
Snažan splitski brend sada u polovičnom vlasništvu drži “Tommy” dok preostalih 50 posto ostaje u rukama Joška Svaguše i njegove bivše supruge Jasminke. I upravljačke uloge su jasno podijeljene - Joško Svaguša ostaje na čelu tvrtke, a predsjednik Nadzornog odbora postao je Ante Josić, čovjek od Mamićeva najvećeg povjerenja.
Regionalni lider
O visini transakcije službeno nije moguće doznati ništa. Za suvlasnike je to službena tajna o kojoj se javno ne govori. Neslužbeno, procjenjuje se da je novi suvlasnik u “Bobis” unio oko tri milijuna eura. Tim novcem zatvorene su sve otvorene stavke, podmirene obveze prema dobavljačima, a ponešto je ostalo i za tekuće poslovanje.
“Bobis” je, danas, financijski stabiliziran i osnažen, posve pripremljen za ekspanzivan poslovni uzlet.
Tomislav Mamić, nesklon pretjeranim rizicima i poslovnim zalijetanjima, veliki zagovornik organskog rasta na vlastitom kapitalu, dugo je pregovarao o poslovnom povezivanju. U “Bobisu’ je očito vidio snažan potencijal oko kojega se vrijedi pozabaviti. Svoje motive objašnjava ovako:
- Nezadovoljni stanjem na tržištu, a vođeni željom i potrebom da našim kupcima osiguramo svakodnevno svježe, zdrave i kvalitetne pekarske i slastičarske proizvode, odlučili smo se strateški povezati s tvrtkom “Bobis” i stvoriti respektabilnu tvrtku, regionalnog lidera u ovom segmentu.
Povezivanje “Bobisa” i trgovačkog giganta koji je prešao dvije milijarde kuna godišnjeg prihoda, 40 milijuna kuna dobiti, 2500 zaposlenih i 800 milijuna kuna imovine, intrigantna je i važna poslovna priča za Split i Dalmaciju. Iako se o tome malo zna Tomislavu Mamiću to nije prvi izlet u proizvodnju. Sličnih, vrlo pozitivnih, iskustava već ima.
“Bobis” će ostati i razvijati se kao samostalna tvrtka, ali s izuzetno jakim zaleđem i sinergijskim učincima.
- Logično je da će u novoj vlasničkoj situaciji naš proizvodni program ekspandirati u maloprodaji “Tommyja”, pojavit ćemo se tamo gdje nikada nismo bili ali nećemo se oslanjati samo na tu snagu. “Bobis” istovremeno ima i svoj plan koji se temelji na širenju maloprodaje na najatraktivnijim punktovima u Splitu i dalmatinskim gradovimna - kaže Joško Svaguša.
- Spajanje proizvodnje je dugo pripremano, analizirano je sve i sigurni smo u pozitivne reakcije tržišta. Proširenje proizvodnog asortimana značit će osvježenje i dodatno osnaženje brenda “Bobis”- uvjeren je Joško Svaguša.
Osim značajnog povećanja proizvodnje, širenja asortimana, pozicioniranja maloprodaje po cijeloj Dalmaciji i promjene vizualnog identiteta tvrtke, posebna pažnja posvetit će se kvaliteti proizvoda. U želji da se podignu standardi “Bobis” planira kadrovska osnaženja a već je angažirao iskusne francuske pekare koji uvode inovacije i obučavanje mlade kadrove. Nastavit će se s takvom praksom.
“Bobis” je, danas, financijski stabiliziran i osnažen, posve pripremljen za ekspanzivan poslovni uzlet.
Tomislav Mamić, nesklon pretjeranim rizicima i poslovnim zalijetanjima, veliki zagovornik organskog rasta na vlastitom kapitalu, dugo je pregovarao o poslovnom povezivanju. U “Bobisu’ je očito vidio snažan potencijal oko kojega se vrijedi pozabaviti. Svoje motive objašnjava ovako:
- Nezadovoljni stanjem na tržištu, a vođeni željom i potrebom da našim kupcima osiguramo svakodnevno svježe, zdrave i kvalitetne pekarske i slastičarske proizvode, odlučili smo se strateški povezati s tvrtkom “Bobis” i stvoriti respektabilnu tvrtku, regionalnog lidera u ovom segmentu.
Povezivanje “Bobisa” i trgovačkog giganta koji je prešao dvije milijarde kuna godišnjeg prihoda, 40 milijuna kuna dobiti, 2500 zaposlenih i 800 milijuna kuna imovine, intrigantna je i važna poslovna priča za Split i Dalmaciju. Iako se o tome malo zna Tomislavu Mamiću to nije prvi izlet u proizvodnju. Sličnih, vrlo pozitivnih, iskustava već ima.
“Bobis” će ostati i razvijati se kao samostalna tvrtka, ali s izuzetno jakim zaleđem i sinergijskim učincima.
- Logično je da će u novoj vlasničkoj situaciji naš proizvodni program ekspandirati u maloprodaji “Tommyja”, pojavit ćemo se tamo gdje nikada nismo bili ali nećemo se oslanjati samo na tu snagu. “Bobis” istovremeno ima i svoj plan koji se temelji na širenju maloprodaje na najatraktivnijim punktovima u Splitu i dalmatinskim gradovimna - kaže Joško Svaguša.
Jačanje brenda
Financijski stabilan, osnažen, redizajniran i opremljen novim tehnologijama “Bobis” sad ima velike šanse za bitnim povećanjem tržišnog udjela. Brend čiji su sinonimi prvenstveno bili kolači i kava širit će proizvodnju i na kompatibilne pekarske proizvode. Neće biti dvostrukog identiteta jer ime “Svaguša” nestaje a “Bobis” će se ubuduće, kažu, vezivati i uz odličan kruh.- Spajanje proizvodnje je dugo pripremano, analizirano je sve i sigurni smo u pozitivne reakcije tržišta. Proširenje proizvodnog asortimana značit će osvježenje i dodatno osnaženje brenda “Bobis”- uvjeren je Joško Svaguša.
Osim značajnog povećanja proizvodnje, širenja asortimana, pozicioniranja maloprodaje po cijeloj Dalmaciji i promjene vizualnog identiteta tvrtke, posebna pažnja posvetit će se kvaliteti proizvoda. U želji da se podignu standardi “Bobis” planira kadrovska osnaženja a već je angažirao iskusne francuske pekare koji uvode inovacije i obučavanje mlade kadrove. Nastavit će se s takvom praksom.
'Bobis' danas"Bobis" ima više od 400 zaposlenika u proizvodnji, distribuciji i prodaji, 65 prodajnih mjesta od Makarske, Imotskog do Rogoznice uz godišnji promet od 95 milijuna kuna. U 2014.godini potpuno je objedinjena slastičarska i pekarska proizvodnja na jednom mjestu, u Solinu. |
Spašen ‘Mesopromet’Nakon što smo uspješno realizirali - što široj javnosti nije poznato - projekt ‘Mesopromet’ kojega smo 2004. godine kupili u stečaju, zajedno s tvrtkom ‘Petason’, i od njega napravili respektabilnu tvrtku, vodeću u regiji u proizvodnji i preradi mesa s preko stotinu zaposlenih, to isto želimo ponoviti i u slučaju ‘Bobis’ - kaže Tomislav Mamić. |