StoryEditorOCM
Biznislider u dalmaciji

Hrvatski potrošači već 30 godina dobro znaju gdje im je ‘misto‘: sve što nam treba uvijek imamo u trgovinama ovog lanca

Piše Sara Šarić
1. kolovoza 2024. - 08:50

Tijekom više od tri desetljeća stabilnog i uspješnog poslovanja, Tommy, sinonim za kvalitetu i inovaciju, zauzeo je čvrstu poziciju kao lider na našem tržištu. Kao vodeći maloprodajni lanac u Dalmaciji i jedna od najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj, Tommy se ističe ne samo svojim poslovnim rezultatima, već i svojim duboko ukorijenjenim vezama s lokalnom zajednicom i neprekidnim ulaganjem u budućnost.

Godina 2023. bila je još jedna uspješna godina za Tommy. S ukupnim porastom prihoda od 11,93 posto ovaj impresivni rast ukazuje na stabilnost poslovanja i tržišne pozicije. Kao 21. tvrtka po prihodu u Hrvatskoj, Tommy nastavlja svoju ekspanziju i jačanje liderske pozicije kroz razvoj novih projekata i kontinuiranim investicijama u razvoj poslovanja.

Široka mreža prodajnih mjesta

Počeo je s nekoliko dućana, a danas je lanac u kojem možemo nabaviti sve što nam treba – hranu i sve ostale kućne potrepštine, ovisno o tome je li riječ o hipermarketu, maximarketu, supermarketu ili samo marketu. S 230 prodajnih mjesta raspoređenih u devet županija i Gradu Zagrebu, Tommy je prepoznat u svakom kutku Lijepe naše kao pouzdan partner, koji jedinstvenom brigom o kupcima daje pozitivan doprinos njihovoj svakodnevici. Stoga ne čudi da je ovaj trgovački lanac percipiran destinacijom koja nije samo trgovina, već i omiljeno mjesto susreta i stvaranja uspomena.

image

Prodajni centar Tommy, otvoren u Visu.

Tom Dubravec/Cropix

Disperzija prodajne mreže omogućava tvrtki da zadovolji potrebe širokog spektra kupaca, zadržavajući status tržišnog lidera u regiji. Planovi za 2024. uključuju dodatno širenje prodajne mreže na novim lokacijama, kao i adaptaciju niza postojećih poslovnica s ciljem modernizacije prostora – uz planirana investicijska ulaganja viša od 15 milijuna eura.

Tommy još jednom dokazuje kako je predvodnik trendova te, stavljajući kupce vjerne svojoj trgovini na prvo mjesto, kontinuirano radi na poboljšanju svojih usluga i prodavaonica kako bi kupovina u najdražoj "butigi" bila pravi doživljaj.

image

Otvaranje novog Tommy supermarketa u Veloj Luci na Korčuli.

Tonci Plazibat/Cropix

Ključna investicija

Jedna od najznačajnijih investicija u 30 godina postojanja tvrtke je izgradnja logističko-distributivnog centra u Dugopolju, koji ima i strateški karakter za poslovanje Tommyja. Vrijednost ovog projekta iznosi 45 milijuna eura, a cilj je napraviti iskorak u poslovanju kroz optimizaciju i racionalizaciju logističkih procesa.

image

Logističko-distributivni centar u Dugopolju

/Tommy

Radovi će se izvoditi na zemljištu površine 80.000 četvornih metara dok će poslovni objekt obuhvatiti bruto površinu od 38.000 četvornih metara. Novi centar objedinit će nekoliko skladišnih lokacija, na kojima se trenutačno odvija poslovanje, na jednu tehnološki naprednu lokaciju s kapacitetom od 35.000 paletnih mjesta, i to u nekoliko temperaturnih režima skladištenja.

U planiranje je uključena i zaštita okoliša te ekološki osviješten dizajn, stoga će, prema najsuvremenijim standardima u skladu s kriterijima održivog razvoja, centar imati instalirane i solarne panele na zgradi.

U poslovnom kompleksu LDC-a radit će približno 250 radnika, čime će se dodatno doprinijeti lokalnom zapošljavanju. Realizacijom ove značajne investicije stvorit će se dodatne pretpostavke za daljnji razvoj prodajne mreže Tommyja. Poslovni planovi predviđaju daljnji rast prihoda i tržišnog udjela, kao i povećanje efikasnosti poslovanja, osobito u segmentu internog distributivnog sustava. Očekuje se da će ovaj projekt unaprijediti operativne kapacitete kompanije i osigurati još bolju uslugu kupcima.

image

Logističko-distributivni centar u Dugopolju

/Tommy

Kvaliteta i raznolikost ponude

Tommy nikad ne bi postao lider kakav je danas bez kvalitete koju nudi – prije svega kroz bogat asortiman hrvatskih proizvoda i lokalnih dobavljača, što kupcima jamči svježinu i kvalitetu. Suradnja s lokalnim OPG-ovima i potpora domaćoj proizvodnji strateška je odrednica tvrtke i trajni interes ove kompanije, što potvrđuje podatak da je više od 70% asortimana domaćeg podrijetla. Asortiman koji nude na prodajnim mjestima strukturiran je prema željama i potrebama kupaca te predstavlja optimalan omjer cijene i kvalitete.

