Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Biznisiznajmljivači, oprez!

Našim turističkim tržištem haraju prevaranti koji će vas bez problema 'nasaditi' za stotine tisuća kuna: savjetujemo kako izbjeći probleme i mirno spavati

Piše Saša Ljubičić
11. svibnja 2018. - 09:35

Dalmacija je preplavljena tzv. bukerima koji nude svoje usluge iznajmljivačima, no potonjima takvi aranžamani nerijetko prisjednu.

Predsjednica Sekcije Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Martina Nimac-Kalcina, upozorava iznajmljivače da moraju biti izuzetno oprezni i ne ulaziti u poslovne aranžmane s bilo kim jer bi ih ta nepromišljenost moglo skupo koštati.

- U jako puno slučajeva čula sam da su oni koji su drugima vodili apartmane bez ugovora, odnosno uredno registrirane turističke agencije ili tvrtke, ostali dužni vlasnicima jer im nisu isplatili to što su usmeno dogovorili. Zato je, naglašavam, najvažnije potpisati ugovor koji definira prava i obveze iznajmljivača i vlasnika smještajnih kapaciteta, a on mora i jedino može biti sklopljen s turističkom agencijom - savjetuje Martina Nimac-Kalcina, vlasnica agencije "Amabile", iznajmljivače koji su olako prepustili upravljanje apartmana poznanicima, studentima ili jednostavno ljudima koje im je netko preporučio.

- Nitko se osim vlasnika apartmana, ili vlasnika i zaposlenika turističke agencije, ne smije baviti bukiranjem smještaja! Međutim, takve se stvari nažalost rade kao i mnoge takve slične, ali to je onda odnos između iznajmljivača i onoga tko to radi - koji je nezakonit, a za samog iznajmljivača i jako rizičan. U takvom se odnosu iznajmljivači najčešće opeku jer bivaju izvarani. Svaka ozbiljna turistička agencija stavit će na uvid iznajmljivaču prodajne kanale na kojima ga je oglasila, a on će znati gdje se točno njegov smještaj i po kojim cijenama prodaje - veli Nimac-Kalcina.

U posljednje je vrijeme popularan tzv. lažni overbooking. Goste se vara na način da im se prikazuje jedan apartman, a kad on stigne na željenu adresu, pod izlikom da je u apartmanu nestalo vode ili struje, vodi ga se na drugu, najčešće neku obližnju lokaciju u apartman redovito lošije kvalitete.

Tako dobar smještaj postaje mamac za one druge, manje atraktivne kapacitete, pa se na prijevarni način dolazi do gostiju koji plate jedno, a dobiju drugo. A to drugo je obično - mačak u vreći. Čista podvala.

I zato se žale, pišu komentare na web-oglašivačima, odlaze i u urede turističke zajednice tražiti pomoć, ali i u policiju kad shvate da su ih "bookeri" dobro izvozali i da se nije radilo o nikakvoj višoj sili, nego o namjeri da ih privuku fotografijama jednog, a "uvale" im drugi smještaj.

- Srećom, u Booking.comu, kao uvjerljivo najvećem i najpoznatijem web-oglašivaču smještaja, počeli su paziti koga i što oglašavaju. Prate se i komentari, jer ne možete tek tako gosta odvesti na drugu adresu, on će o tom neugodnom iskustvu ostaviti pisani trag, a što će onda biti putokaz drugima da ih ne nasanjkaju na isti način. Ako vlasnik barem malo, tek površno kontrolira svoj web-profil, vidjet će što mu piše u komentarima i paziti da ga se ne prevari na ovaj način - kaže Nimac-Kalcina.

- Da se razumijemo, neki od tih "prijateljskih" aranžamana krenu u dobroj vjeri i kako treba, no težak je to posao i ako vi nemate agenciju, ako niste dobro organizirani i stručno potkovani, cijeli posao može propasti. Booking.com i svi drugi non-stop mijenjaju pravila igre i ako nemate posla s profesionalcem, to se ne može tek tako pratiti. Kad već spominjem Booking.com, oni su kao najveći web-oglašivač svake godine sve bolji i bolji prema domaćinima i traže rješenja o kategorizaciji za sve, za razliku od Airbnba koji ne traži ništa i tu može doći do problema - kaže Nimac-Kalcina.

U zadnje vrijeme se sve češće isti privatni smještaj, na istom prodajnom kanalu - oglašava više puta.

- I onda dolazi do zavrzlama jer se preklapaju rezervacije. Takvo što se ne bi smjelo raditi, a ako vlasnik apartmana ima svoje rezervacije, onda je dužan obavijestiti agenciju s kojom surađuje da su njegovi termini popunjeni.

Otimanje gostiju
Da prijevare na internetu, a koje se tiču lažnih iznajmljivača, znaju biti jako opasne, svjedoči situacija iz Kanade. U Torontu je u posljednje dvije godine zabilježeno osamdeset slučajeva trgovine seksualnim robljem, a za što su zloupotrijebljeni upravo poznati web-oglašivači čiji administratori nisu striktno provjeravali generalije iznajmljivača.

Takvi prevaranti bi ukrali fotografiju tuđeg apartmana, a kada bi u njemu odsjela gošća, oteli bi je i prodali u seksualno roblje. Kako sve više osoba danas putuje bez društva, takvi su, pogotovo žene, izloženi ovakvim vrstama napada koji kreću iz virtualnog svijeta.

Ne kradite fotografije s interneta
Prijevare obično kreću krađama fotografija s interneta. Martina Nimac-Kalcina naglašava da se nikada ne smiju 'skidati' tuđe snimke s neta.

- Znam osobno za nekoliko slučajeva u kojima su iznajmljivači izgubili sudske parnice jer su ih tužili fotoreporteri. Morali su im platiti odštete. Zato još jednom, zaboravite na korištenje tuđih fotografija jer tako kršite Zakon o autorskim pravima.

 

#TURIZAM#APARTMANI#IZNAJMLJIVAčI#MOJ APARTMAN

Izdvojeno