StoryEditor
Hrvatskakakve su posljedice?

Dok INA i Lukoil najavljuju da će poštivati Vladinu odluku o ograničenju cijene goriva, bivši saborski zastupnik upozorava: Ovo je put u nestašicu

Piše HINA
14. listopada 2021. - 17:41

Iz Ine su u četvrtak poručili da će poštivati Vladinu Uredbu o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata te da ispituju sve posljedice na poslovanje koje takva odluka nosi sa sobom.

Vlada je u četvrtak donijela Uredbu o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, kojom se maksimalne maloprodajne cijene s porezom na dodanu vrijednost određuju za motorne benzine Eurosuper BS 95, Eurosuper BS 98 i Eurosuper BS 100 u visini od 11,10 kuna po litri. Za Eurodizel BS se određuje maksimalna cijena od 11 kuna po litri. Te cijene vrijede 30 dana od stupanja uredbe na snagu.

Na najvišu maloprodajnu cijenu naftnih derivata nije dozvoljeno zaračunavati naknade ili druge troškove koji nisu propisani Uredbom ili drugim posebnim propisima.

"Ina će u potpunosti poštivati odluku Vlade. U međuvremenu, ispitujemo sve posljedice na poslovanje koje ova Uredba Vlade nosi sa sobom", navodi se u odgovoru na Hinin upit.

Ranije su i iz Lukoil Croatia kazali da će primjenjivati tu uredbu Vlade, dok iz Petrola zasad nemaju komentar dok uredba ne stupi na snagu.

"Lukoil Croatia poštuje uredbu Vlade RH o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena određenih vrsta naftnih derivata te će po istoj postupati u cijeloj maloprodajnoj mreži na teritoriju RH", stoji u odgovoru tvrtke Lukoil Croatia na Hinin upit za komentar današnje uredbe.

Iz Uprave Petrola zasad ne žele komentirati tu uredbu. "Uredba od strane Vlade po pitanju ograničenja cijene naftnih derivata još nije stupila na snagu i sukladno tome ne možemo komentirati navedeno", poručili su iz Uprave Petrola.

Nađi: Zabrana dizanja cijena je siguran put u nestašice!

Davor Nađi, bivši zastupnik stranke Fokus tvrdi da je ovakva odluka put u nestašicu. 

"Zabrana dizanja cijena je siguran put u nestašice!

Zašto naša vlada uvijek odabire pogrešan način rješavanja problema? U trenucima kada cijene goriva divljaju, a oko 60% cijene otpada na poreze koji idu državi (kojima, podsjetimo, upravlja osuđena kriminalna organizacija), vlada umjesto da se odrekne dijela trošarine, zabranjuje rast cijena goriva.

Pa sad vas molim da razmislite, što mislite da će distributeri napraviti s gorivom ako u zemljama u okruženju mogu dobiti veću maržu na prodano gorivo?
Hoće li ga prodavati u RH ili će cisterne poslati u druge zemlje gdje isto imaju svoja prodajna mjesta? Što ako cijena goriva nastavi rasti pa bi distributeri trebali raditi s gubitkom? Tko normalan bi tada uopće prodavao gorivo?

Nadajmo se da tržišna cijena neće nastaviti rasti ili da će vlada odustati od ove sulude odluke jer nam u protivnom prijete nestašice goriva. Neka se vlada okani zabrana i uhvati smanjenja trošarina", napisao je Nađi na svojem Facebook profilu. 


 

item - id = 1135046
related id = 0 -> 1135398
related id = 1 -> 1133366
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. listopad 2021 22:28