade Air koji upravlja Airbusom 320 i ima golemo, tridesetogodišnje iskustvo letenja.

image

Kapetan Marko Cvijin

Privatni album

– Naravno, nisam do u detalje upoznat s ovom nesrećom, no mogu reći da u tim tropskim područjima zna biti olovnih oblaka, rekao bih "divljih" oblaka, kumulonimbusa, koji mogu izazvati strašne turbulencije. Ako putnici u zrakoplovu u tom trenutku nisu vezani pojasom, te jake turbulencije mogu izazvati ozljede, a eto vidimo i smrt. Možda se radilo o udarcu glavom ili nečemu sličnom – rekao nam je kapetan Cvijin.

Očigledno je to bila izuzetno jaka turbulencija.

– U svojoj 30-godišnjoj karijeri doživio sam turbulencije mnogo puta, ali, na svu sreću, nikada ovakvu. U tropskim područjima, u tropskoj konvergencijskoj zoni (TCZ), teški oblaci znaju ići i do 15 kilometara u visinu. Znaju biti vrlo "divlji", s vrlo snažnim turbulencijama. Međutim, ne znam kako posada na instrumentima u zrakoplovu nije vidjela te oblake, jer da su ih vidjeli, mogli su ih izbjeći ili barem pokušati izbjeći – zaključio je kapetan Marko Cvijin.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. lipanj 2024 22:08