StoryEditor
Biznissanjaju krila

ACI kupio pontone propale ECA-e, ali ne otkrivaju planove: 'Ideja povezivanja kopna i otoka je dobra, no prethodni vlasnici koncesije nisu propali bez razloga...'

3. prosinca 2019. - 19:15

Među kupcima dijela imovine propalog European Coastal Airlinesa, koji je do 2016. hrvatske otoke povezivao hidroavionima, našao se i ACI.

Tu informaciju potvrdili su nam i Vlaho Monković, stečajni upravitelj ECA-e, kao i Uprava vodeće hrvatske nautičke tvrtke koja upravlja najvećim sustavom marina na Mediteranu.

– ACI je kupio dio pontona koji su bili na području Splita i Lošinja, kao i nekoliko kioska koji su služili za prodaju karata u lukama. Koliko mi je poznato, pregovaraju s kupcima koji su istu opremu kupili u prethodnim krugovima javne dražbe – kazao nam je Monković.

Šesti krug dražbe završio je u subotu. Stečajni upravitelj nije nam napamet mogao reći iznos za koji je prodana spomenuta imovina ECA-a, ali u ACI-ju ne kriju da je bio vrlo povoljan.

– Pontoni su u odličnom stanju, nisu “raubani”, skoro su kao novi – navodi Kristijan Pavić, prvi čovjek ACI-ja.

S ovim poslovnim potezom odmah su krenula šuškanja da ozbiljno razmišljaju o nastavku projekta s hidroavionima, u koji je ECA ušla još 2000., da bi 2002. stekli licencije za slijetanja na 25 destinacija diljem hrvatskog Jadrana.

Nakon dugog natezanja s hrvatskim vlastima, konačno su 2014. počeli s letovima, ali sve je potrajalo samo dvije godine jer im je u kolovozu 2016. oduzeta licencija za obavljanje zračnog prometa, a flota je prizemljena. Od tada je imovina bila izložena zubu vremena.

– Ideja povezivanja našeg kopna i otoka je dobra, značajna za hrvatski turizam, ali prethodni vlasnici koncesije nisu propali bez razloga. Još je prerano za bilo kakav komentar, nekakvo ješkanje javnosti, koliko god poslovna ideja bila zanimljiva. Mi smo pontone primarno kupili za naš sustav i kao takvi su već u uporabi – objašnjava Pavić.

Ni nakon šestoga kruga dražbe stečajni upravitelj ne vjeruje da će sva ECA-ina imovina naći nove vlasnike. Najneizvjesnija je sudbina opreme na Lastovu, jer će se teško komu isplatiti miljama tegliti pontone teške i po 20 tona.

– Ja sam možda najbolje shvatio što hidroavioni znače za otoke i Hrvatsku kada zbog posla nisam mogao lako i brzo otputovati na Lošinj, gdje se također prodavala stečajna imovina. Možda je najbolja prilika za nastavak projekta bila odmah nakon otvaranja stečajnog postupka. Svaki novi pokušaj oživljavanja projekta bit će puno teži – zaključuje Monković.

Izdvojeno

05. kolovoz 2020 22:49