Zamislite godišnji odmor na jedrilici s prijateljima obilazeći hrvatske otoke. Priznajte, zvuči idilično. Upravo tako izgleda godišnji odmor naših gostiju koji odaberu tvrtku Yacht Week koja je od 2006. godine zaslužna za izvanredna iskustva jedrenja.
U organizaciji Slobodne Dalmacije i Hanza medije u petak, 18. listopada, u ACI marini Milna na otoku Braču će se održati konferencija “Plavi horizonti: budućnost hrvatskog čarterskog turizma”, a jedna od panelistica je i Martina Cvitković, operativni koordinator u tvrtki Yacht Week, poznatoj po organizaciji jedinstvenih tura koje uključuju jedrilice i katamarane namijenjenim prvenstveno mladim putnicima.
Martina Cvitković odgovorna je za planiranje i koordinaciju svih operativnih aspekata njihovih sedmodnevnih jedrenja, što uključuje logistiku plovila, organizaciju rasporeda posjeta raznim lokacijama te komunikaciju s posadom i gostima.
Fotogeničnost destinacije
- Organizirana tjedna charter putovanja poput Yacht Week privlače uglavnom mlade ljude u dobi od 20 do 35 godina, koji dolaze iz različitih dijelova svijeta. U začetku rada Yacht Week organizacije tržište je većinom bilo orijentirano unutar Europe i posebno na Švedsku.
S vremenom, tržište se većinom orijentiralo prema Sjedinjenim Američkim Državama, Australiji i Novom Zelandu te manjim djelom je ostalo u Europi. S obzirom na to da je koncept rada Yacht Week organizacije okrenut većinom mlađoj populaciji gostiju, oni shodno svojim godinama traže kombinaciju zabave, autentičnog iskustva destinacije, te isto tako dozu luksuza uz očekivanu vrhunsku uslugu.
Mladi u novijem vremenu pridaju važnost estetici i fotogeničnosti destinacije koja igra veliku ulogu u njihovom odabiru putovanja - objašnjava nam Cvitković.
Kada govorimo o pohvalama i zamjerkama naših gostiju, dodaje da najčešće izražavaju nezadovoljstvo s omjerom cijene i kvalitete usluge u destinaciji.
Odgovornost prema ekologiji
- Glavne pohvale gostiju odnose se na ljepote naše države, posebice na otoke Hvar, Brač, Vis te gradove Trogir i Split koji su dio našeg putovanja. Mlade grupe posebno hvale profesionalnu organizaciju i itinerari koji nude balans između zabave i istraživanja, te također profesionalizam ljubaznost skipera i posade često su visoko ocijenjeni, budući da oni igraju ključnu ulogu u stvaranju njihovog doživljaja na brodu - govori nam Cvitković.
Prirodne ljepote naše obale, skrivene uvale i kristalno čisto more na prvu osvajaju naše goste nautičare. Ostavljaju ih bez daha, a nas je zanimalo koliko radimo na ekologiji i tome da sačuvamo te ljepote koje ostavljaju bez daha.
- Prirodne ljepote naše obale doista su ključni faktor koji privlači nautičare, a naša odgovornost prema ekologiji postaje sve važnija. Na brodovima i u marinama pružamo informacije o lokalnim pravilima i regulativama vezanim uz zaštitu prirode.
Skiperi i hostese na brodovima zaduženi su za odvajanje otpada te isto tako u marinama imamo dobro organizirane i označene kontejnere za otpad.Organiziramo čišćenje okoliša/podmorja koje radimo već godinama s ronilačkim klubovima - priča nam operativna koordinatorica u tvrtki Yacht Week.
Dok mladi gosti guštaju na jedrilicama i katamaranima, dio lokalnog stanovništva ne dočekuje objeručke goste na brodovima u mirnim uvalama.
Kako pomiriti te dvije strane - pitali smo Cvitković.
- Pomirenje interesa domicilnog stanovništva s rastućom popularnošću tjednih charter putovanja, koja često uključuju flote brodova i glasne goste, predstavlja izazov, posebno u mirnim uvalama i naseljima koja su tradicionalno navikla na mirniji način života.
Prije same plovidbe skiperi provode briefing s gostima, gdje se detaljno objašnjavaju pravila ponašanja na brodu i u destinacijama koje će posjećivati. Ovaj briefing uključuje važne informacije o sigurnosnim mjerama, korištenju opreme, te savjete za odgovorno ponašanje prema lokalnoj zajednici i prirodi.
U dogovoru s lokalnom i turističkom zajednicom naši brodovi gdje je to moguće su vezani u uvalama koje imaju najmanje utjecaj na domicilno stanovništvo. Isto tako svaku večer imamo angažiranu zaštitarsku tvrtku koja u kasnim satima brine o redu i miru u uvali i na brodovima - detaljno nam objašnjava sugovornica.
Zimska ponuda
Organizirana tjedna charter putovanja pokazala su se kao odlična ponuda i iz godine u godine privlače sve veći broj gostiju, ali mjesta za napredak u pogledu ponude uvijek ima. Zbog toga nas je zanimalo što bi trebalo po pitanju ponude poboljšati.
- Kada govorimo o poboljšanju ponude, istaknula bih kao glavne faktore omjer cijene i kvalitete u destinacijama. Po mom mišljenju potreban je širi spektar aktivnosti i događaja koji nudimo gostima kako bi ih privukli na dolazak, a ne da se uvijek oslanjamo na prirodne ljepote naše države.
Kao i svima tako i gostima koji posjećuju Hrvatsku glavno pitanje je ‘’Što oni mogu dobiti za cijenu koju će platiti?’’.
Mislim da ima mjesta za poboljšanje na području gastronomije jer smatram da trenutno stanje cijena ne prati kvalitetu i proizvod koji dajemo gostima.
Mišljenja sam da bi se trebali malo više aktivirati u ponudi izvan sezone kako bi privukli goste i tijekom zime pošto nam vremenski i klimatski uvjeti to dopuštaju, a ujedno bi i na neki način rasteretili glavni dio sezone - za kraj nam je kazala Cvitković iz tvrtke Yacht Week.