StoryEditor
Crna kronikaZAMALO STRADAO

Bruno Tonja uzalud pokušava doći do naknade štete: Pao sam s motora zbog rupetina na cesti, ali odštetu mi ne daju, svi samo prebacuju odgovornost

Piše Vinko Paić
21. rujna 2020. - 07:26
Bruno Tonja: Najgore od svega je što to sporno mjesto još uvijek nije sanirano kako treba!Jakov Prkić/Cropix

Umjesto da u poslijepodnevnim satima prvog dana 2020. godine bude na obiteljskom ručku, mladi splitski fizioterapeut Bruno Tonja (21) završio je na Hitnom prijemu splitske bolnice.
Vozeći tog prvog siječnja motor na cesti D8 iz smjera Solina prema Splitu, nešto iza 14 sati, naišao je na izbočinu i pao s motora, zadobivši lakše tjelesne ozljede po tijelu u vidu oguljotina, od kojih će se oporavljati puna dva mjeseca. Dogodilo se to na ravnini na ulasku u grad (Smokovik).

Policijski službenici MUP- a ubrzo su izišli na teren i utvrdili da je do nezgode došlo zbog neodržavanja ceste. Izdali su obvezni prekršajni nalog Ivanu Bandiću, kao odgovornoj pravnoj osobi odgovornoj za održavanje u Županijskim cestama Split. Predmet se sada nalazi na rješavanju kod Općinskog prekršajnog suda u Splitu.

Četiri rupe

Nakon nesreće Bruno se sam obratio zahtjevom za naknadu štete Županijskim cestama Split i njihovu osiguravatelju Izvor osiguranju. Oni su ga odbili s obrazloženjem da je točno kako su Hrvatske ceste održavanje državne ceste na dijelu na kojem se dogodila nezgoda povjerile njima, ali da je radove koji su doveli do štete izvodila druga pravna osoba, ne navodeći ime. Svu odgovornost potom prebacuju na tu drugu nepoznatu pravnu osobu i izravno na Hrvatske ceste. Splićanin tada angažira odvjetnike koji su i zatražili naknadu izravno od Hrvatskih cesta.

Međutim oni odbijaju taj zahtjev prebacujući odgovornost na Grad Split i Županijske ceste Split navodeći kako je ta dionica u nadležnosti njihova održavanja. Kako se Grad Split oglušio na odštetni zahtjev Bruno protiv Grada i Hrvatskih cesta podiže tužbu i sada je sve na sudu.

– Najgore od svega je što to još uvijek nije sanirano kako treba. Na toj dionici ceste u par stotina metara stoje čak četiri takve rupe, auto pošteno odskoči kad se prijeđe preko njih. Kao da su četiri bombe pale na cestu. Velika je to opasnost za sve sudionike u prometu, pogotovo za motocikliste. Očito se čeka da netko pogine kako bi se ovo popravilo – kaže Bruno.

image
Šteta na motociklu procijenjena je na 21.789 kuna
Privatni Album



Njegov odvjetnik Damir Đapić otkriva da Ivan Bandić kao odgovorna osoba u Županijskim cestama Split dosad ima više od 50 prekršajnih prijava zbog neodržavanja cesta, a same Županijske ceste Split čak više od 250 prekršajnih prijava.

– Kada se dogodi ovakva prometna nezgoda zbog neodržavanja cesta, mali je čovjek potpuno nemoćan i ne može se snaći, jer se državne firme, gradovi, općine i osiguravajuće kuće, loptaju s njima prebacujući odgovornosti jedni na druge, a naruku im ide neprecizna i nejasna zakonska regulativa i nedostatak informacija o tome tko je nadležan za održavanje koje ceste.

Dodatni troškovi

Iako se sudskim putem na kraju te naknade najčešće dobiju, jer sudovi tu rade dobar posao, oštećenicima ostaje gorak okus u ustima, zbog toga što se s njima loptalo i što trebaju duže čekati naknadu koja im pripada. Bilo bi najnormalnije da isti građanima naknade štetu koju su im uzrokovali svojim nemarom, a da oni svoje međusobne odnose rješavaju regresnim zahtjevima jedni protiv drugih, bez uplitanja oštećenika u njihov međusobni odnos. Jer ovako samo nastaju dodatni troškovi, pristojbe, kamate i slično, pa odgovorne osobe to sve košta puno više nego da se naknada štete oštećenim osobama plati odmah na početku – ističe odvjetnik Đapić.

Po vještačenju sudskog vještaka za vozila Bruno bi za štetu na motociklu trebao dobiti 21.789 kuna, za štetu opreme 4000 kuna, dok se za ozljede potražuje 7000 kn.
– Na sudu je predana tužba, spis je kompjutorski dodijeljen iskusnoj sutkinji i smatramo da će nakon izvođenja dokaza, najduže kroz pola godine sud u cijelosti prihvatiti zahtjev gospodina Tonje te Hrvatske ceste d.o.o. obvezati na plaćanje štete, troškova i kamata. Hrvatske ceste i Grad Split još nisu zaprimili tužbu, to će se dogoditi nakon što im je sud pošalje – govori odvjetnik.

Policija: Vozač je pao zbog udubljenja i izbočine na kolniku


Što na sve kažu u policiji?
Dana 1. siječnja 2020. oko 14.30 sati u Splitu, na dionici ceste D8, na ulici Magistrala Solin došlo je do prometne nesreće u kojoj je lakše tjelesne ozljede zadobio vozač motocikla. Očevidom je utvrđeno da je vozač motocikla prilikom vožnje naišao na udubljenje i izbočinu na kolniku zbog čega je izgubio nadzor nad motociklom te pao na kolnik.
Nadležnom Općinskom prekršajnom sudu podnesen je optužni prijedlog zbog sumnje u počinjenje prekršaja opisanog u čl. 6 stavak 1. i 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama protiv pravne osobe nadležne za poslove održavanja ceste kao i protiv odgovorne osobe u toj pravnoj osobi.

Hrvatske ceste: Hitna sanacija


Upit o cijelom slučaju poslali smo Županijskim cestama koje su nas preusmjerile na Hrvatske ceste, u kojima nam je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću rekla da su što se tiče izbočine na cesti, odmah po saznanju, pristupili sanaciji preko izvođača radova koji je izvodio ugradnju dilatacijskih naprava tipa Thorma Joint na čitavoj dionici.
– S obzirom da su se pojavile i dodatne izbočine, Hrvatske ceste su ugovornom izvoditelju radova redovitog održavanja naložile ponovnu sanaciju predmetnih oštećenja, te je isti izvršio sanaciju tijekom rujna 2020. godine. Što se tiče predmetne nezgode, tek će se u eventualnom prekršajnom postupku sve utvrđivati – tvrdi Pajić.

image
Jakov Prkić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. listopad 2020 23:07