StoryEditor
Hrvatskasprint na kasi

Kupci 'ispaljuju', blagajnice očajavaju: i sindikalci zabrinuti zbog bjesomučno brze naplate artikala koja uzrujava građane, oštećuje robu i ruši zdravlje djelatnika

8. ožujka 2019. - 17:51
shutterstock_585851849

Od čekanja u redu pred blagajnom, kupcima je sasvim sigurno još iritantnije "utrkivanje" s blagajnikom u spremanju kupljenih stvari u vrećicu. 

Praksa bjesomučne naplate artikala koju ni kupci u najboljoj fizičkoj formi ne mogu upratiti, karakteristična je za "Lidl". Premda iz ovog trgovačkog lanca to nikad nisu potvrdili, neslužbeno se govori kako djelatnici trgovine imaju određeni normativ za naplatu artikala na blagajni.

U "Lidlu" to, međutim, nazivaju "smjernicama".

- Smjernice koje dajemo našim djelatnicima su da uvijek brzinu takozvanog kasiranja (skeniranja i naplate artikala) prilagode svakom kupcu - jedina je rečenica koju smo, na ovu temu, dobili iz "Lidla".

Da to dosad definitivno nije bio slučaj, svjedoči 69-godišnja Splićanka J.P. (podaci poznati redakciji) koja je stalni kupac u spomenutom trgovačkom centru.

Moderni sustavi

- Volim kupovati u "Lidlu", ali taj njihov sistem me užasno nervira! Mojim godinama niti jedan blagajnik sasvim sigurno nije prilagodio naplatu. Dapače, u petnaestak sekundi mi pokušavaju naplatiti, praktički, punu košaru, a posebno me ljuti kad mi po onoj traci bacaju artikle poput jogurta, vrhnja ili pudinga kojima se lako ošteti ambalaža. Odnedavno sam se "opametila" i imam novi sistem; ne vadim novčanik dok na miru ne pospremim sve kupljeno - govori Splićanka.

Na sličan sistem "kasiranja", doduše ne toliko agresivan kao u "Lidlu", žalili su se i oni koji kupuju u "Kauflandu". Stoga smo i u ovoj trgovini (koja je, također, dio njemačke grupe Schwarz), poslali upit o smjernicama kojima se eventualno oni vode kad je u pitanju rad na blagajni.

- "Kaufland" redovito prati sve trendove i razvija modernije blagajničke sustave kako bi svojim zaposlenicima što više olakšao posao, a svoje kupce učinio zadovoljnima. Naši se zaposlenici trude biti brzi na blagajni kako bi kupcima omogućili što kraće čekanje, a istovremeno obraćaju pažnju na to da im ostane dovoljno vremena za pospremanje kupljenih artikala. Kako bismo svojim kupcima pokazali da zaista cijenimo njihovo vrijeme, svakome tko čeka duže od pet minuta, a nisu otvorene sve naše blagajne, darujemo poklon bon od 10 kuna. Osim toga, imamo pravilo da se, ako više od troje kupaca čeka u redu, otvara nova blagajna - kaže Marija Franić iz Korporativnih komunikacija u "Kauflandu".

Nepisana preporuka

U Sindikatu trgovine imaju saznanja o tomu da pojedini trgovački lanci imaju normativ za rad na blagajni.

- Od naših članova doznajemo kako u "Lidlu" postoji nepisana preporuka prema kojoj je normativ kasiranja 28 do 30 artikala u minuti. Manje od toga tolerira se samo onim djelatnicima koji rade pretežno na drugim poslovima, slažu robu i slično. Sličan sistem postoji i u drugom njemačkom lancu - "Kauflandu", kojemu smo, budući da tamo imamo više članstva, poslali upit u kojem smo tražili da nam objasne temeljem kojeg kriterija utvrđuju normativ, odnosno broj artikala za naplaćivanje, no odgovor od njih nismo dobili.

Poslodavac, naravno, smije propisati normu, ali realnu, na način da je radnik može ispuniti u određenom vremenu.
I sami blagajnici vide da ta bjesomučna naplata izaziva loš osjećaj kod kupaca jer se oni trude složiti stvari i zbrojiti novac, a ne uspijevaju, pogotovo kad je riječ o starijoj populaciji. Nije to, međutim, stresno samo za potrošače, nego i za same djelatnike u trgovini, koji zbog konstantnog ponavljanja jednoličnih pokreta u tempu koji im je zadan trpe zdravstvene probleme i odlaze u prijevremenu mirovinu - kaže Zlatica Štulić, predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske.

Kvalitetnija kupnja

Iz Real grupe koja je zadužena za 'Lidlove' odnose s javnošću, prije nekoliko mjeseci su poručili kako poslovni pokazatelji, koje ovaj lanac prati, pripadaju poslovnom know-how, odnosno poslovnoj tajni. Na osnovi takvih pokazatelja u 'Lidlu' su u okviru pojedinih trgovina odlučili instalirati proširene blagajne, a sve kako bi 'izašli ususret kupcima te im omogućili još kvalitetniju kupnju'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

19. rujan 2020 01:54