StoryEditor
Biznisvažan terminal

Skladišni kapaciteti u Svetom Kaji i Vranjicu odlično su opskrbljeni gorivom: Inina Logistika nastavlja sa sigurnom opskrbom tržišta

Piše Jakov Žarko
26. travnja 2020. - 09:34
Mislimo na sutra
Edo Kljaković Gašpić, viši operater 2. terminala i Dragiša Gavrić, vozač teretnog vozilaTom Dubravec/HANZA MEDIA

U niti jednom trenutku od pojave pandemije koronavirusa, zbog čega su u cijeloj Hrvatskoj uvedene posebne mjere, Inina Logistika koja organizira i provodi opskrbu tržišta s ukupno 19 terminala u Hrvatskoj, uključujući i Terminal Solin, u pitanje nije dovedena isporuka goriva i drugih proizvoda.

Naime, u proteklom razdoblju, obilježenom mjerama protiv zaraze koronavirusom i ekonomskom krizom, Terminal Solin uspio je osigurati sigurnu i kontinuiranu opskrbu tržišta brzom prilagodbom novonastalim uvjetima, a u cilju osiguranja nesmetanog rada terminala provedena je reorganizacija rada. Tako je jedan dio djelatnika raspoređen na rad od kuće dok se za 26 radnika u operativnom dijelu uvela organizacija rada podjelom u timove kako bi se smanjio mogući negativni utjecaj pandemije na zaposlenike i rad terminala.

Radnicima su izdane propusnice, osigurana su zaštitna sredstva (maske, rukavice i dezinficijens), a uveden je i novi način rada s kupcima i vozačima u uredima otpreme s ciljem održavanja socijalne distance. Dodatno je uvedeno mjerenje temperature za sve radnike i vozače koje dolaze na lokacije terminala, dok je ograničena i mogućnost kontakta između radnika terminala, vozača i ugovorenih partnera putem ograničavanja kretanja i uputa o održavanju socijalne distance pri radu.

Solinski terminal posebno je važan za opskrbu područja gotovo cijele Dalmacije i izvan granica Lijepe naše.

S terminala Solin se isporučuje gorivo na cijelo područje srednje i južne Dalmacije, uključujući dalmatinske otoke, te na tržište Bosne i Hercegovine i Crne Gore. S terminala se obavlja i dostava goriva za brodove i ribare na području cijele Dalmacije te opskrba gorivom kao energentom za kućanstava i javne ustanove.

image
Spremnici na 2. terminalu
Tom Dubravec/HANZA MEDIA

Također, Terminal Solin je glavna opskrbna točka aviogorivom za terminale koji se nalaze u sklopu Zračnih luka s kojih se obavlja opskrba zrakoplova gorivom.

Terminal Solin sastoji se od dvije lokacije koje rade 24 sata, 365 dana u godini – jedna na području Vranjica, a druga na području Svetog Kaja. Zbog svog specifičnog položaja, koji se nalazi na sjecištu željezničkog, morskog i cestovnog prometa, u mogućnosti je osigurati prihvat i otpremu naftnih derivata putem mora i kopna te svojim kapacitetom skladištenja svih vrsta goriva daje dodatnu sigurnost u opskrbi tržišta i u izvanrednim situacijama. Na terminalu se nalazi i međunarodna luka s mogućnosti prihvata i istovara brodova, željeznički i cestovni terminal, spremnici za gorivo, instalacije za utovar autocisterni te punilište za manje tankere.

Skladištenje derivata

Na svim Ininim lokacijama, pa tako i u Logistici, uvedene su preventivne mjere u cilju suzbijanja koronavirusa, a doprinos u suzbivanju širenja zaraze dala je i sama INA.

Tako su INA MAZIVA krajem ožujka na tržište izbacili dezinficijens INA Dezinol koji se koristi u interne svrhe dezinficiranja radnih površina i unutrašnjosti autocisterni, a koji se može kupiti na Ininim maloprodajnim lokacijama.

- Kolege u Logistici svojim radom i poštivanjem preventivnih mjera pomažu da se distribucija derivata ne zaustavi, što je ključno za sigurnu opskrbu tržišta gorivima. Radnici, čiji radni zadaci ne ovise o samoj lokaciji rada, rade od kuće. S obzirom na mjere smanjena fizičkog kontakta, svi sastanci se odrađuju virtualnim putem, odnosno putem digitalnih kanala. Otkazana su sva službena putovanja, osim onih nužnih za što je potrebna prethodna najava i dozvola nadređenog - otkrivaju nam u Ini.

