StoryEditor
BiznisSAVJETI GRAĐANIMA

Hrvatska udruga banaka pokrenula edukativno-informativnu kampanju: ‘Znanjem do financijskog oporavka - osobne financije u doba pandemije‘

22. studenog 2020. - 18:52
Znanjem do financijskog oporavka  HUB

"Znanjem do financijskog oporavka – osobne financije u doba pandemije" naziv je edukativno-informativne kampanje koju je pokrenula Hrvatska udruga banaka u suradnji s Udrugom Padobran i Financijskom agencijom (FINA) te uz partnerstvo Hrvatske udruge poslodavaca (HUP).

Kako su izvijestili iz HUB-a, cilj kampanje je pružanje individualne savjetodavne pomoći građanima s financijskim poteškoćama, posebice onima koji su uslijed prezaduženosti i ovrha izgubili financijsku neovisnost.

Putem informativnih članaka u suradnji s medijima i besplatnih savjetovanja u poslovnici Fine u Zagrebu, organizatori će do kraja siječnja 2021. nastojati informirati što veći broj građana s financijskim poteškoćama kako bi se pravovremenim informiranjem i stručnim savjetovanjem u najvećoj mogućoj mjeri izbjegle nove ovrhe i prezaduženost.

-Svjesni smo da na brojne parametre osobnih financija ne možemo utjecati jer kriza je utjecala na prihode građana, a neki su na žalost izgubili radno mjesto. Međutim, pravovremenom edukacijom i informiranjem možemo pomoći građanima koji imaju smanjene prihode. Informiranje o pravima i mogućnostima korištenja različitih modela olakšanja otplate duga i sporazuma s vjerovnicima, ključno je u prevladavanju negativnih efekata ove krize. Stoga, želimo pozvati i ohrabriti građane s financijskim poteškoćama da ne odgađaju ili zanemaruju stanje svojih financija, već da kroz razgovor i traženje individualnog rješenja potraže pomoć i informiraju se o svim mogućnostima - izjavio je Zdenko Adrović, direktor HUB-a.

Iz Hrvatske udruge banaka nadalje pojašnjavaju kako će svi zainteresirani moći dobiti pregled stanja duga u Fini te analizu financijskog stanja, prihoda i obveza. Informirat će ih se o dostupnim instrumentima koji mogu olakšati otplatu preuzetih obveza, razlikama između pojedinih instrumenata te mogućim prednostima.

Također će saznati sve o mogućnostima pregovora s vjerovnicima i pravima potrošača te će dobiti individualne praktične informacije iz upravljanja financijama kako bi se pripremili za „svježi start“, odnosno stabilizaciju prihoda i buduće upravljanje financijama.

-Fina u sustavu provedbe ovrhe na novčanim sredstvima sudjeluje kao provedbeno tijelo, odnosno svojim stručnim, tehnološkim i informacijskim rješenjima omogućava elektroničku provedbu ovrhe u skladu s donesenim propisima. Međutim, zbog iskustva koje imamo u provedbi ovrhe, svojim savjetima i prijedlozima možemo pomoći svim dionicima sustava te time i široj društvenoj zajednici što uvijek rado i činimo. Najjeftinije i najbolje rješenje otplate duga za dužnike ali i za vjerovnike je međusobni dogovor o otplati duga - kazala je Vinka Ilak, članica Uprave Financijske agencije (Fina).

-Često puta dužnici nisu dovoljno motivirani učiniti prvi korak i kontaktirati vjerovnika jer smatraju kako nisu dovoljno stručni ili iz nekog drugog razloga, dok s druge strane vjerovnici ponekad nemaju dovoljno povjerenja u dužnike. Stoga smo podržali ovaj projekt te u našoj poslovnici u Zagrebu u Ulici grada Vukovara 70, omogućili prostor u kojem će dužnik o svom problemu moći razgovarati s članovima Udruge za financijsko savjetovanje Padobran te dobiti savjet ili uz eventualno njihovo posredovanje pokušati s vjerovnikom dogovoriti način otplate duga - istaknula je Vinka Ilak.

Igor Škrgatić, predsjednik Udruge Padobran i Udruge malih i srednjih poduzetnika u HUP-u  kazao je povodom početka ove kampanje kako dugovi, blokada računa i ovrhe često građane dovedu u situaciju prezaduženosti i financijske isključenosti.

-Dugogodišnjim iskustvom u radu s prezaduženim i blokiranim građanima naučili smo koliko je važan individualan pristup i vođenje kroz proces izlaska iz duga. Potrebe građana za savjetovanjem o dugu rastu u razdoblju ekonomske nesigurnosti uzrokovane pandemijom. Individualno i proaktivno savjetovanje o dugu predstavlja jedan od najučinkovitijih načina za rješavanja problema prezaduženosti te nam je drago nam je da su HUB kao nositelj projekta i FINA kao partner u projektu koji je pružio priliku da se savjetovanje odvija u njihovim poslovnicama, prepoznali učinkovitost ovog pristupa- rekao je Igor Škrgatić.

Sve informacije o aktivnostima i savjetima za građane s financijskim poteškoćama nalaze se na mrežnoj stranici www.znanjemdofinancijskogoporavka.hr, a besplatna savjetovanja održavaju se radnim danom od 9 do 17.30 sati u poslovnici Fine u Ulici grada Vukovara 70 u Zagrebu. Također, građani mogu dobiti sve informacije o aktivnostima putem email adrese info@padobran.hr i telefonskog broja: 01/4844877.

Iz HUB-a također poručuju kako će se ovisno o razvoju epidemiološke situacije, savjetovanja u narednom razdoblju održavati i u drugim većim gradovima u Hrvatskoj. Savjetovanja provode stručnjaci Udruge Padobran specijalizirani za financijsko savjetovanje, a sam program je u skladu sa smjernicama Europske komisije o pravu građana na dostupnost i kvalitetu usluge savjetovanja o dugu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. studeni 2020 20:04