Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
BiznisPriča o hrvatskom uspjehu

Prije dvije godine imali su ideju, a danas imaju prvi milijun

Piše Saša Ljubičić
4. srpnja 2016. - 21:19

Aplikacija za pomoć pri vježbanju na otvorenom - Splićanina Nikole Mratinića i Zagrepčanina Luke Macnera - osvaja svijet. Mladi hrvatski dvojac, o čijoj smo inovaciji već pisali, dospio je do Londona. U svojevrsnom biznis centru, od njihove startup tvrtke inozemni investitori žele napraviti veliku, moćnu kompaniju, a kako to misle postići, objasnio nam je Nikola.

- "TechStars" je jedan od najboljih startup akceleratora na svijetu. Startup akceleratori su programi pomoći perspektivnim tvrtkama da što brže i kvalitetnije izrastu u veliki i respektabilan biznis. To nam omogućuju kroz brojna mentoriranja. Mi ćemo u "TechStarsu" u prva dva tjedna imati gotovo sto sastanaka s različitim mentorima. Omogućit će nam i stvaranje poznanstava i partnerstva s ključnim ljudima i firmama koje su krucijalne za našu vrstu startupa - veli Mratinić.

Mađari ih prepoznali

Londonski "TechStars" su osnovali David Cohen i Brad Feld 2006. godine.

- Ući u "TechStarsov" program bilo je doista komplicirano jer je - uz "YCombinator" - najbolji biznis akcelerator na svijetu, tako da je konkurencija ogromna. Za "TechStars" u Londonu se prijavilo više od tisuću timova iz cijelog svijeta, a primili su ih samo jedanaest. Za ilustraciju, šansa da uđete u program "TechStarsa" manja je od jedan posto, dok primjerice prestižni Harvard ima stopu prihvaćanja između pet i šest posto. Sam selekcijski proces također je jako intenzivan i u našem je slučaju trajao gotovo mjesec dana u kojima smo imali petnaestak intervjua s različitim ljudima - veli Mratinić.

No, da bi se uopće moglo doći u priliku konkurirati za usavršavanje u Londonu, u srcu poslovnog svijeta, trebalo je odraditi domaću zadaću.

- Nakon što smo završili program u Zagrebačkom Inkubatoru poduzetništva (ZIP-u) u rujnu 2014., suosnivač "Madbarza" Luka Macner i ja dobili smo investiciju od 115 tisuća dolara od mađarskog fonda "Traction Tribe", što nam je omogućilo da osnujemo firmu, zaposlimo više ljudi i par mjeseci poslije izbacimo našu bodyweight fitness aplikaciju - aplikaciju za treniranje uz pomoć vlastite težine.

U posljednju godinu dana narasli smo na gotovo 700 tisuća korisnika iz cijelog svijeta, a koji su uz pomoć naše aplikacije napravili više od dva milijuna treninga - veli Nikola.

Interesantno je kako je jedna aplikacija, u čije su stvaranje zubni tehničar Macner i student FER-a Mratinić uložili svoje znanje i silni entuzijazam, uskoro počela donositi priličnu dobit.

Prvi milijun

- U razdoblju od osam mjeseci zaradili smo više od milijun i dvjesto pedeset tisuća kuna. Planovi su za budućnost doći do što većeg broja korisnika. Tu govorimo o desecima milijuna korisnika, recimo, dvadeset - trideset milijuna, te stvoriti pravi fitness brand koji će osim bodyweight aplikacije korisnicima nuditi i druge usluge - kaže Nikola.

U britanskom "TechStarsu" su, osim tvrtke u vlasništvu Nikole i Luke, i drugi poslovni timovi iz zemalja poput UK-a, SAD-a, ali i još jedan tim iz male Hrvatske.

- Zbog toga sam izrazito sretan, jer je ovo prvi put da su se dva naša tima našla u istom programu "TechStarsa". Drugi tim iz Hrvatske zove se "Memgraph" i njegovi osnivači su Dominik Tomičević i Marko Budiselić. Oni su razvili "graf bazu" podataka koja je čak 35 puta brža od konkurencije - kaže Nikola.

Traže se kadrovi

Nakon "TechStarsa" ekipa iz "Madbarza" planira se orijentirati na pridobivanje novih korisnika i usavršavanje proizvoda. Zapošljavaju osam ljudi i već im sad treba kadar iz područja digitalnog marketinga i tzv. "community managmenta", što im je trenutačno prioritet. Nakon "TechStarsa" planiraju širiti tim i vjerojatno će im trebati developeri, stručnjaci za marketing i dizajneri. E, pa - sretno. I, tko kaže da i mi Hrvati svoga konja za trku nemamo?

Igra vrhunski tim

A kako se ostali uspješni poslovni ljudi iz Hrvatske mogu domoći prestižnog "TechStarsa"? Važno je dokazati da imaju vrhunski tim.

- Nebrojeno puta nam je rečeno da oni investiraju u ljude, a ne u ideje ili proizvode. U "TechStarsu" prioriteti su: tim, tim, tim, pa onda tržište i traction. Ovo posljednje je nezgodno prevesti, ali značilo bi otprilike da startup za koji tražite potpore mora imati velik broj korisnika ili ljude na listi čekanja, odnosno veliku zajednicu koja ga podržava, a tek na posljednjemu mjestu je sama poslovna ideja. Moj savjet timovima koji se žele prijaviti u "TechStars" je da naprave vrhunski proizvod koji rješava neki stvaran i bitan problem, jer se zna dogoditi da se nude rješenja za nepostojeći problem. Važno je i imati korisnike koji pokazuju da im taj proizvod uistinu treba. Naravno, što više korisnika, to bolje, pogotovo onih koji plaćaju za korištenje tog proizvoda - savjetuje Nikola.

Izdvojeno