StoryEditor
HrvatskaNakon nesreće na Braču

Noćna mora svakog pilota: što kad se motor aviona ugasi tijekom leta? Pilot koji je uspio Cessnom sletjeti na autocestu otkriva: ‘Ovo je vrlo bitan faktor...‘

Piše PSD
29. lipnja 2022. - 20:16

Istražitelji za avionesreće i jutros su bili na mjestu pada Cessne na otoku Braču. Nisu mogli precizirati koliko će očevid potrajati. Pilot Teodor Goričanec koji je jednom prilikom uspio Cessnom sletjeti na autocestu bio je gost Dnevnika Nove TV.

Avion je pao u utorak ujutro, a pilot, državljanin Srbije, i dvoje putnika iz Austrije - preživjeli su i na liječenju su u splitskoj bolnici.

Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća sa svojom ekipom stiže na otok: ‘Trebao je to biti rutinski panoramski let s bračkog aerodroma, ali...‘

Svjedok opisao trenutke prije nesreće na Braču: ‘Zvuk je bi drugačiji, privuklo mi je pažnju... Baš je sluti na nešto ne dobro!‘

Ovo je trebalo preživjeti! Fotografije s mjesta nesreće svjedoče o silini udara zrakoplova o brački kamenjar; Unesrećeni prebačeni helikopterom u splitsku bolnicu

Doznajemo detalje akcije spašavanja na Braču: Dvojica muškaraca i žena vatrogasce su dočekali ozlijeđeni, krvavi, u svjesnom stanju. Pilot se javio kontrolnom tornju...

Što napraviti kada se ostvari noćna mora svakog pilota - da mu se isključi motor tijekom leta?

 

Vrlo je bitan faktor ostati pribran. "Ostati pribran, to je vrlo bitan faktor, jedan od najbitnijih. S time da su piloti ipak uvježbani, redovito prolazimo takve vježbe slijetanja i polijetanja", rekao je Goričanec za Novu TV.

 

"S obzirom na to da nisam poznavao teren dovoljno da bih mogao pronaći neku livadu ili prazninu gdje bih mogao sletjeti, donio sam jedini i pravi odabir, a to je bilo sletjeti na autocestu", rekao je.

Kako funkcionira servis zrakoplova?

Goričanec je zatim objasnio da je servis zrakoplova obavezan. "Kao i svaki drugi, servis Cessna zrakoplova je obavezan. Postoje peridoični sustavi održavanja, za 50, 100, 200, 500 i tako dalje sati. Dakle, ako pričamo o ovome od 50, avion mora na servis nakon svakih 50 sati leta", rekao je.

"Mogu govoriti jedino o avijaciji generalno, tamo je uvaženo da se godišnje radi jedan pregled zrakoplova, i nadležna inspekcija ili daje dozvolu za let ili ju ne daje. Avion mora biti potpuno tehnički ispravan kako bi dobio dozvolu za let".

A za slučajeve poput ovoga, postoje protokoli. "Postoji check-lista za izvanredne postupke. Osim što ju piloti moraju znati napamet, taj podsjetnik je uvijek u avionu - i to na vidljivom i dohvatljivom mjestu", rekao je Goričanec.

Poruka pilotima

Za slučaj da se ovakva situacija dogodi nekom drugom pilotu, Goričanec je poručio svima - temeljito pregledajte zrakoplove. "Svim pilotima bih savjetovao da prije ulaska u avion dobro pregledaju dokumentaciju, provjere je li avion plovidben, osiguran i tehnički ispravan", rekao je.

"Svaki pilot je odgovoran za svoj avion i on potpisuje u knjižicu je li avion ispravan ili neispravan za let", dodao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. kolovoz 2022 02:33