StoryEditor
HrvatskaUSKRSNA KOŠARICA

U uskrsnom tjednu potrošnja je zbog korona-krize bila 14 posto manja. Iz HGK pozivaju na kupovinu domaćih proizvoda

Piše PSD
28. ožujka 2021. - 13:30
Tonci Plazibat/Cropix

Blagdani su tradicionalno razdoblja kad se u trgovini troši više nego obično, a prosječno hrvatsko kućanstvo u uskrsnom tjednu potroši oko 15 posto više nego u običnim tjednima tijekom godine.

Prošle smo godine za vrijeme uskrsnih blagdana, koje smo prvi puta proveli u lockdownu radi koronavirusa, potrošili 1,194 milijardi kuna što je za 14 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2019. godine, priopćili su iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) pozivajući građane na kupovinu domaćih proizvoda.

Potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher navodi da će ovogodišnja potrošnja također ovisiti o epidemiološkoj situaciji u zemlji, ali i okolnim zemljama jer Uskrs obično predstavlja i početak turističke predsezone i povećanog broja turista u Hrvatskoj.

-Ove je godine teško procijeniti kretanja, kako u trgovini tako i u turizmu, s obzirom na neizvjesnu epidemiološku sliku koja se mijenja iz dana u dan. U svakom slučaju pozivamo sve građane da se u skladu sa svojim mogućnostima odluče na kupovinu što više domaćih proizvoda jer kupnjom hrvatskog jačamo domaće gospodarstvo, a to je u ovim izazovnim vremenima potrebno više nego ikada prije - poručio je Josip Zaher dodajući kako HGK godinama promovira kupnju domaćih proizvoda kroz akciju „Kupujmo hrvatsko“.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori naglašavaju nadalje kako je upravo korona-kriza pokazala koliko su dostatni vlastiti resursi nužni za samoodrživost, a posebno se to odnosi na poljoprivredu.

Napominju kako to konkretno znači da moramo čuvati vlastite resurse i razvijati ih i zato je važno da svi građani osvijeste da kupnjom domaćih proizvoda čine višestruko dobro. Osim što pomažu jačanju domaćeg gospodarstva, ruralnom razvoju i opstanku sela i malih proizvođača, u konačnici – naglašavaju u HGK -  može se reći da su domaći proizvodi i zdraviji jer su lokalni pa samim time i sezonski i svježiji što je važno krajnjem potrošaču.

Na blagdanskom će se stolu ovih blagdana, među ostalim proizvodima, tradicionalno naći jaja, šunka, mladi luk i hren, a za uskrsni ručak pripremat će se janjetina, odojak ili purica.

-Uskrsna se košarica tradicionalno dijeli u kategorije; skromna, srednja i bogata, a razlika u ove tri košarice nalazi se u njenom sadržaju odnosno vrsti i cijeni glavnih namirnica u košarici. Točnije, ribi i mesu te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i u malo manjoj mjeri u srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni - pojasnila je voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Bogata košarica, u skladu s tradicijom, sadržava malo skuplju ribu i meso kao što su bakalar, šunka i janjetina, dok srednja sadržava oslić, rolanu šunku i odojak, a skromna to zamjenjuje povoljnijim namirnicama kao što su srdele i svinjska lopatica, navode u HGK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. lipanj 2021 20:58