StoryEditor
HrvatskaADRIAN 2022

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić: "Pred nama je više nego dobra sezona, srušit će se rekordi!"

Piše Milena Budimir
26. srpnja 2022. - 13:18
Brojke potvrđuju dobre trendove, kako one iz segmenta turističkog prometa, tako i one financijske koje se odnose na turističku potrošnjuDuje Klarić/Cropix

Hrvatska je i u otežavajućim okolnostima pandemije nastavila uspješno privlačiti goste pa smo tijekom te dvije godine zauzeli poziciju turističke destinacije koja je ostvarila najbolji rezultat na Mediteranu. Takvu poziciju želimo zadržati i ove godine, na dobrom smo putu te slobodno mogu reći kako smo primjer destinacije koja se već u ovom trenutku značajno približila trendovima iz pretpandemijskog razdoblja

Dok se zahuktava projekt "Adrian", natječaj za odabir najboljih malih i obiteljskih hotela u Hrvatskoj, koji Slobodna Dalmacija organizira iz godine u godinu, našli smo najboljeg sugovornika za ovu temu. Jer, tko zna više do direktora HTZ-a Kristjana Staničića.

image

Brojke potvrđuju dobre trendove, kako one iz segmenta turističkog prometa, tako i one financijske koje se odnose na turističku potrošnju

Boris Kovačev/Cropix

Zanimalo nas je kolika je važnost malih obiteljskih hotela i jesmo li prepoznatljivi preko njih.

- Hrvatska je u međunarodnim okvirima prepoznata po bogatoj, raznolikoj i kvalitetnoj strukturi smještajnih kapaciteta, posebice u segmentu malih obiteljskih hotela. Ono što ih izdvaja od velikih hotela je činjenica da svoju ponudu temelje na individualnom pristupu svakom gostu, autentičnom doživljaju i vrijednostima destinacije u kojoj se nalazi. Trenutno je u Hrvatskoj registrirano 419 hotela s kapacitetom do 50 kreveta. Najviše ih ima u Splitsko-dalmatinskoj županiji, u Istri i na Kvarneru te je u njima u dosadašnjem dijelu godine ostvareno više od 550 tisuća noćenja. Veseli me što osim obalnih destinacija jako dobre rezultate ostvaruje i kontinent, odnosno mali obiteljski hoteli koji se, osim po sigurnosti i kvaliteti usluge, ističu po sinergiji objekta s lokalnom zajednicom, zanimljivom arhitekturom, uređenim okolišem, popratnim sadržajima, a u samoj destinaciji napravili su i pravi mali gastronomski bum. Takvim poslovanjem postali su nositelji cjelogodišnjeg turizma u svojim destinacijama - objasnio nam je Staničić.

image

Turisticki prizori u gradu Hvaru.
 

Vojko Bašić/Cropix

Posebna je Lijepa naša. Znaju to turisti, zato nas vjerno i posjećuju svih ovih desetljeća. Jesmo li postali destinacija za obiteljski turizam?

- Boraveći u privatnom smještaju, naši gosti imaju priliku doživjeti domaći ugođaj koji karakterizira osobni, topli i neposredan pristup svakom gostu, kakav se rijetko nalazi u nekim konkurentnim destinacijama na Mediteranu. Kroz privatni obiteljski smještaj gost ima priliku osjetiti običaje, tradiciju, način života i kulturu destinacije u kojoj boravi. Iz godine u godinu, primjetna su sve brojnija ulaganja privatnih iznajmljivača u kreiranje ponude i podizanje kvalitete objekata, što prepoznaju i naši posjetitelji koji su im i u prošle dvije godine, obilježene globalnom pandemijom koronavirusa, posebno poklonili povjerenje. Kvalitetne kuće za odmor, posebno one smještene u ruralnim područjima Hrvatske, u dalmatinskom zaleđu, doživjele su svoju punu afirmaciju unatrag dvije godine. I statistika im ide u prilog. Naime, u dosadašnjem dijelu godine u objektima u domaćinstvu ostvareno je oko 11 milijuna noćenja, što je za 3 posto bolji rezultat nego u istom razdoblju rekordne 2019. godine, dok je u odnosu na isto razdoblje lani tako ostvareno 76 posto više noćenja - nahvalio je direktor iznajmljivače.

image

Gradske ulice i trgovi puni turista u setnji.

