StoryEditor
Crna kronika‘PROMET SINJ‘

MUP podnio prijavu zbog otpadanja kotača u vožnji! Direktor kaže da je kriv vozač, ali ga demantira vještak: ‘Nije. A velika je sreća što je izbjegnuta prava tragedija‘

Piše Katarina Marić Banje
25. lipnja 2021. - 13:03

Splitska policija podnijela je prijavu protiv tvrtke "Promet Sinj" i vozača koji je upravljao autobusom na relaciji Split-Sinj kada mu je u utorak malo iza 15 sati otpao zadnji lijevi kotač. Prometna nesreća dogodila se na predjelu Kukuzovca, a nitko od putnika nije bio ozlijeđen, ali je događaj izazvao val ogorčenih komentara na društvenim mrežama zbog lošeg stanja autobusa navedene tvrtke.

image
Čitatelj/Sinjska Rera

Osim objave optužujućih komentara, ogorčeni građani su obavijest o događaju uputili i policiji. Međutim, iako su se u komentarima obrušili na tvrtku, a branili vozača koji je taj dan tražio autobus koji je donekle siguran pošto je cijeli vozni park loš te navodno na autobusu nije bilo oznake da je neispravan u konačnici je i on dobio prijavu. Nije mu pomoglo ni što je njegovo iskustvo bilo presudno da se izbjegne veća tragedija.

Autobus kojem je otpao kotač star je 20 godina, a nakon događaja je našem novinaru Dražen Radalj, direktor "Prometa Sinj" kazao kako se znalo da je vozilo neispravno te nije smjelo biti na prometnici. Već tada je direktor povukao odgovornost vozača koji je uzeo autobus unatoč spoznaji da nije ispravan.

Čija je krivnja i koliko se često događaju ovakve vrste nesreća upitali smo iskusnog stručnjaka dipl. ing. Stanka Smodlaku, stalnog sudskog vještaka za strojeve, cestovni promet i motorna vozila, koji je u svojoj karijerio vodio nebrojene očevide.

image
Stanko Smodlaka, stalni sudski vještak za strojeve, cestovni promet i motorna vozila
Duje Klarić/Cropix

- Kod starijih autobusa znaju biti ovakve tehničke greške i to pogotovo kod vozila koja se redovno ne održavaju i ne kontroliranu što je očito slučaj kod ove predmetne nesreće. Naime, vozač kod preuzimanja vozila iz garaže potpisuje na putnom nalogu da je preuzeo vozilo. S druge strane nalog potpisuje osoba ovlaštena od strane tvrtke, koja je prethodno pregledala tehničku ispravnost vozila i koja svojim potpisom potvrđuje ispravnost.

Stoga se ovdje ne može reći da je vozač svojevoljno uzeo neispravni autobus te da je time kriv za nesreću koja je srećom završila bez posljedica. Očito je vozio u pravcu pa nije došlo do zanošenja i većih posljedica, kao što je sreća da otpali kotač nije oštetio tj. podletio pod druga vozila koja su se kretala iz suprotnog smjera.

Još veća sreća u ovoj prometnoj nesreći je što nije otpao prednji kotač jer se moglo dogodit da autobus skrenuo u suprotni, lijevi kolnički trak i udari u vozilo koje nailazi ili izleti s kolnika s desne strane u neku od provalija, primjerice da su bili na predjelu Klisa. Mogle su nastat nesagledive posljedice za život putnika - detaljno je rasčlanio uzrok i posljedice sudski vještak.

image
Nikola Vilić/Cropix

Tvrtka kao pravna osoba i vozač su prijavljeni zbog prekršaja Zakon o sigurnosti prometa na cestama koji navodi kako vozila u prometu na cesti moraju udovoljavati propisanim uvjetima te imati ispravne propisane uređaje i opremu. Nadalje, ako su nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila, posebnim propisom, kategorizirani kao opasni tvrtki koja ga pusti u promet prijeti novčana kazna od 5000 do 15000 kuna, a vozaču autobusa od 2000 do 5000 kuna.

image
Čitatelj/Sinjska Rera
item - id = 1108335
related id = 0 -> 1107837
related id = 1 -> 1107793
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. rujan 2021 05:54