StoryEditor
HrvatskaTRI ODJEDNOM

Uplatnice kasnile, rokovi ostali isti: građani će za struju morati jednokratno uplatiti oko tisuću kuna, a HEP u tome ne vidi nikakav problem?!

6. lipnja 2018. - 21:59

Korisnici univerzalne usluge Hrvatske elektroprivrede načekali su se za uplatnice za novo obračunsko razdoblje.

Zbog drastičnog kašnjenja davatelja usluge, građani će, ako budu savjesni kao do sada, čak tri računa morati platiti u razmaku od 10 dana, odnosno najkasnije do 21. lipnja.

Podsjetimo, iz HEP-a su određenim kategorijama kupaca još početkom svibnja trebali poslati račun za razliku u potrošnji i plaćenoj struji za proteklih šest mjeseci, a uz to i nove akontacijske rate za iduće polugodište. Budući da uplatnice nisu stizale, čitatelji su od nas tražili da ispitamo zbog čega HEP toliko kasni.

Odjednom plaćaju 1000 kuna

Premda se nitko ne veseli računima, ljudi ih vole dobiti u redovitom roku kako bi planirali režijske troškove svog kućnog budžeta. HEP, međutim, uopće ne vidi problem koji su kupcima prouzročili. Iako korisnici praktički odjednom moraju platiti tri računa (obračunsku razliku, akontaciju za svibanj i akontaciju za lipanj op.a.), a to će ih jednokratno stajati oko 1000 kuna ili više, iz HEP-a poručuju da potrošači nisu oštećeni?!

- Dinamika slanja računa i uplatnica je posljedica izdvajanja opskrbne djelatnosti te uvođenja drukčijeg procesa obrade podataka. Naime, izdvajanje opskrbne od distribucijske djelatnosti te informatičko razdvajanje HEP ODS-a i HEP Elektre kao jedan od posljednjih koraka u tom procesu, donio je promjene u procesu prikupljanja i obrade mjernih podataka, razmjeni podataka te u procesu izrade i slanja računa.

Računi za zone kojima ističe šestomjesečno obračunsko razdoblje s 15. svibnja, kao i pripadajuće uplatnice, su poslani. Dospijeće računa je 20 dana od dana izdavanja računa. Radi se zapravo o kasnijem plaćanju potrošene električne energije, pri čemu kupac ne snosi nikakvu financijsku štetu. Napominjemo da su zbog spomenute promjene datumi dospijeća prilagođeni načinu izdavanja računa te se na kasnije plaćanje akontacijske rate u odnosu na naznačeni datum dospijeća ne obračunavaju kamate - navode u HEP-u i objašnjavaju da za neke kupce nova dinamika predstavlja "kašnjenje računa u odnosu na prijašnju praksu, dok za neke kupce oni dolaze uobičajeno...".

Malo je 20 dana

Nenad Kurtović, stručnjak za kupoprodaju električne energije i energetsko tarifiranje iz splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača navodi da HEP-ovi računi za šestomjesečno obračunsko razdoblje ne odgovaraju Općim uvjetima.

- Primjera radi, na njima bi obavezno trebali biti navedeni mjesec i godina izdavanja sljedećeg računa, a te informacije nema.
Osim toga, potrošačima su trebali ostaviti više od 20 dana za plaćanje obračunske razlike budući da su toliko kasnili sa slanjem uplatnica. Što se akontacijskih rata tiče, njih nije nužno platiti do navedenog datuma dospijeća, jer se oni plaćaju do polovice mjeseca za tekući mjesec.

Čini mi se, nažalost, da HEP u posljednje vrijeme više sredstava ulaže u marketing radi saniranja svojih grešaka u postupku maloprodaje isporuke i naplate električne energije na niskom naponu nego u stručno usavršavanje svojih kadrova kako do takvih grešaka ne bi dolazilo, a u konačnome, HEP trpi ogromne štete jer kasniti s izdavanjem računa istovremeno znači i kasniti s njihovom naplatom - kaže Nenad Kurtović, kojeg u Savjetovalište za zaštitu potrošača konstantno zovu građani nezadovoljni uslugom distribucije opskrbljivača i isporuke struje.

Izdvojeno

04. kolovoz 2020 10:18