Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Hrvatskamršava dvojka

Otac troje učenika iz Splita o online nastavi: Ne bih sjeo u avion kojeg bi projektirala moja djeca nakon ovakvog školovanja. Taj ne bi ni poletio!

Piše Zoran Šagolj
26. ožujka 2020. - 12:22
Ilustracija/Luka Gerlanc/HANZA MEDIA

Splićanin Željko Erceg ima troje djece koja pohađaju četiri razine škole na daljinu (osnovna, srednja, fakultet, glazbena). Svoja je iskustva podijelio na Facebooku i on-line nastavi dao jedva prolaznu ocjenu. Mršava dvojka.

- Da, razumijem ja sve teškoće, virus, pandemija, strah od opstanka, infrastruktura, nejednakost u resursima, no nisam očekivao toliku nejednakost u pristupima učitelja/ica, baš kao ni aplauze roditelja ovom sustavu rada. Dok se neki učitelji/ce doista trude biti Učitelji/ce, drugi su se odlučili na mini godišnji odmor, odbijanje tehnologije i čekanje da se stvari riješe same po sebi, minorizirajući vlastiti poziv, a sve uz krilaticu "nema pressinga djeci" - piše i nastavlja:

- Skidam kapu do poda Učiteljima/cama koji razumiju da nisu tu da pročitaju i prepričaju sadržaj te da je njihova uloga interaktivni pristup djetetu, kroz povratnu informaciju shvatiti je li dijete usvojilo neku cjelinu, i pružiti mu pomoć.

Da, mnoge/i su odmah prionuli na stvaranje whatsapp grupa svakom razredu u svom predmetu, jedan je čak zatražio broj fiksne linije kako bi napravio provjeru znanja, iz glazbene se traži povratni snimak vježbi, prave se video konferencije, a iz sasvim rijetkih predmeta traže mailom povratnu informaciju do kraja dana, kako bi se vidjelo da je dijete doista radilo. Kapa do poda svima koji su razumjeli da ovo nije doba odmora već doba promjene platforme.

Nažalost, ogromna većina se odlučila na sustav "tu su materijali, skinite i učite, gledajte TV, pišite u bilježnicu pa jednog dana kad se vidimo", a to nije online nastava.

Na taj način učitelji/ce doista nisu potrebni sustavu ni u redovnom dobu, dovoljno bi bilo organizirati ispite na kraju godine, i ne razumijem sve one koji tako minoriziraju i potkopavaju vlastitu ulogu. Moja je mama bila UČITELJICA, i dobro znam što znači biti UČITELJICA.

Nije poštedio ni roditelje:

- Mnogi su sada nerazumijevanje vlastite uloge sakrili iza poruka "nećemo djeci raditi pressing". Nevjerojatna je i roditeljska potpora takvom stavu. Pressing? Pa, ako je ikada bilo vrijeme za "edukacijski pressing" to je sada, u vremenima kad djeca nažalost ne smiju izaći vani, kad ne mogu odlaziti na sportove, kad će ispaliti unutar 4 zida, kad im svaka smislena korisna zanimacija može pomoći u kućnoj izolaciji, kad ih svaka smislena aktivnost može odvratiti od brojeva zaraženih, umrlih, depresije koja im se uvlači svakim danom saznanja ozbiljnosti situacije.

- Ako je ikada postojao trenutak kad ih se može upregnuti u traženja novih znanja to je sada, ali zato su potrebni Učitelji/ce s radnim zadacima koji traže interaktivnost i predanost poslu. Ako su ikada imali vremena za pojedinačne pristupe to je danas, kad nažalost moraju biti u kući i kad bi im istraživanje vlastite uloge i zanimanja moglo odagnati stalno gledanje novih vijesti.

U čemu je problem zatražiti da se jednom u toku dana u točno određeni sat razred skupi na nekoj online platformi, da se vidi što su danas radili, da nauče koristiti conferencing. To bi im dalo i znanje online kolaboracije i zadržalo radne navike. Ne mora to biti u 6:00 ujutro, ne mora ni u 8:00, ali jednom u toku dana je sigurno moguće na nekoj platformi, hangsout, whatsapp, skype, Pa takvu obvezu poznaju svi koji rade online - navodi ovaj Splićanin.

- U čemu je problem zatražiti da se rješenje određenog zadatka nazad maila ili uploada negdje do 20:00. Gdje je problem? Da, možda naš edukacijski sustav nema takvih mogućnosti, možda se ni ne zna koristiti, ali meni se čini da je prvi problem u vrlo rijetkim Učiteljima/cama koji su razumjeli da se moraju prilagoditi i da nisu tu da izbiflaju zadatke već da dobiju povratnu informaciju, da je učenje gradnja odnosa s učenikom.

Nemojmo se zavaravati, ova priča gdje TV predavanja, ili naredbe - "prepisujte ovo u bilježnicu", zovemo online nastavom to nisu. Situacija je teška, i ja sam optimist, vjerujem da ćemo svi proći ovu nepogodu te što prije vratiti u škole, ali ovakav način rada će nam se vratiti kao bumerang - reći će Erceg i za kraj poručiti:.

- Pa da završim s onim vicom - ja osobno ne bih sjeo u avion kojeg bi projektirala moja djeca nakon ovakvog školovanja, ili još bolje - sjeo bih jer taj ne bi poletio!

#ON-LINE NASTAVA#šKOLA NA DALJINU#ŽELJKO ERCEG#KORONAVIRUS

Izdvojeno