StoryEditorOCM
HrvatskaPorast C-modela

Ministar Fuchs potvrdio: Nema generalnog zatvaranja škola, one nisu izvor zaraze

17. listopada 2020. - 15:22

Generalnog zatvaranja škola u Hrvatskoj zasad neće biti.

– Kako raste broj pozitivnih osoba u općoj populaciji, raste i među djecom i učenicima. Međutim, škole nisu izvor zaraze, nemamo širenja virusa unutar škola. Svi učenici koji su pozitivni dolaze izvana i nemamo zasad razloga mijenjati postojeće modele nastave – potvrdio je u petak za naš list ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Nakon znatnog porasta broja zaraženih koronavirusom u Hrvatskoj ovaj tjedan, u javnosti i u prosvjetarskim krugovima počelo se spekulirati o tome kako nam uskoro, a najvjerojatnije od 1. studenoga, slijedi zatvaranje škola i potpuni prelazak na online nastavu, odnosno nastavu na daljinu, kako je to bilo u proljeće.

Takvu mjeru već su donijele neke europske zemlje, poput Češke i Sjeverne Irske za sve učenike te Slovenije za one od 5. razreda osnovne škole nadalje. Vjekoslav Jeleč, pročelnik za zdravstvo Grada Zagreba, u petak je također tu opciju naveo kao jednu od mogućnosti za zagrebačke učenike ako se epidemiološka situacija ondje pogorša.

Krajnja točka

Ministar Fuchs kaže kako, unatoč porastu broja pozitivne djece, još uvijek ne možemo govoriti o drastičnom povećanju. Riječ je o udjelu od tek 0,09 posto zaražene djece u ukupnoj vrtićkoj i učeničkoj populaciji, odnosno u populaciji djece i mladih od 0 do 18 godina.

Na dnevnoj bazi porast djece pozitivne na koronavirus je između 40 i 50 u posljednja tri dana. Raste i broj djece u samoizolaciji budući da lokalni epidemiolozi automatski šalju u samoizolaciju cijele razrede, kaže ministar Fuchs.

– Međutim, nema potrebe za generalnim zatvaranjem škola jer sva ta povećanja nisu toliko drastična da bismo morali posegnuti za tom mjerom. Zasad idemo prema postojećim modelima, pa ako, recimo, lokalni epidemiolozi i stožeri procijene da sve škole u nekom gradu trebaju prijeći na online, onda će se to poštovati. Ali, ako je negdje drugdje situacija povoljnija, nema potrebe zatvarati škole – ističe Fuchs.

Na upit postoji li ipak krajnja točka kada se više neće moći izbjegavati ni takav krajnji scenarij, odgovara:

– To bi bilo jedino u slučaju nekog novog općeg "lockdowna" ili da se pojavi drastičan porast broja pozitivne djece u školama, odnosno da škole postanu izvori zaraze.

Porast C-modela

Zasad tako na snazi ostaje individualni princip, odnosno svaka škola u dogovoru s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom te sukladno epidemiološkoj situaciji, nastavlja raditi prema A (svi učenici u školi), B (mješoviti oblik nastave, kombinacija nastave uživo i online) te C modelu (potpuna online nastava) ili kombinaciji tih modela.

Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja od petka, i dalje najviše škola, ili njih 82,78 posto (ukupno 1125), radi prema A-modelu. Ipak, u odnosu na početak tjedna to je 17 škola manje. U tjedan dana nešto se povećao broj škola koje su u cijelosti prešle na C-model, pa je tako u petak u online nastavi bila 21 škola (1,55 posto) naspram njih 17 početkom tjedna (1,25 posto).

Trenutačno prema B, mješovitom modelu, radi 89 škola (6,55 posto), a u tjedan dana porastao je i broj škola koje kombiniraju A i C model, i to sa 75 na početku tjedna na njih 89 u petak (6,55 posto). Prema kombinaciji A i B modela radi 35 škola.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. siječanj 2023 21:34