Prevare se u digitalnom dobu najčešće odvijaju putem lažnih e-mail i SMS poruka, internetskih stranica, a priču "zaokružuju" zlonamjerno, sofisticirano i vjerodostojno lažno predstavljanje. Upravo zato bitan je oprez u svakom trenutku, posebno ako stiže s nepoznatih brojeva i adresa.
Konkretnije, Hrvatska udruga banaka (HUB) upozorava na niz aktivnih kampanja kriminalaca koji u posljednje vrijeme imaju za mete klijente banaka, a sve zbog ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka, piše N1.
Cilj kibernetičkih kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist.
Odavanjem financijskih i osobnih podataka ili kodova koje generira token trećim osobama građani se izlažu značajnom riziku te se omogućava nepoznatim osobama da neovlašteno pristupe njihovom internetskom i mobilnom bankarstvu te im nanesu financijsku štetu.
“Preporučamo da o aktualnim vrstama prijevara građani informiraju svoje bližnje, a osobito starije članove obitelji kako bi se zaštitili od potencijalnih prijevara. U slučaju dodatnih pitanja ili ako sumnjate da ste žrtva prijevare i ako ste dali bankovne podatke, odmah se obratite svojoj banci, a prijevaru prijavite MUP-u”, navode iz HUB-a.