StoryEditor
SvijetPETA GENERACIJA

Amerikanci strahuju da 5G mreža ometa let aviona, ali Europljani u to ne vjeruju: postoji razlog zašto je tako, evo koja je ključna razlika između ova dva kontinenta

Piše M.P.
21. siječnja 2022. - 07:13

Uveden u srpnju 2016., standard pete generacije za širokopojasne mobilne mreže nije baš savršen, upozorava HAK.

Naime, tehnološki stručnjaci koji rade za Federalnu zrakoplovnu industriju Sjedinjenih Američkih Država upozorili su da radarski visinomjeri koji se koriste u zrakoplovima mogu biti pod utjecajem spektra C-pojasa koji koristi 5G.

Direkcija 'Générale de l’Aviation Civile' u Francuskoj također je izrazila zabrinutost, preporučivši putnicima da tijekom leta isključe mobilnu podatkovnu vezu, piše HAK.

Dva američka visoka dužnosnika iz DOT-a i FAA-a zamolila su telekomunikacijske gigante AT&T i Verizon da odgode 5G implementaciju zbog zabrinutosti od mogućih smetnji.

Agencija Europske unije za sigurnost u zračnom prometu ističe da tehnički podaci dobiveni od proizvođača iz EU-a u ovom trenutku ne nude uvjerljive dokaze za neposrednu zabrinutost u pogledu sigurnosti.

U razgovoru za CNN Business u srijedu, nadzornik sigurnosti civilnog zrakoplovstva nadalje napominje da EASA nije svjesna bilo kakvih incidenata u radu uzrokovanih 5G smetnjama, navodi HAK.

Uprava za civilno zrakoplovstvo dosad nije potvrdila nijedan slučaj 5G smetnji koje su rezultirale kvarom sustava zrakoplova.

Ipak, postoje razlike u frekvencijama u Europskoj uniji u odnosu na SAD. Tako u Europi 5G mreža radi između 3,4 i 3,8 gigaherca, dok Amerika koristi frekvencije između 3,7 i 3,98 gigaherca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. kolovoz 2022 14:17