StoryEditor
Hrvatskasložna braća

Ivo i Toni Bartulović: Krenuli smo ni od čega, a sada hranimo 200 hotela i restorana

Piše PSD.
29. rujna 2014. - 01:09
Od prvog honorara, a zaradio ga je s 12 godina pomažući u rodbinskoj konobi, Splićanin Ivo Bartulović kupio je levisice 101. Koštale su sto dolara, dovoljno da odmah uoči kako nije bilo smisla cijelo ljeto raditi fizičke poslove samo za par trendy reba. Danas mu je 36, a s poslovnim partnerom, šest godina mlađim bratom Tonijem, posjeduje tvrtku “Centarus” s 40 radnika. Vrhunskim proizvodima mora opskrbljuju 200 restorana i hotela srednje i visoke klase, s područja srednje i južne Dalmacije. Od toga njih 70 iz splitskog centra.

E da je samo to. Čim su shvatili kako je te 2008. dogalopirala kriza, mudra braća odlučila su krenuti s maloprodajom ribe. Dvije godine poslije otvorena je prva splitska gastronomska ribarnica “Brač”. Danas ih je po Splitu i Solinu već pet. Dobro, gdje leži tajna ovog uspjeha, pitamo ih.

Od kavijara do morskih jaja

-U radu. Radimo otkad znamo za sebe, stalno, uvijek. I štedimo kako bismo ulagali u podizanje kvalitete usluge. Gdje god se okreneš, posao leži. Preko Student-servisa smo još u srednjoj istovarivali kamione, hladnjače, selili ljude, prali stakla na pumpama, montirali namještaj, kupovali izraubana auta, popravljali ih ili prodavali za dijelove… Pa smo krenuli s ribom. I danas smo u unajmljenim prostorima jer držimo kako je to isplatljivije nego dizati nepovoljne kredite.

Od prihoda prvo platimo radnike, državu, dobavljače, a ostalo ide u posao. Zadovoljni smo. I imamo želju podići kvalitetu usluge na još višu razinu – kažu, ne krijući pohvale na račun zaposlenika, najvažnije karike u lancu uspješnog posla, bez čijeg bi truda, podcrtavaju, teško bilo napraviti i uhodati ovakvu tvrtku.

Složna braća koja vrhunski posao grade imaju pravilo: nezadovoljan kupac robu može zamijeniti, ili dobiti novac natrag. Reklamacije su im nepoznat pojam, isto kao što ne priznaju pojam nemoguće narudžbe. Ako netko želi Beluga kavijar, morsko jaje, tripice od grdobine, meso ježinca, vlasulje, butargu od gofa, ili ono što ostane u kašetama ribe na koćama, škart od sitneža, kamenčiće, travu sa dna... i to će dobiti.

Sve što se poželi, stiže, iz Hrvatske, ili iz cijelog svijeta. U mobitelu svaki od njih ima po nekih 1500 brojeva koćara, ribara, hotelijera, dobavljača… Toni kaže kako 1400 ljudi zna osobno, a onih sto preko maila.

-Kada je kod nas ponestalo ribe, okrenuli smo se vanjskom tržištu. Naše je da je nađemo, a jedini je uvjet vrhunska kvaliteta. Na raspolaganju smo 24 sata dnevno – kažu.

Uspjeh s grdobinom

Ljeti za kupanje ne znaju. Ivo kaže kako je deset godina, dok se biznis stvarao, noću spavao samo po četiri sata. A kada je prije 14 godina odlučio samostalno krenuti u posao s distribucijom ribe, imao je tek prethodno znanje na ovom polju, kontakte, jedan auto i dvije škrinje. U istom tom autu danju je raznosio narudžbe, a navečer izlazio van.

-Kada je firma stasala, pozvao sam brata da mi se pridruži. Odmah sam mu darovao pola firme u vlasništvo. Komu ću ako neću njemu. Radovali bismo se svaki put kada bismo kupili novu škrinju, kombi, stvorili novu ideju... – kaže Ivo.

Toni u tom trenutku ni znao nije kolika je bila vrijednost bratova dara, ali mu je vjerovao i osjećao kako tu leži budućnost. Ostavio je svoja tri uhodana i više nego dobra posla u “Split ship managementu”. Danas je zadužen za račune, papirologiju, dogovore... Ivu je dopala nabava.

Kada kupuju od ribara, uzimaju sve što je na koći, a onda dijele po narudžbama klijenata, dio ide u maloprodaju, ima i za njihov restoran “Re di Mare”, kupljen prije tri godine. Nađe se i za još nešto, za gotova riblja jela, vrhunske delicije, po receptima njihova šefa kužine Mira Katušića, koje nude u gastronomskom odjelu ribarnica.

-Na startu je odmah uočeno kako u tadašnjoj ponudi restorana fali grdobine. Nigdje je nije bilo. I odmah smo je počeli kupovati gdje god se mogla pronaći i nuditi je restoranima za novu mogućnost na jelovniku. To je bio uspjeh. Onda smo odlučili ljude naučiti da ribu jedu svaki dan, a ne samo petkom.

Pa smo otvorili gastronomske odjele u ribarnicama s dnevnom ponudom od desetak jela. A onda smo priču proširili s ekopovrćem, voćem... Uskoro krećemo s vinima i delikatesama. Sve stiže od provjerenih proizvođača. Jedino to priznajemo – kažu.

                                                                                                                                          Tanja Šimundić Bendić
Snimio Duje Klarić / CROPIX

Popusti 30 i 40 posto

Uvijek ispred je njihovo geslo, evo i kako: s obzirom na to da žele sve nuditi friško, sve iz gastronomske kuhane ponude iza 17 sati ide za 40 posto nižu cijenu. A od ove subote iza 14 sati sva riba, povrće i gotova jela idu na popust od 30 posto. Riba odležavanjem gubi na kvaliteti, a oni ne žele varati kupce. S nižom cijenom postat će kurentnija na tržištu. Na kraju krajeva, tko bi odolio takvoj akciji u ova gruba vremena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2021 11:32