StoryEditorOCM
Bizniskupujete li?

Ovo su tri najjača trgovačka lanca u Hrvatskoj: podaci sve otkrivaju, najbolje ‘kuri‘ svježa hrana, a jedan sektor se popravio otkako su ublažene covid mjere

Piše PSD
27. rujna 2022. - 11:48

Na rang listama hrvatskih tvrtki s najvećim prihodima među prvih 10 iz godine u godinu su tri-četiri trgovačka lanca. Na onoj za 2021. zauzeli su četiri pozicije. Uz vodeći Konzum u toj su skupini Lidl, Spar i Plodine, piše Poslovni dnevnik. 

U milijardama kuna godišnji se prihod mjeri u još pet lanaca trgovina pretežito prehranom, pićem i proizvodima za kućanstvo. A računajući i neprehrambene trgovačke niše, od drogerija do do-it-yourself segmenta, u “klubu milijardera” po prometu lani je bilo još sedam igrača.

Za većinu najvećih trgovačkih lanaca prošla je godina bila prilično dobra, s visokim jednoznamenkastim, a za neke i s dvoznamenkastim stopama rasta prihoda. Neki su se pohvalili i rekordnim brojkama. Kao i ukupnom gospodarskom oporavku, tome je nemalo pridonio oporavak privatne potrošnje, posebice turističke.

No, očito su se glavni igrači dobro prilagodili i promjenama navika potrošača. Konzum kao dugogodišnji “broj 1” među maloprodajnim lancima u Hrvatskoj izdvaja nekoliko glavnih trendova. Primjerice, potrošači se sve više okreću kupnji osnovnih proizvoda (a ne luksuznih) i akcijama.

Oko polovine ukupne mjesečne prodaje odnosi se na svježu hranu, meso, voće i povrće. Raznolikost u kanalima prodaje dobiva na važnosti iako i dalje prevladavaju tradicionalni načini kupovine. Trend online kupovine i dalje je u porastu, a vrijeme dostave je sve bitniji faktor. Povećao se i trend velikih kupnji jednom tjedno, a najposjećeniji formati su supermarketi. Ublažavanjem Covid-mjera vidljiv je i oporavak ToGo segmenta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2022 16:20