- Novonastala situacija je na neki način utjecala na moj rad, ali s obzirom na odličnu organizaciju cjelokupne logistiku mi tu promjenu rada skoro pa ni nismo osjetili. Smanjio se obujam posla zbog izostanaka/ukidanja letova te smanjenog prijevoza putnika autobusima - govori nam Dragiša Gavrić, vozač teretnog vozila.

U ovoj izvanrednoj situaciji radno vrijeme Logistike je ostalo nepromijenjeno.

- Transport funkcionira 0/24, sedam dana u tjednu. Sa sigurnosnog aspekta te dosadašnjim korištenjem zaštitne opreme na koju smo naučeni i prakticiramo dugi niz godina, možemo reći da Covid-19, osim socijalne distance i dodatne zaštitne opreme, nije znatno utjecao na rad i organizaciju poslovanja transporta u logistici - pojašnjava Anela Bralić, rukovoditelj INA vlastite flote Solin, dok nam Toni Blažević pojašnjava svoja zaduženja unutar tvrtke.

- Raspoređen sam na poziciji voditelja smjene 2 terminala gdje sam zadužen za organizaciju i nadzor poslova dopreme, otpreme i skladištenja, rada terminala i rada radnika u smjeni na terminalu Solin- veli Toni.

Njegova kolegica Jasminka Politeo radi na poziciji referenta otpreme.

image
Referentica Jasminka Politeo
Tom Dubravec/HANZA MEDIA

- Moje glavne aktivnosti su da vozačima izdajem naloge za utovar i izrada kompletne dokumentacije za otpremu, uključujući i sve carinske dokumente za robu koja se otprema na strana tržišta - dodaje Politeo, čiji kolega Edo Kljaković Gašpić radi na radnom mjestu višeg operatera terminala gdje su mu osnovne zadaće rukovanje i upravljanje instalacijama i opremom na terminalu te održavanje i nadzor procesa prihvata goriva, skladištenja i otpreme goriva na terminalu.

Pod budnim okom Dragiše izvršava se opskrba maloprodajnih mjesta i zračnih luka naftnim derivatima.

Rad od kuće

- Naše područje je relativno veliko, od Novalje na sjeveru do Čilipa na jugu, uključujući otoke te Dalmatinsku zagoru. Poslovi koje obavljam uključuju brigu o sigurnosti ukrcaja, prijevoza te iskrcaja naftnih derivata, vođenje potrebne dokumentacije te povremena naplata kupcima - navodi nam Dragiša, a kolegica Anela dodaje kako tijekom jednog radnog dana planira aktivnosti za sljedeći radni dan što podrazumijeva raspoloživost vozila i vozača, aktivnosti vezane za ispravnosti vozila, koja podliježu propisima i zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, a po potrebi komunicira s ovlaštenim servisima.

Također, brine se za osposobljavanje djelatnika prema svim aspektima zakonskih obveznih osposobljavanja rada na siguran način. Postoje i djelatnici koji posao obavljaju od kuće.

Dragiša nam kaže kako se radi o ljudima čiji rad nije neophodan na punilištu, pa oni pružaju podršku radom od kuće te su 24 sata dostupni za sve upite i eventualne poteškoće.

image
Edo Kljaković Gašpić i Dragiša Gavrić
Tom Dubravec/HANZA MEDIA

Toni, Jasminka i Edo naglašavaju da su s obzirom na novonastalu situaciju vezanu za koronavirus zadovoljni postupkom i brigom poslodavca te smatraju da su pravovremeno dobili zaštitnu opremu u vidu maskica, rukavica i dezinfekcijskih sredstava te upute o ponašanju u navedenoj situaciji.

- Uz laganu dozu straha, trudimo se ostati smireni i maksimalno provoditi upute u vidu osobne zaštite i zaštite kolega i poslovnih partnera s kojima smo svakodnevno u kontaktu. Nadamo se da ćemo uspješno ustrajati u borbi s virusom i uskoro ga pobijediti -optimistično dodaju naši sugovornici.

Inače, Inina Logistika već dugi niz godina uspješno konkurira na tržištu gdje se na prvo mjesto postavlja sigurnosni aspekt. Korištenje zaštitne opreme zato je uobičajeno.

Kažimo kako INA u vlastitoj floti Solin ima 36 vozača, a flota se sastoji od 10 autocisterni, dvije solo cisterne te 7 UNP autocisterni. Dostavljaju gorivo kupcima na svojim maloprodajnim mjestima, popunjavaju zalihe na terminalima i iobavljaju opskrbu goriva za mlazne motore na avioservisima.

- Također, dostavljamo UNP (ukapljeni naftni plin) svim našim kupcima na maloprodaji, malim kućanstvima, domovima, zdravstvenim ustanovama i opskrbljujmo naše kupce na otocima - zaključuje radno raspoložena ekipa Inine Logistike Solin.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. rujan 2020 01:18