Prvi put nakon više od desetljeća američka marka odjeće Abercrombie & Fitch bilježi dvocifreni rast prodaje dvije godine zaredom.
Tvrtka je objavila da je prodaja u razdoblju od veljače do travnja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine skočila za 22 posto i dosegnula milijardu dolara, što je njihov kvartalni rekord. U SAD-u su prihodi porasli za gotovo četvrtinu, dok su u Europi porasli za petinu, izvijestio je BBC.
‘Mislim da nikada nisam vidio brend koji se tako brzo podigao iz mrtvih,’ napisao je na društvenim mrežama glavni izvršni direktor investicijske tvrtke Lupton Capital, Jonah Lupton.
Tvrtka je u devedesetim godinama prošlog stoljeća bila poznata po tome što se obraćala tinejdžerima, ali je bila i ozloglašena zbog svojih modela koji su u trgovinama pozirali bez majica. Posljednjih godina promijenili su ponudu, značajno su uozbiljili i ponudu i marketing te pokušavaju privući ozbiljniju odraslu publiku, podsjeća Forbes.
Također su usvojili inkluzivniji pristup i, između ostalog, uveli širi raspon veličina – što je značajan pomak za tvrtku.
Podsjetimo, bivši izvršni direktor brenda Mike Jeffries, koji je preuzeo tvrtku u problemima 1992. godine i preobrazio je u jedan od najprepoznatljivijih modnih brendova, jednom je izjavio da ‘mnogo ljudi ne spada u njihovu odjeću’. Koliko su bili na pogrešnom putu potvrđuje i podatak da je tvrtka 2004. godine pristala na isplatu 50 milijuna dolara zbog diskriminatorne prakse zapošljavanja.
Jefferies (79) se suočio i s optužbama da je seksualno iskorištavao i zlostavljao muškarce na događajima koje je organizirao diljem svijeta, te da je s britanskim partnerom Matthewom Smithom (60) vodio mrežu za trgovinu seksualnim uslugama. Nedavno je protiv njega pokrenuta i istraga FBI-a.
U listopadu prošle godine BBC je objavio dokumentarni film i niz podcasta o ovom slučaju, a dvogodišnja novinarska istraga koju su proveli otkrila je da je dobro organizirana mreža koristila posrednike kako bi modnom mogulu pronašli mlade zgodne muškarce za seks. Orgije su se odvijale u njegovim njujorškim rezidencijama i luksuznim hotelima diljem svijeta, uključujući London, Pariz, Veneciju i Marakeš.
BBC je razgovarao s 12 muškaraca koji su opisali te događaje u vremenu od 2009. do 2015. godine. Osam muškaraca izjavilo je da ih je regrutirao posrednik, za kojeg su kazali kako mu nedostaje dio nosa koji je prekriven flasterom od zmijske kože. BBC ga je identificirao kao Jamesa Jacobsona. Dokumenti koje je pronašao BBC, uključujući karte za letove i itinerere događaja, otkrili su da je postojala visoko organizirana operacija koja je uključivala mrežu regruta i posrednika Jamesa Jacobsona. Također su naveli kako je Jacobson od njihovih novinara više puta tražio da se "nagode", govoreći: "Izostavi moje ime i sve ću ti reći."
Dio muškaraca koji su dovođeni modnom direktoru je naveo da su prvotno bili obmanuti oko događaja i da im nije rečeno da je u pitanju seks. Drugi su rekli da su shvatili da će se od njih tražiti seks ali ne baš i sve što se od njih očekivalo. Svi su oni bili plaćeni. Nekoliko ih je BBC-ju reklo da su im nudili mogućnost modeliranja za popularni A&F. Prema američkom zakonu, trgovina ljudima u svrhu seksa uključuje prisiljavanje odrasle osobe da otputuje u drugu državu ili zemlju radi seksa za novac uz korištenje sile, prijevare ili prisile.
Mladići su posvjedočili kako bi se na tim zabavama Mike Jeffries i Matthew Smith upustili u seksualne aktivnosti s otprilike četiri muškarca ili bi ih naveli da imaju seksualni odnos jedan s drugim. Nakon toga, muškarci su rekli da im je osoblje dalo kuverte pune tisuća dolara.
Većina muškaraca tvrdi da ih je posrednik Jacobson "seksualno auditirao", tražeći ili nudeći oralni seks prije nego što su predstavljeni Jeffriesu i Smithu. Svi su muškarci morali potpisati ugovor o tajnosti, a svoj primjerak ugovora nisu dobili. No, znali su da će biti tuženi ako progovore.
U kompaniji je Mike Jeffries bio silno utjecajna osoba i iznimno dobro plaćena. Kroz dva desetljeća od 1990-ih, transformirao je A&F iz propadajućeg dobavljača opreme u trgovine usmjerene na tinejdžere vrijedne milijarde dolara. S pozicije je odstupio 2014., nakon pada prodaje i otišao s mirovinskim paketom procijenjenim na oko 25 milijuna dolara.
Tvrtka se od tada uspješno preoblikovala i više nema dodirnih točaka s nekadašnjim standardima tvrtke, rekao je Neil Saunders, izvršni direktor tvrtke GlobalData koja se bavi analizom podataka.
Dionice tvrtke, koja ima više od 750 trgovina diljem svijeta, porasle su s približno 25 dolara početkom 2023. na više od 189 dolara, koliko iznose danas, zbog preokreta.