StoryEditor
Hrvatska'67 je previše'

Vlada novcem poreznih obveznika plaća spotove protiv referenduma!? Sever: To silno košta. Očito se boje koliko potpisa možemo skupiti

Piše Anita Belak-Krile
2. svibnja 2019. - 14:55
67_je_previse3-260419

Paralelno s prikupljanjem potpisa referendumske inicijative „67 je previše“ koja traži da se dob umirovljenja vrati na 65 godina, Vlada, odnosno Ministarstvo rada i mirovinskog sustava platilo je antireferendumski spot koji se učestalo emitira na televizijskim i radijskim postajama.

- Prilikom prijašnjih referendumskih inicijativa bilo je okruglih stolova, radio i tv emisija, sučeljavanja, što je sve normalno, ali nikad do sad ni jedna vlada nije platila tv i radijski spot u kojem novcem poreznih obveznika, dakle naroda, agitira protiv volje istog tog naroda.

Ti spotovi silno puno koštaju. Mi smo razmišljali ići sa nekim spotovima u kojima bi pozvali građane da daju potpis, ali kad smo vidjeli cjenike oglašavanja, trenutno smo odustali jer mi te novce nemamo – objašnjava Krešimir Sever predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata.

Sindikati analiziraju u kojoj je mjeri takvo vladino ponašanje zakonito s obzirom da je prema Kodeksu dobre prakse Venecijanske komisije Vijeća Europe financiranje protureferendemske kampanje nedopustivo.

- Zakon o referendumu ne propisuje kako se vode predreferendumske kampanje, tako da se to može tumačiti onako kako kome paše. No, sve ako je i zakonito, takvo ponašanje nije demokratsko. Njihov spot se stalno emitira, prije vijesti, dnevnika, na svim kanalima...

S druge strane taj agresivni pristup potvrđuje nam da se jako plaše broja potpisa koje možemo skupiti - veli Sever.

Uputili smo upit Ministarstvu rada i mirovinskog sustava o tome koliko je stajala izrada spota i koliko će državu, odnosno građane koštati njegovo emitiranje, no u odgovoru su izbjegli reći cijenu. U objašnjenju žele uvjeriti da ne vode antireferendumsku kampanju, nego da informiraju javnost o tome što donosi mirovinska reforma.

- Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava osmislilo je spot s informacijama o tome što donosi mirovinska reforma s namjerom da informacije dođu do svih naših sugrađana, sadašnjih i budućih umirovljenika.

Cijeli kreativni sadržaj spota osmislio je tim Ministarstva te za kreativni sadržaj nije angažirana promotivna ili marketinška agencija, a ilustracije i animaciju napravio je poznati hrvatski ilustrator Krešimir Certić – Misch za iznos od 18.000 kn.

Zakup medijskoga prostora na televiziji ugovoren je po standardnim cijenama zakupa TV i radio postaja. Kampanja se provodi u travnju i svibnju – odgovorili su nam iz kabineta ministra rada i mirovinskog sustava Marka Pavića.

Pitanje o cijeni emitiranja spotova uputili smo i HRT-u, no njihov odgovor još nije stigao.

Cijene zakupa termina ovise o tome koliko dugo kampanja traje i ne mogu se izračunati samo na osnovu istaknutog cjenika.

A prema javno oglašenom cjeniku HRT-a, od cijena oglašavanja doista zaboli glava. Na prvom programu HRT-a u udarnom terminu od 19 do 22 sata za oglašivački blok prije emisije cijena za spot u trajanju od 30 sekundi iznosi čak 12.300 kuna. U terminu od 18 do 19 sati cijena je 8.400 kuna, između 22. i 23. sata 3.600 kuna. Ostali noćni i jutarnji termini su jeftiniji.

 Danas je Gong pozvao Vladu da javnosti pokaže troškove svoje protukampanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

27. studeni 2020 18:20