Nikša Stipaničev/Cropix

Razgovarali smo i o turizmu općenito, o planovima i očekivanjima od ove sezone, ali i onih pred nama...

- Cijeli svijet se prije dvije godine suočio s velikim izazovima zbog COVID pandemije, pa tako i turistički sektor, a sada imamo i situaciju u Ukrajini. Sve navedeno dovelo je do velikih poremećaja, sjetimo se samo 2020. godine kada je na trenutke izgledalo kao da je cijeli svijet stao. Međutim, ako se vratimo na turizam, Hrvatska je i u takvim okolnostima nastavila uspješno privlačiti goste te smo tijekom te dvije godine zauzeli poziciju turističke destinacije koja je ostvarila najbolji rezultat na Mediteranu. Takvu poziciju želimo zadržati i ove godine, na dobrom smo putu te slobodno mogu reći kako smo primjer destinacije koja se već u ovom trenutku značajno približila trendovima iz pretpandemijskog razdoblja. Daljnji razvoj hrvatskog turizma i njegovu promociju želimo graditi na kvaliteti, održivosti, očuvanju okoliša i resursne osnove, ali i novim tehnologijama. To je posebice važno u ovom razdoblju daljnjeg oporavka globalnog turističkog sektora - rekao je direktor.

Hoćemo li što mijenjati ili smo na dobrom putu, to je izgleda pitanje svih pitanja.

- Dosad ostvareni rezultati, ali i pozicija naše zemlje kao jedne od vodećih inozemnih destinacija na tržištima kao što su Njemačka, Austrija, Slovenija, Poljska ili Češka, pokazuju da smo na dobrom putu i da se do sada radio vrlo dobar posao u pozicioniranju naše zemlje kao kvalitetne turističke destinacije. Navedeno potvrđuje i napredak naše zemlje na popisu zemalja s najsnažnijim turističkim brendom, a na kojem je Hrvatska po snazi brenda sada pozicionirana na 16. mjestu u svijetu te devetome mjestu u Europi. Svakako ćemo i nadalje raditi na dobrobiti hrvatskog turizma, a zbog čega, među ostalim, intenzivno radimo i na izradi našeg najvažnijeg dokumenta, Strateškog i marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje do 2026. godine, koji će biti prekretnica u provedbi budućih promotivnih aktivnosti hrvatskog turizma. Neki od ciljeva također uključuju i disperziju turističkog prometa na predsezonu i posezonu, zatim jačanje kontinentalnog turizma te "otvaranje" nekih novih tržišta - veli nam prvi čovjek Hrvatske turističke zajednice.

image
Matija Djanjesic/Cropix

A što nam kažu brojke - željeli smo doznati. Idu li nam u prilog?

- Brojke potvrđuju dobre trendove, kako one iz segmenta turističkog prometa, tako i one financijske koje se odnose na turističku potrošnju, koja je jedan od važnijih pokazatelja uspješnosti sezone. Upravo zato vesele podaci Hrvatske narodne banke za prva tri mjeseca ove godine tijekom kojih je prihod od stranih turista iznosio 495 milijuna eura, što je rast od 2 posto u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine, a pozitivne trendove pokazuju i podaci Porezne uprave za prvih šest mjeseci tijekom kojih je, u djelatnostima koje se odnose na pružanja usluge smještaja, pripreme i usluživanja hrane i pića te putničkih agencija i turoperatora, ukupno fiskalizirano računa u vrijednosti 12 milijardi i 883 milijuna kuna, što je 24 posto više nego 2019. u istom razdoblju. Kada pak govorimo o turističkom prometu, na početku godine smo si kao cilj zadali ostvarenje oko 90 posto rezultata iz 2019. godine. Trenutno smo čak i bolji jer smo s dosad realiziranih više od 33 milijuna noćenja ostvarili čak 95 posto rezultata iz istog razdoblja 2019. Sada u zemlji boravi više od 800.000 turista, a bliže nam se i dani kada će u našoj zemlji na dnevnoj bazi boraviti i više od milijun ljudi - pun je informacija Kristjan Staničić.

I više nego dobra sezona je pred nama, srušiti će se rekordi. Tako je i red. Imamo i znamo.

image
/Slobodna Dalmacija

 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. kolovoz 2022 07:18