Uz to, Tommy kontinuirano radi na unaprjeđenju asortimana i kvalitete proizvoda pod privatnim robnim markama, koje broje više od 600 proizvoda i prodaju se u nekoliko linija robne marke kao što su T!, Delicato, Bondi, Bellasana, Primax, Domax i Spectar... Sve redom prepoznate od strane kupaca. 

image

Otvaranje novog Tommy supermarketa u Veloj Luci na Korčuli.

Tonci Plazibat/Cropix

Inovacije i digitalna postignuća

Ulaganje u nove tehnologije i modernizaciju poslovnih te razvoj novih usluga, prodajnih i komunikacijskih kanala, omogućava Tommyju da bude bliži svojim kupcima. Dosadašnji uspjeh nije samo rezultat brojki, već i dugoročnog odnosa međusobnog povjerenja i lojalnosti sa svojim kupcima, što dodatno potvrđuje međunarodni certifikat za kvalitetu poslovanja Customers‘ Friend – ICERTIAS (International Certification Association). 

Tvrtka je prepoznata i nagrađena također za svoja digitalna postignuća, uključujući SoMo Borac regionalnu nagradu za digitalna postignuća u Tommy webshopu, Tommy brončanu medalju Best Sales & Growth Solution na E-commerce Berlin 2024 Awards, kao i nekoliko priznanja vezanih za ukupan doprinos razvoju lokalnog i nacionalnoga gospodarstva.

Zaposlenici su temelj uspjeha

Uz jedinstven poslovni model, Tommy je postao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u regiji, pružajući svojim zaposlenicima brojne mogućnosti i benefite. Tommy ima više od 4400 zaposlenika, a s povezanim društvima oko 5300. U 2023. godini, u odnosu na godinu prije povećali su izdatke za primanja radnika u ukupnom iznosu od 7 milijuna eura, što je 12 posto više u odnosu na 2022. godinu. Tijekom 2023. prosječna neto primanja na razini tvrtke rasla su za 17 posto te su u prosincu iznosila 1175 eura.

image

Prodajni centar Tommy, otvoren u Visu.

Tom Dubravec/Cropix

Osim standardnih mjesečnih primanja, svojim zaposlenicima isplaćuju i stimulativne dodatke za radni rezultat, božićnicu, uskrsnicu, kao i jubilarne nagrade sukladno stažu provedenom u tvrtki, te pravo na dodatan dan plaćenog dopusta za sve roditelje čija djeca započinju osnovnoškolsko obrazovanje.

Briga o zajednici

Pored toga, Tommy se ponosi svojim dugogodišnjim društveno odgovornim poslovanjem. Etika i društvena odgovornost sastavni su dijelovi poslovanja Tommyja. Tvrtka aktivno sudjeluje u razvoju lokalne zajednice te dio svoga poslovnog uspjeha prenose u širu zajednicu kroz ponosna sponzorstva i donacije sportskim klubovima (HNK Hajduk, NK Dugopolje, Sportske igre mladih), kulturnim, društvenim, humanitarnim i tradicijskim događajima te institucijama i pojedincima.

Godišnji izdaci za potpore prelaze milijun eura, a Tommy s ponosom podržava događaje kao što su Viteško alkarsko društvo Sinj – Alka, Festival dalmatinskih klapa Omiš, Splitski festival, Večeri dalmatinske pisme Kaštela, Sportske igre mladih, Split Maraton, Maraton lađa, Taste the Mediterranean...

Briga o okolišu i održivom razvoju Tommyjev su prioritet. Edukacija djelatnika o odvajanju otpada, ulaganje u strojeve za baliranje i korištenje obnovljivih izvora energije dio su strategije tvrtke za očuvanje okoliša. U svim planiranim razvojnim projektima u Tommyju se koriste sve mogućnosti obnovljivih i ekološki prihvatljivijih izvora energije, kako bi pružili svoj doprinos energetskoj tranziciji.

Tommy je trgovački gigant koji kroz kontinuirani rast, inovacije i društvenu odgovornost nastavlja učvršćivati svoju poziciju na tržištu. Njegova predanost kvaliteti, podrška lokalnoj zajednici i briga o okolišu čine ga tvrtkom koja je inpiracija za mnoge u Hrvatskoj. S novim investicijama i planovima za budućnost, Tommy će zasigurno nastaviti pisati uspješnu priču na hrvatskoj tržišnoj karti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 21:45