StoryEditor
HrvatskaBiljana Borzan

Građani moraju znati kako se koriste njihovi podaci, zašto im se neki oglasi pojavljuju, tko ih plaća te trebaju lako moći isključiti takvo praćenje

21. listopada 2020. - 23:36
Biljana BorzanTomislav Krišto/Arhiv/Cropix

Velikom većinom od 571 glasa za, 26 protiv i 94 suzdržana Europski parlament usvojio je Akt o digitalnim uslugama koji postavlja temelje za regulaciju online tržišta. Na dokumentu je radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

- Zadnja direktiva o poslovanju na internetu usvojena je prije 20 godina. Od tada se mnogo toga promijenilo i nužno je prilagoditi pravila i zaštiti građane. Ovaj dokument postavlja temelje za važne zakonske izmjene uvodeći princip što je ilegalno offline, ilegalno je i online. Nova europska pravila o zaštiti potrošača na internetu morat će poštivati i strane tvrtke koje posluju u EU - istaknula je tim povodom Biljana Borzan.

Pojasnila je kako se to posebno odnosi na velike Internet platforme poput Facebooka, eBaya i slično koje dominiraju internet tržištem.

- Potrošači mi se javljaju kako u slučaju problema pri Internet kupovini preko posrednika, poput primjerice Amazona, nije jasno regulirano tko je odgovoran, platforma ili trgovac pa se odgovornost nerijetko prebacuje s jednog na drugog na štetu potrošača. Ovim dokumentom uvodi se obaveza platformi da detaljno provjere trgovce koji preko njih posluju - kaže Borzan.

Dodala je i kako su usvojena i stroža stajališta o Internet oglašavanju.

- Tržište online oglašavanja se procjenjuje na 64,8 milijardi eura. U Hrvatskoj se tako oglašava više od četvrtine poduzeća. To može biti vrlo koristan alat posebno za manja poduzeća da dođu do klijenata, ali građani moraju znati kako se koriste njihovi podaci, zašto im se neki oglasi pojavljuju, tko ih plaća te trebaju lako moći isključiti takvo praćenje- kazala je Borzan.

Iz ureda hrvatske europarlamentarke navode i kako danas u EU više od 71 posto građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. U prvih šest mjeseci 2020., online trgovina u Hrvatskoj je porasla za 13,9 posto čemu je doprinijela i pandemija korona virusa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

01. prosinac 2020 20:08