StoryEditor
Hrvatska'Da čovjek poludi...'

Umirovljenik iz Dugog Rata u očaju: Tele 2 traži da platim 9000 kuna, a nikada u životu nisam bio njihov korisnik

13. studenog 2016. - 12:04
dijan_mobitel1-181115ss

Provjeravaju li Tele-tvrtke ugovore o pretplatničkom odnosu, pitanje je koje se nameće nakon brojnih slučajeva prijevare o kojima smo pisali. U kolovozu je pomoć "Slobodne" u borbi protiv Hrvatskog Telekoma zatražio čitatelj Mijo Žižić od kojeg je ova tvrtka, zbog neplaćenih računa, potraživala 10.500 kuna iako se nikad u životu uslugama tog operatera nije koristio. Nakon dvije godine agonije na sudu je uspio dokazati kako je žrtva krađe identiteta, te da ugovor s T-comom nikad nije potpisao.

Da utvrđivanje vjerodostojnosti sklopljenih ugovora ni drugim operaterima nije jača strana dokazuje primjer Dugoraćanina D.L. (točni podaci poznati redakciji op.a.) koji je preko noći postao pretplatnikom Tele2, mimo svoje volje i znanja! Malo je reći kako je bio u šoku kad je u lipnju ove godine primio rješenje o ovrsi kojom ga terete za skoro devet tisuća kuna koje je, prema navedenoj specifikaciji troškova, u spomenutoj mreži "nabio" u prva četiri mjeseca ove godine. Uz to, dužan je platiti dodatnih 2000 kuna raznoraznih naknada - javnobilježničkih, odvjetničkih...

i mobilnog telefona, već i kabelske i interneta. Sve se to može lako provjeriti - kaže umirovljenik iz Dugog Rata.

Ni računa ni opomene

- Da čovjek poludi... Nikad u životu nisam ušao u poslovnicu Tele2, nikad nisam bio u kontaktu s njihovim akviziterom... Kako je netko došao do mojih osobnih podataka i zloupotrijebio ih, zbilja ne znam. Zadnjih nekoliko godina sam korisnik T-coma, i to ne samo fiksnog. Od Tele2 nikad nije primio račun za bilo kakve usluge, kao ni opomenu koja bi trebala prethoditi rješenju o ovrsi. Da apsurdima u ovoj priči nema kraja svjedoči i to što dug od njega naplaćuje tvrtka Inkaso.hr sa sjedištem u Osijeku kojoj Tele2 već godinama ustupa potraživanja prema korisnicima, čak i onim nepostojećima, što je evidentno iz ovog slučaja.

- Tražio sam u toj tvrtki Inkaso.HR da mi kažu na osnovi čega me to pokušavaju ovršiti, da mi omoguće uvid u račune, što su oni, međutim, odbili. U Službi za korisnike Tele2 nisu me htjeli normalno ni saslušati, pa sam ih prijavio HAKOM-u (Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti op.a.) i Policijskoj upravi Splitsko-dalmatinskoj - govori čitatelj.

Žalbu platio 400 kuna

Umirovljenik iz Dugog Rata iskoristio je, naravno, i zakonsku mogućnost žalbe, odnosno uputio je prigovor na rješenje o ovrsi. To ga je, međutim, koštalo 400 kuna.

- Od Općinskog suda u Splitu, odnosno njihove Stalne službe u Makarskoj dobio sam dopis u kojem stoji kako sam dužan platiti 400 kuna sudskih pristojbi. Ja, dakle, ni kriv ni dužan, plaćam sudske troškove, upuštam se u parnice jer se naprosto moram žaliti, a sve kako bih dokazao da nikad nisam zatražio ni koristio uslugu od Tele2. Još će mi blokirati i mirovinu, pa što ću onda - jada se čitatelj.

Iz udruge "Splitski potrošač" poručuju kako mu, nažalost, ne preostaje ništa do obrane sudskim putem budući da se ulaganjem prigovora započinje parnični postupak.

- Suludi su i iznosi tih računa za čije ga neplaćanje terete. Samo u jednom mjesecu, dakle, od 15. ožujka do 15. travnja, piše da je potrošio 7700 kuna!? Takvi iznosi mogu se "nabiti" isključivo zvanjem brojeva s posebnim tarifama, sexy phonea i slično. U svakom slučaju čitatelj mora od Tele2 zatražiti ugovor na uvid da se vidi na temelju koje legitimacije je zaključen. Na ugovoru mora postojati i potpis, pa će sud sasvim sigurno zatražiti i njegovo vještačenje. Čitatelj treba zahtijevati i izlist telefonskih razgovora, odnosno pozivanih brojeva - objašnjava Iskra Maras, pravna savjetnica u Udruzi "Splitski potrošač".

Krivotvorena iskaznica


Pretplatnički odnos s Tele2 na ime Dugoraćanina D.L., odnosno s njegovom krivotvorenom iskaznicom, sklopljen je lani u prosincu na prodajnom mjestu ovog operatera. Kako je moguće da netko dođe s lažnom osobnom, a da prodajni predstavnik uopće ne provjerava fotografiju, potpis i slično, iz Tele-tvrtke ne objašnjavaju.

- Prilikom sklapanja ugovora korisnik je identificiran osobnom iskaznicom pomoću koje se odradila provjera OIB - a i osobnih podataka te su svi podaci bili usklađeni, kako oni iz osobne iskaznice tako i podaci iz javnih evidencija. Budući da obaveze po tom pretplatničkom broju nisu redovito plaćane, pretplatnički ugovor je raskinut i naplaćeni su penali za raskid ugovora koji uključuju i preostale rate za otplatu uređaja - objašnjavaju iz Tele2.

Tele 2: Otpisali smo dug


Komentar ovog slučaja zatražili smo, naravno, i od Tele2. Zanimljivo je da u ovoj tvrtki navode kako su nakon prigovora našeg čitatelja, zaprimljenog u lipnju, napravili dodatne provjere "kojima je utvrđeno da se u slučaju ovog korisnika radilo o krivotvorenoj osobnoj iskaznici te krađi identiteta prilikom sklapanja ugovorne obveze". O tomu, međutim, umirovljenika iz Dugog Rata dosad nisu obavijestili. Dapače, rekli su mu kako će morati platiti cijelo dugovanje ili će se vidjeti na sudu... Na njegovu je sreću, nakon novinarskog upita, Tele2, ipak, promijenio priču:

- Gospodin trenutno nema nikakvih dugovanja prema Tele2, odnosno ono je u cijelosti otpisano - odgovaraju iz ove tvrtke.

Problem je, međutim, što je spomenuto potraživanje Tele2 u svibnju ustupio agenciji Inkaso.HR tako da se postavlja pitanje je li D.L. ostao dužan njima.

- Tvrtka Tele2 je dug reotkupila od agencije Inkaso.hr i otpisala ga. Agencija Inkaso.hr neće imati nikakvih potraživanja prema gospodinu - poručuje operater.

 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. travanj 2021 14:24