StoryEditorOCM
HrvatskaVLADO ŠESTAN

Stručnjak o podvalama pred turističku sezonu: ‘Ništa novo! Ne pišu samo Britanci svašta o nama, ali jedno je i točno‘

Piše Petar Čikeš
19. siječnja 2025. - 09:28

Po normalnoj logici stvari, turisti iz Velike Britanije, siti tmurnog vremena na svom otočju, trebali bi birati između Korčule, Dodekaneza ili Malage kao najpoželjnijeg odredišta za ljetni odmor na temelju vlastitih intimnih preferencija. Ili možda na temelju dobronamjernog savjeta prijatelja koji su posjetili neku od atraktivnih destinacija za ljetni odmor. Nije naodmet ni medijsko ili agencijsko reklamiranje kojeg god od sijaset mjesta na kugli zemaljskog koja nude ljetni "joie de vivre".

Nažalost, britanski medij GB News sa svojim senzacionalističkim člankom "Upozorenje za putovanje: Hrvatska je promijenila status za rizik od terorističkog napada: Napadi bi mogli biti neselektivni", objavljenim 15. siječnja, tome ne doprinosi na korektan način. Dapače, radi se o zlonamjernom i klasičnom primjeru negativnog PR-a. Prema GB Newsu, Hrvatska je navodno ažurirala svoje sigurnosno upozorenje za britanske turiste, upozoravajući da bi teroristi mogli za cilj svojih ubilačkih napada imati upravo Lijepu našu.

image

Idila i terorizam ne idu u istu rečenicu. Nego, kakav terorizam?!

Saša Burić/Cropix

Britanski portal objavio upozorenje da Hrvatskoj prijeti teroristički napad?! Evo što stoji u pozadini te lažne vijesti

Za mišljenje smo pitali Vladu Šestana, svjetskog putnika i turističkog promotora, bivšeg direktora Generalturista i Atlasa te osnivača portala Travel Advisor koji koristi više od milijun turista.

Fantomska prijetnja

– Pa gledajte, jedan negativno intoniran članak u principu ne može ugroziti ničiju turističku sezonu. Kad bi to postala učestala pojava, kada bi drugi mediji pa i oni iz drugih europskih zemalja to počeli prenositi kao činjenicu, onda bi vjerojatno ta potencijalna negativna medijska kampanja imala itekakav, ne treba sumnjati, negativan utjecaj po naš turizam – kaže Šestan.

Naš sugovornik, međutim, napominje da negativnih kampanja čija je oštrica usmjerena na hrvatski turizam ne nedostaje u stranim medijima. Doduše, različite od one iz britanskog GB Newsa koja kao argument uzima fantomsku prijetnju od terorizma.

image

Vlado Šestan: Jedan negativno intoniran članak u principu ne može ugroziti ničiju turističku sezonu, ali...

Privatni album

– Mi, nažalost, imamo negativan PR u austrijskim i njemačkim medijima što se tiče visokih cijena u hrvatskom turizmu, i taj argument njihovi mediji komuniciraju svojim čitateljima već neko vrijeme. Za to postoje dva razloga. Jedan je da sve te zemlje, logično, svoje ljude žele zadržati u svojim zemljama kao turiste. Time štite i podižu vlastiti turizam. Nije novost da najviše Nijemaca boravi za vrijeme godišnjeg odmora upravo u Njemačkoj. Hrvatska nije ni u prvih deset zemalja u kojima Nijemci provode godišnje odmore. No, drugi je razlog, nažalost, činjenica da taj negativni PR ima utemeljenje u stvarnosti. Dapače, u većini slučajeva u hrvatskom turizmu, visoka cijena ne prati kvalitetu usluge – zaključio je Šestan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. veljača 2025 02:27