StoryEditorOCM
Hrvatskamost na katove

Otvoren natječaj za gradnju novoga Krčkog mosta, bit će dvoetažni, za automobile i vlakove; Evo o čemu se radi

Piše vijesti sd
3. siječnja 2024. - 10:48

Krčki most postao je prezagušen i javila se potreba za gradnjom novoga.

Vlada kreće u projekt izgradnje drugog mosta za otok Krk. Hrvatske autoceste jučer su otvorile natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama. Most će biti i cestovni i željeznički, i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju, koji se također tek treba graditi.

Na natječaj HAC-a mogu se javiti tvrtke zainteresirane za izradu dokumentacije potrebne do izdavanja lokacijske dozvole. Procjena je da će taj trošak iznositi do 600.000 eura.

Plan je da se u iduće tri godine izrade dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u, piše Tihana Tomičić za Novi list.

– Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan, kaže ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.

image

Ministar Oleg Butković: Kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, stari most ne bi bio za sve to dovoljan

Goran Mehkek/Cropix

Voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objašnjava kako će most biti dvoetažni – gornji "sloj" činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem "katu" mosta. To je takozvana "sanduk konstrukcija", što znači da most ne bi nužno bio mnogo širi od postojećeg, nego bi svakako bio viši, odnosno na dva kata. Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.

Vizualni izgled novog mosta nije unaprijed zadan, dakle moguće je da on uopće neće biti betonske konstrukcije kao postojeći, nego može biti i željezni ili bilo kakav koji bude izabran nakon izrade idejnog projekta, kažu u HAC-u.

– Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, kaže voditelj projektiranja HAC-a, piše Novi list.

Dugoročnost i ozbiljnost planova trebala bi biti garancija da je riječ o studioznom, a ne predizbornom projektu.

image

Gradnjom novog mosta postojeći bi se rasteretio

Damir Škomrlj/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. studeni 2024 17:34