StoryEditor
PolitikaISTOK NAŠE ZEMLJE

SDP o projektu ‘Slavonija Baranja i zapadni Srijem‘: Što se više Vlada brine, ta regija više nazaduje, a vlakovi su brže vozili u Austro-Ugarskoj‘

Piše Hina
8. rujna 2020. - 13:53
 Vlado Kos/Cropix

Projekt 'Slavonija Baranja i zapadni Srijem' kojim se Vlada hvali ne daje rezultate, bombardirani smo silnim projektima u koje se utrošilo milijune eura, ali što se više Vlada brine o toj regiji ona nazaduje, ustvrdio je u utorak SDP-ov saborski zastupnik Domagoj Hajduković.

- Bombardirani smo silnim projektima u koje se utrošilo milijune eura, ali zbog tih projekata građani istoka Hrvatske ne žive bolje, nemaju perspektivu i ne odlučuju se ostati na tom području. Što se više Vlada brine o toj regiji, ona više nazaduje, a jedan od vidova nazadovanja je i prometna izoliranost - ocijenio je u utorak na konferenciji za medije predsjednik Županijske organizacije SDP-a Domagoj Hajduković.

Dodao je kako je premijer Andrej Plenković puno govorio o ulaganju u prometnu infrastrukturu i u željeznicu, ali se to, istaknuo je, ne odnosi na Slavoniju u kojoj se ukidaju vlakovi, a brzina prometovanja na nekim dionicama se smanjuje na 20 kilometara na sat.

- Vlakovi su brže vozili u Austro-Ugarskoj. Time dolazimo do toga da se demografski, gospodarski i socijalno devastirana regija i prometno izolira, što je recept za katastrofu. Na kraju i oni koji žele otići iz Slavonije neće imati kako“, zaključio je Hajduković.

Saborska zastupnica SDP-a Romana Nikolić istaknula je kako su prometna povezanost Slavonije s ostatkom Hrvatske i razvijanje infrastrukture ključni za razvoj gospodarstva i kvalitetu života na istoku Hrvatske.

- Nedavno smo čitali o ukidanju noćnoga vlaka iz Osijeka za Zagreb koji kreće u 01,06 sati s presjedanjem u Koprivnici čime se gubi još jedna željeznička veza s metropolom. Linija je bila idealna za one koji u Zagrebu moraju biti u jutarnjim satima jer je vlak dolazio u 6,25 sati - podsjetila je.

Napomenula je da je opravdanje za ukidanje premali broj putnika, te istaknula kako je odgovor na pitanje zašto se vlakovi ukidaju taj što se u željezničku infrastrukturu ne ulaže godinama, vlakovi voze sve sporije, što je neshvatljivo i naravno da se putnici okreću bržim prijevoznim sredstvima.

Nikolić je ocijenila da ni autobusne linije nisu ništa bolje jer se od Osijeka do Zagreba putuje pet sati, te podsjetila kako je jedan autobusni prijevoznik iz Zagreba za Osijek vozio preko Plitvica što je, naglasila je, totalni apsurd.

Dodala je kako je SDP upozoravao i na zanemarivanje Zračne luke Osijek koja bilježi pad putničkog prometa što je rezultat loših poslovnih rezultata.

- Ne može se dopustiti da u ljetnim mjesecima nema nijednoga domaćeg leta iz Osijeka. To ukazuje na gospodarsko nazadovanje i sustavno zapostavljanje istoka Hrvatske jer se potencijali u razvijanje i povezivanje prometne infrastrukture s ostatkom države sustavno zanemaruju. Vlada ostavlja dojam da joj je Slavonija nebitna. Projekt 'Slavonija, Baranja i zapadni Srijem' samo je prazno slovo na papiru - zaključila je Nikolić.

Apelirala je na Vladu da Slavonija mora biti prosperitetna regija u kojoj će se građanima pružiti mogućnost da ostanu, opstanu i ne traže bolji život izvan nje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. listopad 2020 20:52