StoryEditor
Biznisnovi standardi

Kako uspjeti na turističkom tržištu nakon pandemije? Raste potražnja za luksuzom, evo što su gosti posebno tražili i cijenili ovoga ljeta

29. studenog 2020. - 19:29
Luksuzni apartman u SplituPaun Paunović/Cropix

Najam luksuznog smještaja u Hrvatskoj je tijekom ovogodišnje sezone ostvario 12 posto više dolazaka u odnosu na ljetno razdoblje 2019. godine, uz prosječnu popunjenost smještajnih kapaciteta od čak 86 posto, što je najveći postotak rasta i popunjenosti u ovogodišnjoj turističkoj sezoni.

Podaci su to "Croatia Luxury Renta", domaće turističke kompanije specijalizirane za najam luksuznog smještaja, a koja je tijekom završene ljetne sezone zabilježila promjene standarda i novih specifičnih zahtjeva gostiju prigodom rezervacije i tijekom boravka na lokacijama.

Prema prikupljenim podacima "Croatia Luxury Renta", privatni smještaj bio je ključan za ostvarenje solidnih rezultata domaće turističke sezone. Da se za svakoga gosta vrijedilo potruditi, pokazuju podaci te agencije prema kojima je utjecaj pandemije značajno utjecao na ponašanje, mjere opreza, ali i specifične zahtjeve koje su gosti imali tijekom rezerviranja i samog boravka u našoj zemlji.

Protokol ponašanja

– Najviše puta upućen zahtjev od strane klijenata bila je potražnja smještajnih jedinica na lokacijama bliže njihovu mjestu prebivališta, kako bi skratili trajanje putovanja i doputovali vlastitim automobilima. Zbog toga zahtjeva, koji se očito prelio na veliku većinu ovogodišnjih posjetitelja jadranske obale, najviše su prosperirali sjeverni, a u nešto manjoj mjeri i srednji Jadran, s naglaskom na Istru, Kvarner i lokacije u okolici Zadra – kaže Kristijan Gržetić u ime "Croatia Luxury Renta".

Prema njihovim podacima, gosti su inzistirali na smještaju u jedinicama na osami, bez susjeda u neposrednoj blizini. Prigodom dolaska tražili su beskontaktnu primopredaju ključeva, uz mogućnost dostave hrane i namirnica, a zbog želje za poštovanjem zdravstvenih i sigurnosnih aspekata velik broj ih je tražio detaljnu dezinfekciju interijera, čestu izmjenu vode u bazenima te svakodnevnu izmjenu ručnika. Tražen je protokol ponašanja pri dolasku i odlasku uz naznačena pravila i restrikcije u državi povezane s mjerama zaštite od širenja koronavirusa.

Zanimale su ih informacije o pravilima ponašanja u mjestu u kojem se nalazi smještajna jedinica – nose li se maske, kako se ponaša lokalno stanovništvo i slično. Velika većina odlučivala se za smještajne kapacitete koji nude kompletnu opremu, poput saune, gyma, jacuzzija, igrališta za tenis, uz što više zabavnih sadržaja za djecu na posjedu s ciljem da se što manje napušta kuća. Da je vrijeme u kojem živimo uistinu specifično, potvrđuje podatak kako je velik broj posjetitelja inzistirao na brzini i stabilnosti internetske veze zbog rada izvan ureda (bleisure odmor – business and leisure), što je dodatno produljilo prosječan boravak gostiju.

Neželjene posljedice

Nešto manji broj posjetitelja tražio je usluge osobnog kuhara, opcije zabave i aktivnosti u mjestu boravka, detaljno radno vrijeme restorana, barova, lokalnih trgovina i pekara te organizaciju poludnevnih i dnevnih izleta privatnim brodom. Gosti koji su tražili usluge skipera na brodovima inzistirali su na liječničkim potvrdama kako isti nisu zaraženi koronavirusom.

– Ova je sezona producirala nove turističke standarde koji bi se mogli pokazati standardima i u idućim godinama. Očigledno je kako je pandemija uzrokovala potrebu za detaljnijim informiranjem o standardima na lokaciji, ali i izraženim mjerama opreza. Iz podataka koje smo prikupili očito je kako su najtemeljitiji u planiranju i izbjegavanju neželjenih posljedica Nijemci, Švicarci, Skandinavci i Nizozemci, dok ih u nešto manjoj mjeri prate Austrijanci, Slovenci, Mađari, Poljaci, Slovaci i Česi – ističe Josip Stulić iz "Croatia Luxury Renta".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2021 00:59