StoryEditor
Biznispreživjeti krizu

Prihodi AD Plastik Grupe zbog pandemije pali za 23 posto. Razloga za optimizam ipak ima: u zadnja tri mjeseca blago je narasla prodaja automobila

Piše Jozo Vrdoljak
28. listopada 2020. - 19:05
Goran Mehkek/Cropix

Objavljeni su poslovni rezultati AD Plastik Grupe za prvih devet mjeseci 2020. godine u kojima se očituju posljedice krize izazvane pandemijom virusa COVID-19.

Poslovni prihodi AD Plastik Grupe u izvještajnom razdoblju iznose 841,68 milijuna kuna i manji su za 23,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. EBITDA Grupe iznosi 108,63 milijuna kuna i manja je za 18,7 posto, a u matičnom je društvu ostvaren njezin rast od 5,7 posto na koji je velikim dijelom utjecala prodaja neoperativne imovine i korištenje državnih subvencija.

U tim zahtjevnim okolnostima, ostvarena je neto dobit grupacije u iznosu od 23,79 milijuna kuna što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine pad od 62,8 posto.

„Mada se utjecaj krize očituje na svim tržištima na kojima poslujemo, u trećem su tromjesečju pokazatelji i najave naših kupaca nešto optimističniji. Naime, zabilježen je blagi rast prodaje automobila, a kupci najavljuju veće količine što će se sigurno pozitivno odraziti i na naše kapacitete, a samim time i rezultate. U prilog tome kako proizvođači automobila nisu zaustavili svoje aktivnosti i razvojna planiranja, govore i novougovoreni poslovi vrijednosti 106,6 milijuna eura tijekom ovog izvještajnog razdoblja. Ukoliko se ostvare najave kupaca i ne bude većih iznenađenja, očekivani pad poslovnih prihoda Grupe za 2020. godinu iznosit će oko 25 posto.“, izjavio je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.

Očuvana je financijska stabilnost Grupe pa je neto financijski dug u odnosu na kraj prošle godine smanjen za 59,9 milijuna kuna, odnosno 54,2 milijuna kuna u matičnom društvu. Pokazatelj NFD/EBITDA iznosi 2,21 za AD Plastik Grupu, odnosno 2,56 za matično društvo. „Kako pandemija virusa COVID-19 još uvijek traje, naši su apsolutni prioriteti zaštita zdravlja i sigurnost zaposlenika te održivost poslovanja i financijska stabilnost. Poduzimamo sve potrebne mjere i svoje smo planove, troškove i investicije prilagodili novim okolnostima. Osigurana je likvidnost kompanije i dobra bilanca što će nam olakšati poslovanje u ovim izazovnim okolnostima.“, rekao je Marinko Došen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

26. studeni 2020 19:12