Službeni podatak navodi da se u svijetu 38 posto ukupne proizvodnje vina proda u rinfuzi.
Međutim, u Hrvatskoj do sada nije bio običaj da se vino prodaje u rinfuzi. Procjena je da je možda riječ o prometu od skromnih jedan posto rinfuznog vina od ukupne prodaje. U krizi donekle uzrokovanoj epidemijom koronavirusa, zagrebačka tvrtka “Vinolog” pokreće otkup viškova rinfuznog vina. Prodaja vina u rinfuzi važna je kao regulator kvalitete i količine i cijene vina svake vinarije. Primjerice, strane vinarije iz vodećih vinskih zemalja, kao što su Italija i Španjolska, prodaju veliku većinu vina u rinfuzi te tako kontroliraju kvalitetu svoga brenda iz berbe u berbu i zaliha. Ono što je bolje uvijek ide u brend i uvijek je dostatna količina na stanju, pa i u lošijim godinama, čime se osigurava kontinuitet i kvaliteta proizvodnje. “Vinolog” je jedina tvrtka koja kupuje vina u rinfuzi od hrvatskih vinara na hrvatskom tržištu, što vinarima daje priliku da unovče robu koju su proizveli i zadrže likvidnost (u prosjeku pet kuna ovisno o sorti, količini i kvaliteti). Treba uzeti u obzir da velike vinarije u Hrvatskoj otkupljuju grožđe po cijeni od 1,5 do tri kune za kilogram, a da prerada košta oko jednu kunu za kilogram.
Otkup vina u rinfuzi bitna je mjera za spas domaćega vinarstva. O tome pokušava voditi računa Agencija za plaćanje u poljoprivredi, koja će vinarima ponuditi pet kuna po litri vina za preradu vina u destilat. Problem će nastati ako se doista 10 milijuna litara vina preradi u destilat jer od te količine vina dobije se više od milijun litara destilata, što je gotovo 10-godišnja zaliha destilata za hrvatske potrebe. A već sad Hrvatska uvozi destilat jer je uvozni cijenom znatno konkurentniji. Destilat se može koristiti za proizvodnju dezinficijensa, sredstava za čišćenje, a najviše se koristi u proizvodnji jakih alkoholnih pića, čija je prodaja također pala zbog krize, a u nekim državama EU-a zabranjeno je proizvoditi jaka alkoholna pića od vinskog destilata.
Da bi prodali rinfuzno vino, vinari koji su zainteresirani mogu se javiti tvrtki “Vinolog” sa svojim ponudama, od njih će se zatražiti uzorci za degustaciju i analizu, a nakon 7-10 dana vinar će dobiti povratnu informaciju o tome je li njegova ponuda prihvaćena i hoće li se vino otkupiti. Najmanja količina vina jedne vrste koju “Vinolog” može uzeti u otkup jest 1000 litara. Vinari mogu ovoj tvrtki ponuditi svoje viškove vina u rinfuzi i u sljedećim godinama i berbama, ne samo u ovom kriznom razdoblju.
Dosadašnja su iskustva tvrtke “Vinolog” s plasmanom vina vlastitih brendova, napravljenih od otkupljenog rinfuznog vina širom Hrvatske, vrlo pozitivna. Ta su vina, kao “Vinologova” robna marka, prodavana u trgovačkim centrima, a dio je išao i u izvoz, u nešto manjim količinama od željenih isključivo zato što se na domaćem tržištu nije uspjelo otkupiti veće količine rinfuznih vina.