Kapaciteti u hotelima sa 4 i 5 zvjezdica gotovo su sto posto popunjeni. Gosti u takvim objektima ne pitaju za cijenu, važna im je samo kvaliteta,a novac osim u hotelu žele potrošiti i na visoko kvalitetnu izvan hotelsku ponudu. Nažalost, kako u Puli, Istri, ali i cijeloj Hrvatskoj takvih nam hotela nedostaje.
Gospođa Žanet iz Njemačke sa svojim suprugom odmara u jedinom hotelu visoke kategorije u Puli. Oduševljena je ponudom i kvalitetom usluge. Za svoj novac, rekla je za HRT, – dobila je vrijednost.
Velika popunjenost
U Puli se ovih dana odmara više od dvadeset tisuća gostiju, od kojih je nešto više od dvadeset posto u hotelima. Upravo zbog kvalitete i usluge, hoteli visoke kategorije bilježe veliku popunjenost.
– Zadovoljni smo kako tržište reagira na sam proizvod i da smo uspješno, definitivno – pozicionirali ovakav proizvod na hrvatskom Jadranu. Mislimo da postoji distinkcija koja nas odvaja i razlikuje od ostalih, kaže Aleks Živković, direktor hotela visoke kategorije u Puli.
I rovinjski hoteli s pet zvjezdica zbog inovativne ponude bilježe više od 90% popunjenosti.
Specijalni doživljaji
– Imamo ponudu u ‘šoping promenadi’ i podno hotela, sa preko dvjesto različitih brendova, domaćih i internacionalnih. Osim toga nudimo različite specijalne doživljaje za naše goste poput leta balonom iznad Istre, vožnje brodom i privatnom večerom na jednom od nenastanjenih otoka te večeri u Areni, kaže David Flam, direktor marketinga Maistra.
Takvim gostima za jedno noćenje, u samom srcu turističke sezone, nije problem izdvojiti i više od tisuću eura po osobi za jedno noćenje.
– Cijene koje mi imamo u odnosu na konkurenciju jeko su prihvatljive. Gost hotela s pet zvjezdica može si dozvoljavati veću cijenu i ne gleda bitno na cijenu kao što gleda gost u hotelu s tri zvijezdice, tvrdi Franco Palma iz HGK.
Iz Turističke zajednice Pula kažu da nam treba nam više takvih gostiju, ali i objekata. Takvi hoteli, dodaje direktorica TZ Pula Sanja Cinkopan Korota – donose kvalitetne goste i dužu sezonu odnosno cijelogodišnji rad. Takvi gosti imaju ne troše samo na smještaj, već koriste i druge stvari, od kulture, rekreacije sporta.
Za novi smjer turizma i pridobivanje takve skupine potrošača treba dobro uskladiti kvalitetu hotelske ponude, s kvalitetom usluge i ponude u samoj destinaciji.
Treba li nam više takvih objekata i jesmo li destinacija za takav turistički segment u Dnevniku HTV-a odgovorio je Bernard Zenzerović, direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske.
Negativni rekorder
– Hrvatska je zemlja koja u svojoj strukturi smještaja ima manje od 10 posto hotela i po tome smo negativni rekorder u Europi. Jedna Italija ima više od 40, Španjolska 50, a Grčka 60 posto. Naravno treba nam i u toj strukturi više hotela s pet zvjezdica.
Oko 10 posto kapaciteta su hoteli s pet zvijezdica, a 50 posto sa četiri. Postora za pomak ima, no činjenica je da ipak su ti hoteli koje imamo perjanica kvalitete hrvatskog turizma, kaže Zanzerović.
Kao svjetli primjer ulaganja u visoko kategoriziran smještaj je Dubrovnik koji još u 70-ima izgradio svjetski brend, ali i naglasio da je Istra zaista napravila ozbiljne iskorake u zadnjih 30 godina i pozicionirala se kao kvalitetna regija.
– Dileme nema, smjer turizma dodane kvalitete je naša jedina opcija. Zato što hoteli sa četiri, pet zvijezda generiraju potražnju u predsezoni i posesezoni. Gosti tih hotela su najzadovoljniji, a ti hoteli najviše uplaćuju poreza i doprinosa i najviše zapošljavaju, kazao je.
Međutim, napoenuo je kako sam hotel od pet zvijezdica ne može funkcionirati u destinaciji koja je na razini dvije zvijezdice. Postoje dobri primjeri, dobri pomaci, primjerice u gastronomiji, ali veliki je izazov nekretninski bum pod kamuflažom kratkoročnog najma, zaključio je Bernard Zanzerović u razgovoru za Dnevnik HTV-a.