StoryEditor
Biznispodaci eurostata

Loša vijest glasi: turistički rezultati su nam prepolovljeni u odnosu na lani. Utješna je vijest da smo najbolji na Mediteranu

20. studenog 2020. - 14:51
Božidar Vukičević/Cropix

Posljednji objavljeni podaci Eurostata, europskog statističkog ureda, o turističkom prometu u sedam mjeseci ove godine u članicama Europske unije, pokazuju da je Hrvatska u razdoblju od siječnja do srpnja zabilježila najmanji pad u broju domaćih i stranih turista te u ostvarenim turističkim noćenjima u turističkim objektima među mediteranskim zemljama, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izvješćuje Hrvatska udruga turizma (HUT).

Podaci pokazuju da je u razdoblju od siječnja do kraja srpnja Hrvatska ostvarila razinu domaćih turističkih dolazaka od 63 posto te dolazaka stranih turista na razini od 39,2 posto u odnosu na prošlu godinu.

Gledajući samosrpanj, brojke su značajno bolje. Hrvatska je u srpnju ostvarila 91,9 posto razine dolazaka domaćih turista i 65,4 posto dolazaka stranih turista. Što se tiče turističkih noćenja ostvarenih u turističkim objektima, Hrvatska je u sedam mjeseci ove godine ostvarila 41,1 posto noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu, dok je u srpnju ostvareno 57,5 posto noćenja u odnosu na srpanj prošle godine.

Sigurnost

U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja listopada ostvareno 7.596.097 dolazaka i 53.623.053 noćenja, što čini 50 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju mjereno turističkim noćenjima. Tržišta s kojih je ostvaren najveći turistički promet su Njemačka, Hrvatska, Slovenija, Poljska, Češka i Austrija. Samo u listopadu ostvareno je 207.778 dolazaka i 1.188.658 noćenja, a tržišta s kojih je ostvaren najveći turistički promet u listopadu su Hrvatska, Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska i Češka.

Unatoč aktualnoj situaciji sa širenjem koronavirusa u čitavoj Europi te otkazivanju ključnih turističkih sajmova, posebno u Njemačkoj, koja je za Hrvatsku ključno emitivno turističko tržište, domaći turistički stručnjaci smatraju da bi sljedeća turistička sezona, iz današnje perspektive, mogla biti vrlo slična ovogodišnjoj te da Hrvatska ponovno može ostvariti bolji rezultat.

image
Jakov Prkić/Cropix

– I sljedeće će godine glavni motiv putovanja biti sigurnost u najširem smislu te riječi. Moramo se potruditi biti sigurna turistička destinacija i svoju domaću zadaću napraviti kako smo je napravili i ove godine, a to je da nismo imali ni jedan slučaj novozaraženih u komercijalnim smještajnim turističkim objektima. Ove godine su najveći dio gostiju činili gosti koji su već prije bili u Hrvatskoj, no uspjeli smo pridobiti i neke "nove" goste koji su donedavno birali druge mediteranske destinacije te vjerujemo da ih možemo očekivati i sljedeće godine.

Očekuje se da će i sljedeće godine na dobitku biti autodestinacije, da će ponovno biti vrlo prisutna last minute potražnja, da će se tražiti smještajni objekti viših kategorija, oni fizički izdvojeni koji jamče izoliranost, te da će dodatno značajno porasti online rezervacije – ocjenjuje Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

image
Veljko Ostojić
Goran Šebelić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

20. studeni 2020 14:51