Pomalo nevjerojatnih 3000 kazni ispisali su prometni redari unazad godinu dana u Gundulićevoj i Masarykovoj ulici, dvjema ulicama u strogom središtu Zagreba, koje su posljednjih dana u fokusu javnosti zbog postavljanja prometnih stupića uz biciklističke staze.
Iz Grada su nam naime odgovorili na upit oko novog prometnog rješenja koje je podijelilo stanare, ali i javnost na društvenim mrežama. Ogromna količina kazni, dakle desetak dnevno, na istoj lokaciji, za isti prekršaj, iz dana u dan, nije pomogla da se zaustavi parkiranje automobila na nogostupima i stazama za bicikliste, piše Jutarnji list.
- Budući da kažnjavanje neodgovornih vozača nije dovelo do prestanka nepropisnog parkiranja na pločniku, u svrhu povećanja sigurnosti za pješake i bicikliste doneseno je rješenje za postavu 168 elastičnih stupića na biciklističkim trakama u Masarykovoj ulici (južna biciklistička traka) i Gundulićevoj ulici (zapadna i istočna biciklistička traka) te postavu 29 zaštitnih stupića tip Zagreb na sjevernom nogostupu Masarykove ulice na dijelu od Trga Republike Hrvatske do Gundulićeve ulice radi sprječavanja nepropisnog parkiranja motornih vozila u svrhu povećanja sigurnosti prometa pješaka i biciklista, navodi se u odgovoru Grada.
na stupićima se ne štedi
Cijena jednog stupića je 173 eura, a bit će ih postavljeno još, najavljuju.
Prometni stručnjaci upozoravali su da takav potez možda i nije najbolje rješenje, što se potvrdilo samo nekoliko dana nakon pojave stupića. Neodgovorni vozači pronašli su način kako zaobići elastične stupiće i zaustaviti svoje automobile na nogostupu.
Sam gradonačelnik Tomislav Tomašević komentirao je postavljanje stupića. Smatra da je problem u preniskim kaznama.
- Dok su kazne za nepropisno pakiranje 30 eura ili 15 ako se plati odmah, to ljude neće odvraćati od kršenja propisa. Nažalost one su tako određene zakonom, to je jedan od razloga zašto smo imali sastanak s MUP-om kako bi se kazne podigle, rekao je.
Grad Zagreb ima, objasnili su nam, važeći ugovor za postavljanje prometne opreme za smirivanje i usmjeravanje prometa (elastičnih zaštitnih stupića, LED markera katadioptera, taktilnih ploča za pomoć pri kretanju slijepih i slabovidnih osoba, gumenih razdjelnika prometa).
Grad ne smili stati, a vozači?
- Ugovor koji se trenutačno konzumira je potpisan 2023. godine, nakon provedenog postupka javne nabave na koji su se mogli javiti svi zainteresirani gospodarski subjekti koji su zadovoljavali uvjete te je izabran najpovoljniji ponuditelj. U postupku javne nabave je propisana kvaliteta izrade, način pričvršćivanja ("sidrenja") za podlogu te u konačnici izdržljivost i trajnost stupića. Okvirna nabava je 950 elastičnih zaštitnih stupića po cijeni od 173,00 eura po komadu s montažom, tvrde.
Nabava elastičnih stupića samo je jedna od mjera za smirivanje prometa u gradskim zonama. Nadaju se da će njihovim postavljanjem usporavati promet bez potrebe za postavljanjem uzdignutih ploha, odnosno popularnih ‘ležećih policajaca‘. Odluku da neće postavljati uzdignute plohe proizlazi iz brojnih pritužbi koje im građani upućuju.
Rekli su nam još da rade na ubrzanoj promjeni prakse koja je u prošlosti oduzimala prostor pješacima zbog ucrtavanja biciklističkih staza na nogostupima. Nova praksa bit će postavljanje zasebnih biciklističkih staza, odvojenih od pješačkih nogostupa i prometnih traka za motorna vozila. Jedno je sigurno, Grad ne misli stati s širenjem biciklističke mreže i postavljanjem prometnih stupića, piše Jutarnji list.