"Ova filmska struja opisuje život u američkom gradu poslije 2. svjetskog rata, a prevladavajući su osjećaji zatočenost, egzistencijalna tjeskoba, alijenacija i gubitak vjere u ostvarenje ideala američkog sna. U ovim se filmovima opisuje i raspadanje projekta reintegracije ratnih veterana u civilno društvo, a pojam doma više ne predstavlja simbol sretnog života, već otvorene prijetnje. Film noir tako je svojevrsno mračno ogledalo američkog društva u kojem je prisutna inverzija tradicionalnih vrijednosti i gubitak standardnih normi na koje se oslanjalo predratno američko društvo", piše Rajko Petković (52), filmolog i redoviti profesor na anglistici na Sveučilištu u Zadru, u zaključku svoje knjige "Klasični film noir – mračno ogledalo Amerike", nedavno objavljene u sveučil...
StoryEditorOCM
HrvatskaRajko Petković
Seks i zločin, grad i noć, fatalne žene... - motivi su filmskog žanra koji predstavlja mračno ogledalo američkog društva
30. lipnja 2024. - 14:05
Mary Astor i Humphrey Bogart u filmu Malteški sokol (The Maltese Falcon) Johna Hustona iz 1941. godine koji službena kritika smatra prvim film noiromAfp
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....