
Predsjednik Uprave "Jadrolinije" David Sopta, "bačen je u more". Istinabog, još nije podnio ostavku, ali pitanje je više sata nego dana kad će to učiniti. A, ako i ne bude tako, ako ne ode svojevoljno, nadređeni će mu ministar Oleg Butković pokazati "exit". Igra je, naime, gotova. Game over.
Sopti su pedeset i četiri godine. Na čelu "Jadrolinije" zadesila ga je velika tragedija: tri su mu zaposlenika izgubila život nakon pada rampe trajekta "Lastovo" na Malom Lošinju. Sopta od tada šuti, a tu i tamo isprovociran novinarskim pitanjima, promrsi da "još nije vrijeme". To "još" je nestalo s današnjim danom, jer je službeno izvješće o ovoj pomorskoj tragediji, između ostalih, jasno potvrdilo i njegovu odgovornost.
Sa Soptinim imenovanjem na čelo "Jadrolinije" od samog početka, malo je tko u našem najvećem brodaru bio zadovoljan. Prije svega zato jer sve što ga je vezalo uz pomorstvo bio je kratkotrajni angažman u tvrtki "Croatia Line".
Nekadašnji pomoćnik ministra Miomira Žužula i Kolinde Grabar-Kitarović, kadar iz Ministarstva vanjskih poslova, odavno je u dobre i s Andrejem Plenkovićem, a kritičari su mu znali predbacivati da mu je to "jedina referenca" za poziciju na kojoj se našao, a da se u njoj nije snašao.
Inženjer strojarstva koji je završio Tehnički studij u Rijeci, pokušao je kao znanstveni novak graditi karijeru na rečenom fakultetu, no nedugo potom se skrasio u HEP-u. Tu će ostati šest godina. Iz HEP-a je uskočio u svijet osiguranja. Bio je zaposlen u prodaji "Euroherca", a zatim će za kruh zarađivati u spomenutom "Croatia Lineu".
Nakon toga, HDZ-ovac je karijeru nastavio u Ministarstvu vanjskih poslova dok je državom vladao Ivo Sanader. Tu Soptinim putešestvijama kroz svijet politike i raznih profesija nije kraj. Prije "Jadrolinije", u koju će dospjeti 2017., Sopta je radio još u tvrtki "Croatia – tehnički pregledi u upravljačkom brodu", a potom u "Triglav osiguranju". Na koncu je radio i u marketinškoj agenciji "Real grupa".
Ne znam jeste li sve uspjeli upratiti: Sopta je prvo započeo akademsku karijeru, zatim je kao strojar završio u HEP-u, pa se onda bavio prodajom osiguranja, diplomacijom, radio u "Croatia Lineu" i u marketingu. Očito je svestran, renesansni tip. Ili mu je to samo omogućila članska iskaznica kojom je šetao od posla do posla, od sektora do sektora, gdje mu se prohtjelo?
Na to pitanje on treba dati odgovor, ako mu nije neugodno. A neugodno bi mu trebalo biti nakon svega što se dogodilo. Strašno neugodno. Časno je bilo staviti svoj mandat na raspolaganje još u trenutku kad ga je dovodio u pitanje Nadzorni odbor, a njegov predsjednik nakon što se Sopta oglušio od te kritike, podnio ostavku i o tomu obavijestio nadležnog ministra. Podsjećamo se: predbacivalo mu se loše kadroviranje i nabava isluženih brodova kojima se tobože jačalo zastarjelu flotu "Jadrolinije", a nakon kojih je uslijedio niz manjih i većih kvarova o kojima se naveliko pisalo.
David Sopta ni danas, kad mu je službena istraga dala do znanja da u tragediji na Malom Lošinju ima ako ne njegove objektivne, a onda moralne odgovornosti, ne napušta direktorsku fotelju.
Očito je sve što je ovih mjeseci napisano i rečeno na njegov račun, shvatio osobno, ne prihvaćajući činjenicu da bi u svakoj zrelijoj demokraciji, a to ova naša još nije, odmah nakon nesreće čelni čovjek kompanije ponudio svoj mandat na raspolaganje Upravi, NO-u "Jadrolinije" i ministru, do okončanja istrage.
Samo se to od njega tražilo, ali očito je bio i jest uvjeren da su političke veze koje su ga učvrstile na kormilu "Jadrolinije" jače od nevere koja bjesni u javnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....