StoryEditorOCM

Studenac odlučan da postane vodeći maloprodajni lanac u regiji

Piše Petar Čikeš/Sponzorirani sadržaj
31. srpnja 2024. - 12:47

Maloprodajni lanac Studenac danas znamo zahvaljujući uspješnoj i, za poimanje ove industrije u Hrvatskoj, jedinstvenoj poslovnoj priči. No, počeci na kojima se gradio uspjeh Studenca, čineći ga tako još vrjednijim i značajnijim, bili su skromni.

Studenac kakav poznajemo danas nastao je od male obiteljske tvrtke osnovane 1991. godine u Omišu. Osnivač i tadašnji vlasnik Josip Milavić svoje trgovine otvarao je po Dalmaciji, uglavnom izvan većih gradova. Sredinom 2018. odlučio je svoju tvrtku prepustiti fondu Enterprise Investors, poljskom investicijskim divu, jednom od najvećih te vrste u Srednjoj i Istočnoj Europi koji je nastavio, grosso modo, širenje Studenca. Učvrstio je svoju prisutnost u lokalnim zajednicama, od urbanih centara poput Zagreba i Splita do ruralnih regija s nižom gustoćom stanovništva.

No, unatoč širenju i akvizicijama, Studenac kroz godine nije promijenio svoju prvotnu ulogu. A ona se svodi na onu male susjedske trgovine koja je uvijek pri ruci svojim kupcima s kvalitetnom ponudom koja prati njihove potrebe i želje. Za kupce koji preferiraju "I sitno i bitno" odlazak u bilo koju od Studenčevih trgovina znači da će tamo pronaći sve dnevne potrepštine, kao i artikle koji oplemenjuju njima važne prilike, poput boce finog vina, čokoladnih pralina, i slično. Pored ponude kakvu očekuju u trgovinama, kupcima je, zbog užurbanog života, svakako bitna i lokacija. Zato su Studenčeve trgovine smještene u blizini kupaca i prilagođene specifičnim potrebama lokalne zajednice.

Ulaganje u ljude

Ne zaboravljajući da su zaposlenici ključni pokretač rasta, Studenac nastavlja s kontinuiranim ulaganjima u svoje ljude. Već šestu godinu zaredom nastavlja hvale vrijednu praksu pružanja brojnih pogodnosti zaposlenicima, kao što su povećane božićnice, uskrsnice, poklon paketi za rođenje djeteta te cjelokupna potrebna oprema za prvašiće svojih zaposlenika. Pored toga uvedene su i nove pogodnosti poput programa nagrađivanja zaposlenika najuspješnijih trgovina dvostrukom plaćom te posebni program uvođenja stranih radnika u Studenac, koji se sastoji i od tečaja učenja hrvatskog jezika.

Osim o zaposlenicima, Studenac brine o zajednicama čiji je aktivni član. S članovima svojih zajednica nastoji se povezati i zajednički utjecati na pozitivne promjene kroz program "Korak bliže zajednici" u sklopu kojeg je ove godine započeo i s projektom "Narančasta ribica", posvećenim podršci jednoroditeljskim obiteljima diljem Hrvatske. Kroz navedeni projekt, djeci iz tih obitelji Studenac je u suradnji sa specijaliziranim udrugama ove godine omogućio nezaboravno ljetovanje.

Pošto se radi o najvećem maloprodajnom lancu po broju prodajnih mjesta u Hrvatskoj, tim više je važno naglasiti da ova tvrtka ide ne samo u korak sa zajednicom već i u "Korak s prirodom". Prvi izbor Studenca bila je briga o moru i priobalju jer njima od svog početka, lokacijski i duhom, pripada. Međutim, poslovnim iskorakom Studenca i širenjem mreže na kontinent, projekt je u fokus stavio i urbanu bioraznolikost pa su se tako u sklopu jedne od posljednjih eko akcija izrađivale kućice i hranilice za gradske vrste ptica. S obzirom na neizmjernu važnost podzemnih voda za čovjeka i ekosustav u ovoj je godini u sklopu programa pokrenut i veliki projekt "Podzemne vode, čuvari života".

U proteklih šest godina, Studenac je postao najbrže rastući maloprodajni trgovački lanac po prihodima. U istom je vremenskom razdoblju proširio svoju mrežu koja danas broji više od 1.300 prodajnih mjesta i zapošljava preko 6.000 zaposlenika. Organsko širenje, preuzimanja manjih lokalnih i regionalnih lanaca te ulaganje u postojeću mrežu tri su stupa na kojima Studenac temelji svoje poslovanje.

Zahvaljujući pomno planiranom organskom širenju, u razdoblju od 2018. do kraja lipnja ove godine, Studenac je otvorio čak 467 vlastitih trgovina.

U istom razdoblju ostvarene su i značajne akvizicije koje su rezultirale preuzimanjem preko 650 trgovina. Godine 2019. preuzeti su Istarski supermarketi i Sonik. Dvije godine poslije preuzet je lanac Bure Trgovina. Uslijedilo je preuzimanje Lonie, Pema, Strahinjčice, Špar trgovina i La-Vora. U lipnju ove godine Studenac je objavio i kako se trenutno nalaze u procesu preuzimanja uspješnog zahrebačkog lanca Decentia, što će dodatno osnažiti poziciju lanca na području kontinentalne Hrvatske.

Od iduće godine ova će se tvrtka moći pohvaliti i novim distribucijskim centrom u Velikoj Gorici koji će se prostirati na više od 36 tisuća četvornih te konačno otvoriti oko 500 novih radnih mjesta.

Širenje i pozicioniranje

Studenac svakim svojim potezom pokazuje da se čvrsto drži svoje strategije širenja i pozicioniranja. Najnoviji potez je izlazak na regionalno tržište, što predstavlja značajan korak za buduće uspjehe Studenca van granica Lijepe Naše. Radi se o uključivanju slovenskog maloprodajnog lanca Kea, tvrtke koja je u 2023. godini ostvarila prihod od gotovo 50 milijuna eura, u Studenac.

Pripajanje lanca Kea u Studenac značilo bi dodavanje novih tridesetak trgovina koje se nalaze na području Celja, Maribora, Prekmurja i Primorja u mrežu najvećeg maloprodajnog trgovačkog lanca u Hrvatskoj po broju trgovina.

-Iz uspješne obiteljske tvrtke u Omišu Studenac je izrastao u najveći trgovački lanac po broju trgovina u Hrvatskoj. Najnovije akvizicije dokaz su naše snage i usmjerenosti na iskorištavanje punog potencijala koji smo prepoznali za svoj rast, ali i odlučnosti da postanemo vodeći maloprodajni lanac u regiji, komentirao je najavu širenja Andrija Topić, član Uprave Studenca za akvizicije i integracije, te istaknuo:

- Naš sljedeći i najvažniji korak bit će uspješna integracija lanaca Decentia i Kea u Studenac, proces u kojemu već imamo bogato iskustvo. Poseban naglasak bit će na našim novim i postojećim zaposlenicima, odnosno onima kojima dugujemo uspjeh i današnju poziciju naše kompanije.

Dok osvaja hrvatsko i najavljuje širenje na regionalno tržište, Studenac nastavlja biti usmjeren na dobrobit svojih postojećih i novih zaposlenika, svjestan da svoje uspjehe duguje tisućama vrijednih djelatnika koji su glavi pokretač svake uspješne priče.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. rujan 2024 15:35