StoryEditor
Biznis'plišanac' budućnosti

Mladi hrvati oduševili Amerikance: ovo je 'Juvo' - revolucionarna igračka koje pazi na vaše dijete dok niste s njim

30. listopada 2016. - 23:01

Sve je počelo s jednom reklamom. Na njoj dječak od kojih šest, možda sedam godina, kovrčave kose i sanjarskih očiju, kakve valjda samo djeca te dobi imaju, objašnjava da nije uspio naučiti voziti bicikl, otići na put oko svijeta, vjenčati se niti odrasti jer je poginuo od onoga što crne kronike svugdje u svijetu zovu nesretnim slučajem.

Reklamu je naručila američka osiguravateljska tvrtka "Nationwide", emitiravši je u najudarnijem od svih udarnih TV termina: u poluvremenu Super Bowla, na kojemu snage odmjeravaju najmoćnije momčadi američkog nogometa. Čak i za američke standarde, to je bilo previše. Tvrtka je optužena da beskrupulozno želi zaraditi igrajući se emotivnom pričom o mrtvom dječaku; oni su se branili da im je namjera bila tek da upozore roditelje da se veliki broj smrti djece koje se dogode u vlastitom domu može prevenirati.

- Tu se, na priči o reklami s američkog Super Bowla iz 2015., rodila ideja o Juvo-Home Friend projektu – kaže nam Matija Strbić, netom završeni student zagrebačkog Fakulteta elektronike i računarstva iz Siska.

Pozvao nas je u HUB385, prostore nekadašnje tekstilne tvornice, nedavno preuređene u atraktivni poslovni inkubator, kako bi predstavio jedan od najuspješnijih hrvatskih startup-projekata koji se, s nizom nagrada koje je već pokupio na smotrama u Hrvatskoj, i žestokom konkurencijom s kojom se uspješno nosio u Seattleu, na finalu Microsoftova natjecanja Imagine Cup, početkom iduće godine sprema za novi izazov: finaliziranje pilot-verzije Juvo-Home Frienda i veliku crowfunding kampanju za daljnju popularizaciju ove priče.

Statistike, posebno one u SAD-u, Matiju su vrlo brzo uvjerile da su stradanja djece u njihovu obiteljskom domu, stanu, pa i broj smrti mališana do kojih dolazi padom namještaja, ozljedama u kuhinji, utapanjem u kadi ili bazenu, iznenađujuće, gotovo pa zabrinjavajuće velika. U nakani da tome stane u kraj, on je osmislio sistem koji će, uz pomoć senzora pričvršćenog na strop, plišane igračke i mobilne aplikacije, u svakom trenutku obavještavati roditelje o tome gdje se njihov mališan kreće. Je li izašao iz sobe u kojoj se do tada mirno igrao, penje li se uz policu s knjigama, silazi li sa stepenica ili se približava bazenu punom vode.

- U trenutku kada su senzori postavljeni na strop, izlaz iz prostorije je blokiran. Kada dijete krene prema izlazu, majka ili otac, koji se u tom trenutku mogu nalaziti u drugoj prostoriji, prime signal. Narukvica ili Applewatsh koji imaju na ruci - zavibrira. Istovremeno plišana igračka koja se s djetetom nalazi u sobi aktivira zvučnik. Dijete začuje glazbu ili glas roditelja. To je dovoljno da mu nakratko odvrati pažnju i osigura roditeljima dovoljno vremena da stignu do sobe – objašnjava Matija princip na kojemu počiva njegova zamisao. Preko studentske Facebook grupe našao je kolege s FER-a, Ekonomije i Strojarstva kojima se svidjela ideja, i oni su se bacili na posao.

Isprva je Juvo-Home Friend trebao biti projekt namijenjen čuvanju djece s teškoćama u razvoju, no vrlo brzo je agilna ekipa uvidjela da potencijal postoji i ako se on proširi na sve mališane.

- Amerika je zemlja u kojoj obitelji često imaju kuće velike površine, pa i bazene. Juvo-Home Friend može pripomoći roditeljima u onim situacijama kada oni kuhaju ručak u kuhinji ili obavljaju neki drugi posao u dnevnom boravku, a njihovo se dijete igra u drugoj sobi. I obavještava ih u trenutku kada dijete zakorači izvan prostorije, na hodnik, terasu ili dvorište – pojašnjava Sara Bajlo, Splićanka zadarskih korijena, s diplomom Ekonomskog fakulteta i iskustvom u marketingu i odnosima s javnošću, koja je u ovom projektu zadužena za izgradnju zajednice roditelja i marketing.

A upravo su roditelji okupljeni u fokus grupu signalizirali ovoj mladoj i agilnoj ekipi da je narukvica puno bolje rješenje od mobitela, jer nju roditelj nosi svugdje i nema straha da će je negdje ostaviti, da se senzori ne moraju postaviti samo na izlazu, nego i iznad polica, ormara ili ostalih predmeta na koja se djeca mogu početi penjati. Specijalist za razvoj senzora je mladi zagrebački developer, također FER-ovac Stanko Krtalić Rusandić.

Senzori su programirani tako da prepoznaju dijete po njegovoj visini i ne mogu ga zamijeniti s kretanjem kućnog ljubimca ili neke druge osobe u prostoriji. Mobilnu aplikaciju, u slobodno vrijeme uz svoje radne obaveze, osmišljava Igor Armuš iz Istre. Student stojarstva iz Zagreba Ivor Turčin zadužen je za digitalni marketing i prodaju, dok se Viktor Viljevac, mladi ekonomist, brine o financijama i predstojećoj crowfunding kampanji koju "juvovci“ namjeravaju pokrenuti kako bi prikupili novac za iduću fazu projekta.

- Nakon što završimo prototip, krajem veljače planiramo krenuti s crowfundingom i na taj način pribaviti novac za daljnju promociju, novi video i digitalni marketing. Sve su to koraci kojima namjeravamo projekt učiniti prepoznatljivim, objasniti sve njegove prednosti i doći do potencijalnih investitora – ističe Viktor.

Jer, stvarni je cilj svakoga startupa - osim uživanja u kreiranju originalne ideje i promatranja kako se ona razvija i raste – i da se za projekt zainteresiraju potencijalni ulagači i od njega, iz dobre ideje, na koncu stvori gotov proizvod. Koji će pripomoći da dječak s početka priče ipak nauči voziti bicikl, ode na put oko svijeta, nauči letjeti. Ukratko, da mu se da šansa da uspije odrasti.


Otkud naziv?
Ime Juvo, zaštitni znak projekta, nije odabran slučajno. Radi se o latinskoj riječi koja, prevedena na hrvatski, znači štititi, čuvati, pomagati. Naziv kao pogođen 'u sridu'.


Uspjesi na natjecanjima
Juvo-Home Friend u rujnu ove godine pobijedio je na startup kampu u Rijeci i time izborio izravan ulazak u ljubljanski ABC akcelerator. Ovoga ljeta ova je mlada ekipa izborila plasman u finale Microsoftova natjecanja Imagine Cup. Od ukupno 158 ekipa, Juvo-Home Friend uspio je biti među 35 finalista i među šest s područja srednje i istočne Europe.

 

Izdvojeno

02. kolovoz 2020 15:21