StoryEditor
Biznisnije tako ni loše

Hrvoje Veselko, predsjednik Uprave ‘Sunce Hoteli‘, o sezoni koja je za nama: Brojnost gostiju iz Ukrajine, Poljske i Rumunjske pravo je iznenađenje

11. rujna 2020. - 20:00
Hrvoje Veselko, predsjednik Uprave 'Sunce Hoteli'  Marko Todorov/Cropix

Hoteli su oduvijek bili svijet za sebe, svijet u kojem se dobro jelo, odlično provodilo, odmaralo, svijet u kojem je baš svaki gost pronalazio nešto za sebe. I dalje je tako, samo je malo drukčije, novo je normalno.

Digitalizacija se pokazala punim pogotkom, smanjila je duljinu zadržavanja gostiju na recepciji hotela kod prijema i kod odjave. Svjesni potrebe za zaštitom, i djelatnici i gosti pomirili su se s tim da nose zaštitne maske, da dezinficiraju ruke u svakoj prilici, da se hrana i na švedskom stolu servira od kuhara, iza pleksiglasa... Bez obzira na sve to - sezona koja je, eto, već za nama, sezona od koje, ruku na srce, mnogi nisu očekivali baš ništa - nije uopće bila loša.

Porazgovarali smo o tome s Hrvojem Veselkom, predsjednikom Uprave "Sunce Hoteli" d.d.

Jeste li zadovoljni ostvarenim, je li moglo bolje - ako da - kako?
- "Sunce Hoteli" d.d. od prvog su tjedna lipnja postupno otvarali svoje destinacije, odgovarajući na dinamiku unaprijed rezerviranog smještaja i prilagođavajući se dinamici dolazaka gostiju koji su ove godine intenzivno koristili “last minute“ rezervacije. Sezona se, zahvaljujući povoljnoj epidemiološkoj slici - razvijala pozitivno, i do sredine kolovoza bili smo izrazito optimistični u vezi rujna i listopada. Naš je optimizam kulminirao 12. kolovoza, otvaranjem značajnijeg kapaciteta smještaja u Brelima. Međutim, nagle promjene epidemiološke slike koje su uslijedile krajem kolovoza sezonu su, nažalost - skratile i prisilile nas na mjere optimizacije i zatvaranja dijela hotela.

Bez obzira na sve - sezona je imala pozitivne efekte?
- Pozitivni efekti ove sezone svakako su - jači oslonac na direktne kanale prodaje, neka nova emitivna tržišta koja su se u značajnijem postotku pojavila na destinacijama, poput Ukrajine, Poljske i Rumunjske, nadomještanje avio-gostiju auto-gostima te činjenica da smo, uz disciplinu i striktne procese u samim objektima, uspješno zaštitili zdravlje naših gostiju i zaposlenika.

Što bi mogao biti ključ bolje iduće sezone ako lijek/cjepivo ne budu dostupni?
- Iduću sezonu intenzivno planiramo na osnovi povijesnih podataka, ovogodišnjih rezultata i trendova, naravno uvažavajući činjenicu da će za puni oporavak trebati više od jedne sezone.

Budu li putovanja moguća bez značajnih restrikcija prilikom povratka, uz uvođenje novih i bržih metoda kontrole zdravlja, ključ uspješnosti bit će osvještavanje emitivnih tržišta o uspješnosti naše sezone 2020., pozitivne impresije onih gostiju koji su ove godine bili kod nas, naglašavanje sigurnosti na našim destinacijama, dostupnost naše ponude kroz sve kanale prodaje s naglaskom na direktne, te operativna izvrsnost u obradi upita i pri transakcijama.

Dostupnost auto-gostima, prirodni resursi, vremenske prilike te već spomenuti uvjeti trebali bi rezultirati povećanim interesom i jakom intencijom dolaska.

U čemu nam je (ako je) COVID pomagao? Pri tome mislim na nužnu nam digitalizaciju.
- Okolnosti COVID-19 situacije katalizirali su digitalizaciju većine industrija, pa tako i naše. Uz dosadašnji naglasak na digitalizaciju prodajnih kanala i intenzivne aktivnosti kroz digitalne kanale komunikacije, događa se i ubrzana digitalizacija sustava podrške operacijama te automatizacija procesa. Naše se platforme otvaraju prema trećim stranama kako bi se ostvarila uspješna suradnja svih dionika. Kroz sustave izvještavanja koriste se operativni podaci za analize u realnom vremenu kako bi se relevantne poslovne odluke donijele pravovremeno.

U poziciji smo da možemo mnogo kvalitetnije segmentirati goste, objekte i usluge, s ciljem što preciznije definicije budućih proizvoda i s jasnom idejom gdje i kada će se oni plasirati. Za kraj, na samim destinacijama naši gosti očekuju potpuno digitaliziran sadržaj i mogućnost interakcije preko bilo kojeg uređaja, kako s nama, tako i s trećim stranama koje im nude usluge dodane vrijednosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

15. rujan 2020 20:36