StoryEditor
HrvatskaNA SVIM DIONICAMA od 1. LIPNJA ISKLJUČUJE SE NAGIBNa TEHNIKa I BRZINA OGRANIČAVA DO NAJVIŠE 100 KILOMETARA

NEMA VIŠE NAGIBA Od Splita do Zagreba vozit ćete se 8 sati

Piše PSD.
6. ožujka 2012. - 21:35

Na svim željezničkim prugama od 1. lipnja Hrvatske željeznice moraju isključiti nagibnu tehniku na svim nagibnim vlakovima, te putničkim i teretnim vlakovima ograničiti brzinu vožnje do najviše 100 kilometara na sat.

Rješenje je to inspekcije za sigurnost željezničkog prometa Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture RH, koje je, kako doznajemo, 22. veljače upućeno HŽ-u, a zbog utvrđene činjenice da HŽ ne može jamčiti tehničku ispravnost pruge za odvijanje željezničkog prometa.

Naredba će biti na snazi sve dok tračni mjerni vlak ne ispita prugu i njezine pojedine dionice. No, kada će to biti, resornome ministarstvu nije poznato.

Ne poštuju propise

Naime, tračno mjerno vozilo EM-120 još je od 31. svibnja 2011. godine izvan upotrebe jer je tog dana na kolodvoru Sušak-Pećine iskočilo iz tračnica. Pri tom je incidentu znatno oštećeno vozilo, kao i mjerna oprema prijeko potrebna za ispitivanje svih parametara ispravnosti pruge.

Drugim riječima, gotovo godinu dana HŽ nije obavljao mjerenja sigurnosti željezničkih pruga kako to zakon propisuje!

Odluka nije donesena jer nadležni iz HŽ-infrastrukture s proizvođačem “Plasser & Theurer” nisu postigli dogovor o popravku neispravnog vozila. Kako nema naznake kada bi jedino mjerno vozilo HŽ-a moglo biti osposobljeno ili donesena odluka o nabavi novoga, inspekcija Ministarstva prometa donijela je rješenje o smanjenju brzine vlakova i isključenju nagibne tehnike kako sigurnost putnika ne bi došla u pitanje.

Treba dodati kako je inspekcija utvrdila da HŽ ne obavlja godišnje redovite preglede pruge međunarodnog ili lokalnog značenja, kako to propisuju zakonski propisi o sigurnosti željezničkog prometa.

Mučenje u vagonima

Upućeni u problematiku se pitaju je li izostanak sigurnosnih mjerenja pruge doveo i do posljednjeg iskakanja nagibnog vlaka 7. veljače 2012., kada je nagibni vlak 520 na relaciji Split-Zagreb iskočio iz tračnica kod postaje Malovan, između Knina i Gračaca, na sreću bez teških posljedica za putnike.

Nagibni vlak na relaciji Zagreb-Split sada putuje prosječnom brzinom oko 90 kilometara na sat, te za šest sati prevali tu relaciju.

No, nakon 1. lipnja, kada na snagu stupa rješenje Ministarstva prometa, s ograničenom brzinom do 100 kilometara na sat i isključenjem nagibne tehnike, vožnja od Zagreba do Splita produžit će se tako na dugih osam sati.

DENIS KRNIĆ
foto: cropix

Elektronička oprema

Tračničko mjerno vozilo EM-120 je šestosovinsko samohodno dizelsko motorno vozilo za posebne namjene, u koje je ugrađena mjerna oprema za snimanje propisanih geometrijskih parametara kolosijeka, te elektronička i računalna oprema za pohranu, prikaz i analizu snimljenih mjernih podataka.

Ministarstvo: Utvrdili smo izostanak kontrole

Na upit zašto se rješenje o zabrani korištenja nagibne tehnike i ograničavanja brzine vožnje vlakova donosi nakon gotovo godinu dana, u Ministarstvu prometa nam odgovaraju: 

- Navedeno rješenje doneseno je jer je utvrđen izostanak redovite provjere geometrijskog uporabnog stanja kolosijeka željezničkih pruga tračničkim mjernim vozilom i na temelju godišnjeg programa snimanja, a taj rok istječe 31. svibnja 2012. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. srpanj 2021 05:52